گوچی به فرار مالیاتی متهم شد

به گزارش رویترز، پلیس مالیاتی ایتالیا گوچی را متهم به فرار مالیاتی به ارزش 1.6 میلیارد دلار در فروشگاه‌های این برند در سوئیس و فرانسه کرده است. طبق نتایج تحقیقات اولیه، این برند از پرداخت مالیات خود که از مناطق دیگر جهان به دست آورده خودداری کرده است. به گفته یک منبع آگاه، پلیس ایتالیا دفاتر حسابرسی این برند مشهور را در شهرهای فلورانس و میلان بررسی و حساب‌های مدیرعامل آن را کنترل کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با این حال مدیرعامل گوچی ضمن رد اتهامات وارده گفت که کلیه فعالیت‌هایش در مطابقت با قوانین مالیاتی بوده است. گوچی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد یافته‌های مقامات ایتالیایی در بین سال‌های 2011 تا 2017 میلادی توسط تیم مالی این برند بررسی خواهد شد.

به گفته روزنامه " مدیا پارت" فرانسه، فعالیت‌های خرده فروشی گوچی نظیر فروش محصولات به نمایندگی‌ها زیر ذره‌بین قرار گرفته است. به گفته برخی منابع، گوچی حقوق 600 کارمند خود در پاریس و میلان را از طریق شعبه خود در سوئیس پرداخته است که نرخ مالیات بر حقوق کمتری دارد.

گوچی تنها شرکتی نیست که در ایتالیا به فرار مالیاتی متهم می‌شود، پیش‌تر شرکت آمازون به دلیل آنچه که " ایجاد مکانیسمی برای اعلام 130 میلیون از سود خود در ایتالیا به عنوان سود فعالیت در کشور لوکزامبورگ که نرخ مالیات شرکت پایین‌تری دارد، عنوان شده بود "100 میلیون یورو جریمه شد. ایتالیا پیش‌تر نیز غول‌های اینترنتی آمریکایی را وادار به پرداخت مالیات بیشتر کرده بود که از جمله آنها، می‌توان به شرکت اپل اشاره کرد که در دسامبر 2015، با پرداخت 300 میلیون یورو برای پایان دادن به تحقیقات پرونده کلاهبرداری مالیاتی موافقت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان