افزایش ۱۸ درصدی فروش موبایل‌ های پیشرفته در سال ۲۰۱۸

کارشناسان فروش موسسه‌ی Counterpoint به تازگی آمار فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر نموده که نشان می‌دهد میزان فروش موبایل های پیشرفته نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته‌ است.

افزایش 18 درصدی فروش موبایل‌ های پیشرفته در سال 2018

کارشناسان فروش موسسه‌ی Counterpoint به تازگی آمار فروش تلفن‌های هوشمند در سال 2018 میلادی را منتشر نموده که نشان می‌دهد میزان فروش موبایل های پیشرفته نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش یافته‌ است.

البته آمار موسسه مذکور بیانگر این است که فروش کلی تلفن‌های هوشمند در سال 2018 میلادی نسبت به سال قبل، 3 درصد کاهش پیدا کرده است. این مسئله تا حدودی آمار این موسسه را باور پذیرتر می‌کند چرا که تمامی تولید کنندگان تلفن های هوشمند از فروش محصولات آنچنان رضایت ندارند.

بر اساس آمار منتشر شده میزان فروش گوشی‌های اقتصادی و موبایل‌هایی که به قیمتی کمتر از 200 دلار عرضه می‌شوند، به شدت پایین آمده و تقریباً 10 درصد کاهش یافته است.

تغییر قابل توجهی در فروش موبایل‌های رده به وجود نیامده و فروش تلفن‌های هوشمندی با قیمتی میان 200 تا 399 دلار تنها افزایش یک درصدی را تجربه کرده‌ است.

البته باید در نظر داشت که این موسسه تمامی گوشی‌هایی به ارزش بیش از 400 دلار را در دسته‌ی موبایل‌های پیشرفته قرار داده اما باید در نظر داشت که این دسته خود نیز به زیر دسته‌ی کوچکتری تقسیم می‌شود.

این سه دسته‌ شامل موبایل‌های پیشرفته‌ی مقرون به صرفه (400 تا 600 دلار) موبایل‌های پیشرفته‌ی معمولی (600 تا 800 دلار) و گوشی‌های فوق پیشرفته با نرخ بیش از 800 دلار می‌شوند.

بر اساس آمار این شرکت، اپل بیش از 80 درصد سهم بازار تلفن‌های هوشمند فوق پیشرفته را از آن خود کرده و به نظر می‌رسد این اتفاق به لطف قیمت بالای آیفون X، آیفون XS و آیفون XS Max و محبوبیت فوق العاده‌ی این برند نزد طرفدارانش رخ داده است. 20 درصد دیگر این بازار در اختیار سامسونگ و کهکشانی‌های این شرکت بوده.

به طور کلی اپل 51 درصد فروش موبایل‌های پیشرفته را در اختیار دارد و این مسئله نشان می‌دهد خصوصیات و ویژگی‌های آیفون‌ها کاربران زیادی را به خریدشان وادار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان