قیمت آیفون در برخی کشورها پایین می آید

بر اساس گزارش مالی اپل درآمد این شرکت از فروش آیفون‌ها طی سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته و این مسئله موجب شده که کمپانی کوپرتینویی در انتخاب قیمت آیفون ها تجدیدنظر کند.

قیمت آیفون در برخی کشورها پایین می آید

بر اساس گزارش مالی اپل درآمد این شرکت از فروش آیفون‌ها طی سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و این مسئله موجب شده که کمپانی کوپرتینویی در انتخاب قیمت آیفون ها تجدیدنظر کند.

قیمت آیفون

«تیم کوک» مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد که قیمت آیفون در برخی کشورها به شدت افزایش یافته و این مسئله موجب شده که آنها مجبور شوند قیمت آیفون ها را برای جلب رضایت کاربران این کشور‌ها پایین آورند.

کلیک کنید

مدیر عامل 58 ساله این کمپانی در این مصاحبه خاطر نشان نمود:

«با مشاهده ‌ی تغییرات ارزی بسیاری از کشورها متوجه می‌شویم که قیمت آیفون در آنها به شدت بالا رفته و ساکنینشان قادر نیستند هزینه‌ی تمام شده برای خرید آیفون های ما را کنار بگذارند. ما با مشاهده‌ی شرایط بازار کشور‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که قیمت‌هایی متناسب با ارز داخلی ملیت ها در نظر بگیریم تا فروش ما در بازار جهانی بیشتر شود.»

همانطور که می‌دانید سال جدید میلادی با تنش‌های سیاسی بسیاری در سرتاسر جهان همراه بوده، این مسئله و نوسانات شدید نرخ ارز در مقابل دلار موجب شده که کاربران مجبور شوند هزینه‌ی بسیار بالایی برای خرید آیفون‌ها بپردازند.

قیمت آیفون

تیم کوک برای مثال به بازار ترکیه اشاره کرد و گفت لیر ترکیه طی سه ماهه پایانی سال 2018، 33 درصد کاهش یافته و این مسئله موجب شده که درآمد اپل از بازار این کشور نسبت به سال قبل 700 میلیون دلار کاهش یابد. البته از آنجا اپل به طور مستقیم با بازار کشورمان در ارتباط نیست مشخص نشده که میزان فروش آن در ایران تا چه اندازه کاهش یافته اما با چند برابر شدن نرخ دلار شمار زیادی از علاقمندان به محصولات این شرکت از خرید آنها ناکام ماندند.

این مدیر عامل باور دارد که بازار‌های نوظهور بیشترین افزایش قیمت ممکن را تجربه کرده‌اند و بدین شکل مدل‌های جدید آیفون نظیر آیفون XS و آیفون XS Max در این کشور‌ها به کالایی لوکس بدل شده ‌اند.

قیمت آیفون

به همین دلیل از پایان ژانویه، این کمپانی مدعی شده قیمت آیفون‌هایش را برای «تمام یا برخی» کشور‌ها کاهش خواهد داد تا هزینه‌ی تمام شده برای خرید آنها به قیمتشان در سال گذشته نزدیکتر شود و کاربران توان خرید این مدل‌ها را پیدا کنند.

 

تماشا کنید: ویدیوی تبلیغاتی اپل که با کمک 32 دستگاه آیفون XR ساخته شده 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان