احزاب پاکستان: آمریکا عامل گسترش جنگ های فرقه ای است

احزاب و گروه های مذهبی اسلامی پاکستان دیروز در گردهمایی همفکری حزبی'در شهر کراچی اعلام کردند که نزدیکی اسلام آباد به واشنگتن از عوامل گسترش تنش های مذهبی در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نشست همفکری احزاب پاکستان با حضور جمعی از فعالان و شخصیت های سیاسی شهر کراچی به منظور بررسی ترور شخصیت های برجسته شیعه در این شهر برگزار شد.

در این نشست نمایندگان و اعضای برجسته احزاب و گروه های شیعه از جمله ائتلاف جعفریه، مجلس علماء شیعه، مجلس ذاکرین امامیه، هیات ائمه مساجد امامیه، سازمان دانشجویان امامیه، سازمان عزاداری و مجلس وحدت المسلمین حضور داشتند.

این نشست به میزبانی حزب مجلس وحدت المسلمین در اعتراض و بررسی ترور شخصیت های برجسته شیعه در کراچی برگزار شد.

رهبران شیعه کراچی در این نشست اعلام کردند که با دور شدن پاکستان از آمریکا قتل های مذهبی و ترور شخصیت های شیعه در کشور کاهش یافته بود اما نزدیک شدن دوباره اسلام آباد به واشنگتن موجب آغاز تنش های مذهبی در پاکستان شده است.

در این نشست رهبران برجسته سیاسی و مذهبی کراچی اعلام کردند:افزایش ترور هدفمند شخصیت های شیعه دسیسه ای برای به هم زدن آرامش در شهر کراچی است.

آنان افزودند که شیعیان به عنوان یکی از مهم ترین شخصیت ها و گروه های فعال پاکستان بوده و توجه نکردن دولت به کشتار برنامه ریزی شده آنان تاسف بار است.

آنان اعلام داشتند که فعالیت های گروه های تکفیری در پاکستان به عنوان بخشی از دسیسه های بین المللی علیه مسلمان شناخته می شود.

اعضای احزاب در این نشست از دولت پاکستان خواستند که اقدامات لازم را برای حفاظت از جان و حقوق شهروندی شیعیان پاکستان اتخاذ کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان