تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها

۱۰ عادت غذایی که شما را سالم نگه می دارد!

اگر می خواهید سالم تر بمانید، فقط به دنبال رژیم های غذایی مختلف نباشید. اصلاح عادت های غذایی اشتباه، یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت عمومی خواهد بود.

اگر می خواهید سالم تر بمانید، فقط به دنبال رژیم های غذایی مختلف نباشید. اصلاح عادت های غذایی اشتباه، یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت عمومی خواهد بود. مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی کوتاه مدت نه تنها به کاهش وزن کمک نخواهد کرد، بلکه می تواند برای سلامتی افراد نیز مضر باشد. تغییر سبک زندگی از جمله تغییر عادت های غلط غذایی می تواند جایگزین مناسبی برای رژیم های مختلف باشد.

 

عادت های غذایی اشتباه

1. آهسته غذا بخورید و خوب بجوید

یک مطالعه نشان داده است افرادی که سریع غذا می خورند زودتر از افرادی که به آرامی غذا می کنند چاق می شوند. خوردن به آرامی و جویدن خوب باعث خواهد شد که شما احساس راحتی کنید، حتی زمانی که کمتر خورده اید. برای رسیدن به عادت آرام غذا خوردن، می توانید با شمارش تعداد جویدن هر لقمه شروع کرده و هربار آن را افزایش دهید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی نمی جوید، حتما این کار را انجام دهید.

 

2. به طور منظم آب بنوشید

آب آشامیدنی برای سلامتی ضروری است. آب آشامیدنی قبل از غذا همچنین می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را از دست بدهید، به طوری که احساس سیر کنید. بنابراین کالری اضافی مصرف نمی کنید. یک مطالعه نشان داده است افرادی که 30 دقیقه قبل از غذا خوردن  نصف لیتر آب نوشیدند کمتر از افراد دیگر غذا خورده اند. این مطالعه که طی یک دوره 12 هفته انجام شد. نتیجه این بود که افراد مصرف کننده آب قبل از غذا نسبت به افراد دیگر 44٪ وزن کمتری داشتند.

 

3. غذای ناسالم را در بشقاب قرمز سرو کنید

این ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد. اما یک آزمایش نشان داده است که اکثر مردم از ظروف قرمز کمتر غذا می خورند. یک دلیل احتمالی این است که رنگ قرمز به عنوان یک سیگنال توقف در ذهن ما ثبت شده است.

 

عادت بد غذایی

 

4. از نوشیدنی های قندی اجتناب نمایید

شکر اضافه شده به نوشیدنی ها و مواد غذایی دیگر مجرم اصلی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله دیابت، چاقی و بیماری های قلبی است. نوشیدن فقط یک قوطی نوشابه که حاوی حدود 52 گرم قند است، موجب می شود تا بیش از حد نیاز قند دریافت نمایید. در عوض، نوشیدنی های سالم مانند چای سبز، قهوه یا آب میوه تازه را در برنامه غذایی خود قرار  دهید.

 

5. بدون حواس پرتی غذا بخورید

توجه به غذا خوردن بدون تماشای تلویزیون و یا بازی کردن باعث کاهش مصرف و دریافت کالری کمتر می شود. اگر حواستان به محیط اطراف خود پرت نشود، بیشتر به خوردن غذای سالم توجه خواهید کرد. بررسی 24 مطالعه نشان داده است افرادی که در هنگام غذا خوردن خود حواسشان پرت شده است، مصرف غذای بیشتری داشته اند.

 

6. روزانه دو تخم مرغ بخورید

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی نشان داده است اگر تخم مرغ را برای صبحانه در رژیم غذایی خود اضاف کنید، می توانید شانس کاهش وزن خود را بالاتر ببرید. علت این  است که محتوای پروتئین بالا در تخم مرغ شما را از گرسنگی برای مدت طولانی تر نگه می دارد.

 

عادت بد غذایی

 

7. هر روز صبحانه بخورید

با توجه به عجله صبحگاهی، ممکن است گاهی اوقات صبحانه بخوریم یا نخوریم. این عمل سلامت کلی ما را به خطر خواهد انداخت. خوردن صبحانه نه تنها موجب دریافن انرژی زیادی برای شروع روز می شود، بلکه باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت، افزایش وزن و بیماری های قلبی خواهد شد. مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می کند. در حقیقت، بیش از 75 درصد از افرادی که موفق به کاهش وزن شده اند، هر روز صبحانه خورده اند.

 

8. اگر گرسنه اید، آدامس نعنا بجوید

آدامس فاقد قند با طعم نعنا میتواند به شما کمک کند تا گرسنگی را تحمل کنید. طعم نعناع، نیاز به خوردن را به تاخیر خواهد انداخت. تحقیقات انجام شده در دانشگاه رود-آیلند نشان داد افرادی که آدامس می جوند، کالری کمتری در وعده ناهار مصرف خواهند کرد.

 

9. در یک مکان روشن غذا بخورید

خوردن در مکان های دارای روشنایی مناسب به افراد کمک می کند تا غذاهای سالم تری انتخاب نمایند. همچنین براساس تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه های مختلف آمریکا، مشخص شد افرادی که غذاهای خود را در مکان های روشن میل کرده اند، 39 درصد کالری کمتری دریافت کرده اند. مکان های کم نور می تواند میل به خوردن را افزایش دهد.

 

10. بیش از 3 بار در روز بخورید

به جای خوردن سه وعده غذایی سنگین در روز، 6 وعده غذایی کوچکتر را انتخاب نمایید. تقسیم غذا می تواند فاصله بین وعده های غذایی سنتی صبحانه، ناهار و شام را کوتاه کند. اکنون یک واقعیت اثبات شده است که هرچه بیشتر برای خوردن غذا صبر کنید، بیشتر غذا خواهید خورد. پس از حدود 3 ساعت بدون غذا ماندن، قند خون شروع به سقوط می کند. و بعد از 4 ساعت، بدن شما غذا را هضم کرده است. بعد از گذشت 5 ساعت، بدن شما نیاز به سوخت گیری خواهد داشت.

 

نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر