ماهان شبکه ایرانیان

انحرافات ۳ گانه صندوق‌های بازنشستگی

خبرگزاری فارس: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1396 کل کشور که دیوان محاسبات امروز به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، در بررسی عملکرد صندوق‌های بازنشستگی مشخص شد که این صندوق‌ها انحرافاتی از قانون بودجه سال گذشته داشته اند.

بر این اساس در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های مذکور، عمدتا قوانین ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و ممنوعیت دریافت از بیش از یک صندوق توسط بعضی از اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه و زیر مجموعه آنان رعایت نمی‌شود.

همچنین مشخص شد که مبلغ چهار هزار و 154 میلیارد تومان سهم سود سهام صندوق بازنشستگی در شرکت‌های تابعه و زیر مجموعه صندوق، پرداخت نشده است.

بر اساس این گزارش مانده مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه هلدینگ‌های زیرمجموعه از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان، به نرخ تاریخ ایجاد بدهی، است که تاکنون وصول نگردیده است.

همچنین مانده مطالبات صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر از اشخاص حقیقی و حقوقی، بالغ بر دو هزار و 136 تومان است که تاکنون وصول نشده است.

این گزارش نشان می‌دهد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به دلیل عدم رعایت سقف اعتبارات خود و ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار، مبلغ 871 میلیارد تومان به حساب بدهکاری دولت منظور کرده است.

این گزارش می‌افزاید عدم همکاری شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) با دیوان محاسبات و پاسخگویی به درخواست ارائه اطلاعات و مدارک مالی، جهت رسیدگی به دادسرای دیوان محاسبات، ارسال گردیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان