هشدار پلیس درباره فروش وکالتی خودرو‌ها

خبرگزرای تسنیم: سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه فروشنده و خریدار خودرو باید به‌صورت همزمان در مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند، اظهار کرد: متأسفانه وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات فراوانی برای خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده یا خودرو تصادف شدید بالای 60 درصد داشته لذا بنابر تشخیص پلیس، خودرو ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره‌گذاری ندارد و خریدار عملاً نمی‌تواند خودرو را تعویض پلاک کند، در این حال فروشنده پول خودرو را گرفته و خریدار متضرر می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر پیش آمده که خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد کرده و فروشنده نیز متواری شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در موارد برعکس هم فروشنده وکالت داده و خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده نشسته و جریمه‌ها برای فروشنده آمده است.

وی با تأکید بر اینکه خریدار و فروشنده خودرو باید ابتدا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک مربوطه تعویض پلاک کنند، گفت: با توجه به مشکلات یادشده، فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک جداً خودداری کنند تا متضرر نشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان