ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس: Glass با فروش خود Kid Who Would Be King و Serenity را در هم می‌شکند

فیلم «شیشه» Glass به کارگردانی ام. نایت شیامالان M

فیلم «شیشه» Glass به کارگردانی ام. نایت شیامالان M. Night Shyamalan در دومین آخر هفته‌ی خود با 19 میلیون دلار فروش در 3844 سالن سینما، بازار را از چنگ عناوین جدیدی چون The Kid Who Would Be King و «آرامش» Serenity ربود.
«شیشه» Glass نسبت به آخر هفته‌ی گذشته 53 درصد افت داشت، که بهتر از آن‌چه انتظار می‌رفت بود و توانست جمع فروش ده روزه‌ی این فیلم از کمپانی یونیورسال Universal و شیامالان Shyamalan که خود تامین مالی آن‌را به عهده گرفته بود، برساند.در خارج از آمریکا دیزنی Disney مسئولیت پخش این فیلم را بر عهده داشت، که در آن توانست با فروختن 23.6 میلیون دلار، جمع فروش خارجی خود را به 89.1 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 162.7 میلیون دلار برساند.
The Kid Who Would Be King از کمپانی ورکینگ تایتل Working Title و فاکس قرن بیستم 20th Century Fox با 7.3 میلیون دلار فروش در 3124 سالن سینما در آمریکای شمالی در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم خانوادگی بر خلاف نقدهای قوی که در موردش نوشته شده بود و امتیاز B+ که در سینمااسکور به دست آورد، پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.

The Kid Who Would Be King به کارگردانی جو کارنیش Joe Cornish و با نقش‌آفرینی لوییس اشبورن سرکیس Louis Ashbourne Serkis (پسر اندی سرکیس Andy Serkis) درباره‌ی پسر جوانی است که شمشیر افسانه‌ای شاه آرتور، اکسکالیبور، را پیدا می‌کند. ربکا فرگوسن Rebecca Ferguson و پاتریک استوارت Patrick Stewart هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. جمع فروش خارجی این فیلم به 3.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن به 10.5 میلیون دلار رسیده است.
«آرامش» Serenity، یک فیلم مستقل نئو-نوآر با نقش‌آفرینی متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey و ان هاتاوی Anne Hathaway با فروش تخمینی 4.8 میلیون دلار از 2561 سالن سینما شکست خورد. این بدترین اکران در میان فیلم‌های ان هاتاوی Anne Hathaway و یکی از بدترین‌ها در میان کارهای اخیر متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey است.
«آرامش» Serenity به کارگردانی استیون نایت Steven Knight، مورد نقد شدید منتقدان قرار گرفت و امتیاز افتضاح D+ را در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرد. داستان این فیلم در مورد یک کاپیتان قایق ماهیگیری (با بازی مک‌کانهی McConaughey) است که همسر سابقش (با بازی هاتاوی Hathaway) از او می‌خواهد تا شوهر جدیدش را به قتل برساند. دایان لین Diane Lane، جیسون کلارک Jason Clarke، جیمون هونسو Djimon Hounsou و جرمی استرانگ Jeremy Strong هم در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل درام-کمدی کوین هارت Kevin Hart و برایان کرنستن Bryan Cranston به نام «قسمت بالایی» The Upside در سومین آخر هفته‌ی خود به درخشیدن در آسمان باکس آفیس ادامه داد. این فیلم با 12.4 میلیون دلار فروش از 3377 سالن سینما به جمع فروش داخلی 63.2 میلیون دلار رسید. این فیلم از اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms و لنترن اینترتینمنت Lantern Entertainment تنها 20 درصد نسبت به آخر هفته‌ی گذشته افت داشت.

«آکوامن» Aquaman در ششمین آخر هفته‌ی خود با فروش تخمینی 7.4 میلیون دلار به جمع فروش جهانی 1.09 میلیارد دلار دست یافت و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم ابرقهرمانی با کنار زدن «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises به کارگردانی کریستوفر نولان Christopher Nolan (با 1.08 میلیارد دلار فروش) تبدیل به پرفروش‌ترین عنوان تاریخ دی سی DC و سومین فیلم پرفروش دیزنی Disney پس از آخرین قسمت‌های مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» Harry Potter و «ارباب حلقه‌ها» Lord of the Rings، بدون در نظر گرفتن تورم، شد.

«قاطر» The Mule هم با عبور از مرز فروش 100 میلیون دلار دستاورد دیگری برای وارنر Warner به همراه داشت و سومین فیلم کلینت ایستوود Clint Eastwood محسوب می‌شود که از مرز فروش 100 میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تورم، در داخل آمریکا عبور کرده است.
«اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse از سونی Sony با 6.2 میلیون دلار فروش در هفتمین آخر هفته‌ی خود در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت و توانست جمع فروش جهانی خود را به 338.1 میلیون دلار برساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان