۱۵ فیلم که برای ورود به دنیای فیلم‌های ترسناک کره‌ای باید ببینید ـ قسمت دوم

تا به حال ۳۰ فیلم از کره‌ی جنوبی برای دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی نامزد شده‌اند اما ۲۹ تای آن‌ها موفق به دریافت این جایزه نشده‌اند

تا به حال 30 فیلم از کره‌ی جنوبی برای دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی نامزد شده‌اند اما 29 تای آن‌ها موفق به دریافت این جایزه نشده‌اند. نامزد امسال، فیلم زیبای لی چانگ دونگ Lee Chang-dong به نام «سوختن» Burning ممکن است بالاخره سرنوشت کره‌ی جنوبی در مراسم اسکار را تغییر دهد.
به همین مناسبت نگاهی به 15 فیلم ترسناک برجسته‌ی کره‌ای می‌اندازیم که تماشای آن‌ها می‌تواند شروعی برای تجربه‌ای ترسناک در فیلم‌های کره‌ی جنوبی در این سبک باشد:

15 فیلم که برای ورود به دنیای فیلم‌های ترسناک کره‌ای باید ببینید ـ قسمت اول

8. (Spider Forest (2004«جنگل عنکبوت‌ها» Spider Forest از سونگ ایل-گون Song Il-gon با یک مرد شروع می‌شود که در وسط جنگل از خواب بیدار شده و صحنه‌ی جنایتی را پیدا می‌کند که در آن یک زوج کشته شده و اعضای بدن‌شان تکه تکه شده است. کانگ مین Kang Min به خاطر یک تصادف به بیمارستان می‌رود و در آن‌جا به عنوان مظنون قتل متهم می‌شود. از اینجا به بعد در زندگی او فلش‌بک می‌زنیم و تراژدی‌هایی که با آن‌ها درگیر بوده‌ است را می‌بینیم تا آن‌که به جنگل عنکبوت‌ها می‌رسد — مکانی طلسم‌شده که ممکن است ارتباط اسرارآمیزی با او داشته باشد.

7. (R-Point (2004R-Point وحشت ماورا طبیعی را با جنگ ترکیب می‌کند و درباره‌ی گروهی از سربازان است که ماموریت دارند یک واحد گردان گمشده را پیدا کنند. در بحبوحه‌ی جنگ ویتنام، قرارگاه ارتش کره‌ی جنوبی سیگنال‌هایی از گردان گمشده دریافت می‌کند، و گروهی از سربازان که روحیه‌ی خود را باخته‌اند و به لحاظ فیزیکی در شرایط مناسبی نیستند به ردیابی و دنبال کردن سیگنال می‌پردازند. در واقع، در پایان این فیلم زندگی باقی می‌ماند، اما انسانی نیست، افرادی که در ماموریت نجات هستند برای بقای خود با یک نیروی اهریمنی می‌جنگند.

6. (The Host (2006«میزبان» The Host با نقش آفرینی سانگ کانگ-هو Song Kang-ho درباره‌ی اتفاقاتی است که پس از پیدا شدن سر و کله‌ی یک هیولا از رودخانه‌ی هان و ایجاد رعب و وحشت در مردم اطراف آن، می‌افتد. کارگردان بانگ Bong در این فیلم بروکراسی دولت کره، سوء استفاده از محیط زیست و حضور منافع آمریکایی در کشورش را مورد نقد قرار می‌دهد.

5. (Living Death (2009این فیلم درباره‌ی یک دانش‌آموز به نام هی-جین Hee-jin است که وقتی خواهرش در یک تصادف شدید رانندگی آسیب می‌بیند و سپس ناپدید می‌شود، از مدرسه به خانه برمی‌گردد. مادر کله‌شق هی-جین Hee-jin به جای همکاری با پلیس به دعا و راز و نیاز روی می‌آورد. اما گم‌شدن خواهرش تنها اتفاق اسرارآمیزی نیست که او باید با آن کنار بیاید. همسایه‌هایشان شروع به خودکشی می‌کنند و هی-جین Hee-jin به این فکر می‌افتد که آیا این اتفاقات با خواهرش در ارتباط است یا نه.

4. (Bedevilled (2010داستان این فیلم کره‌ای درباره‌ی دو زن است که با همدیگر در یک جزیره بزرگ شده‌اند. و وقتی یکی از آن‌ها شهر را ترک می‌کند تا به زادگاهش بازگردد، دوباره همدیگر را ملاقات می‌کنند. زنی که در جزیره مانده بود به خاطر جامعه‌ی عقب‌مانده‌ای که در آن بود و سو استفاده‌های شوهرش از او تصمیم به انتقامی خونین می‌گیرد. خشونت مردان عموما توسط زنان جزیره نادیده گرفته می‌شود، که مردسالاری عمیقی را در این جامعه ایجاد کرده است. و وقتی صبر این زن تمام می‌شود، حتی زندگی دوستش هم ممکن است در خطر باشد.

3. (I Saw the Devil (2010این فیلم به کارگردانی کیم جی-وون Kim Jee-woon شروع ساده‌ای دارد: یک مامور مخفی آموزش‌دیده به نام کیم سو-هیون Kim Soo-hyeon پی می‌برد که نامزدش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده است و در یک رودخانه رها شده است، و مصمم می‌شود تا قاتل را پیدا کند. کیم جی-وون Kim Jee-woon یکی از استادان سینمای مدرن کره است، و مین-سیک چوی Min-sik Choi نقش‌آفرینی وحشت‌آوری در این فیلم او به نمایش می‌گذارد.

2. (The Wailing (2016«شیون» The Wailing تجربه‌ی زیبای دو ساعت و نیمی است که با تماشای آن احساس می‌کنید در یک کابوس ادامه‌دار ذوب می‌شوید. کارگردان نا هانگ-جین Na Hong-jin در این فیلم آهسته آهسته به بررسی یک قتل اسرارآمیز در یک روستا می‌پردازد، و نمونه‌ی خوبی از هنر کارگردان‌های کره‌ای است که فیلم‌های ترسناک بلند می‌سازند بدون اینکه احساس کش‌دار بودن فیلم به مخاطب دست بدهد.1. (Train to Busan (2016یک کلام، «قطار به بوسان» Train to Busan بهترین فیلم زامبی است که تا به حال ساخته شده است، و یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در سال 2016 اکران شد. چیزی که باعث برتری با اختلاف فیلم‌های ترسناک کره‌ای از سایر رقبا در این ژانر می‌شود، وزن ارتباط‌های مرکزی فیلم است، و فارغ از این‌که سرعت اتفاقات چقدر در «بوسان» Busan بالا می‌رود — تقریبا کل فیلم در داخل قطاری در حال حرکت اتفاق می‌افتد — شخصیت‌ها به محض ورود به صحنه به طور کامل شکل می‌گیرند. «قطار به بوسان» Train to Busan فیلمی پر از هیجان و احساس و آدرنالین است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی Jordan Crucchiola در وب‌سایت Vulture است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر