سوپر خودرو ۸۰۰ اسب بخاری چینی در راه نمایشگاه خودرو ژنو!

به عنوان مثال خودرو سازان چینی که تعداد آن‌ها بیش از پیش در حال افزایش است در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار اروپایی هستند که آخرین آن‌ها کمپانی AIWAYS می‌باشد.

سوپر خودرو 800 اسب بخاری چینی در راه نمایشگاه خودرو ژنو!

نمایشگاه خودرو ژنو مهم‌ترین نمایشگاه اروپایی در زمینه‌ی خودرو به شمار می‌رود اما با این حال این تنها خودرو سازان اروپایی نیستند که محصولات خود را در این رویداد به نمایش می‌گذارند.

به عنوان مثال خودرو سازان چینی که تعداد آن‌ها بیش از پیش در حال افزایش است در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار اروپایی هستند که آخرین آن‌ها کمپانی AIWAYS می‌باشد.

این کمپانی استارت آپ در حال آماده شدن برای ورود به نمایشگاه خودرو ژنو امسال با نه یکی بلکه دو خودرو برقی است که مهم‌ترین آن‌ یک سوپر خودرو هیبرید است که با تلاش‌های Roland Gumpert که سازنده‌ی مدل آپولو نیز به شمار می‌رود در حال توسعه می‌باشد.

این خودرو که RG Nathalie نام گذاری شده قرار است در خود از یک مکانیزم تولید و انتقال قدرت متانول – الکتریکی آزمایشی بهره ببرد.

این خودرو به جای سوزاندن متانول برخلاف خودرو‌‌های آمریکایی و برزیلی که به عنوان جایگزین تجدید پذیر گازوئیل از آن بهره می‌برند، از سوخت ساخته شده بر پایه‌ی سبزیجات که بیشتر به سلول سوخت هیدروژنی شباهت دارد استفاده کرده تا به ذخیره سازی نیروی برق و توزیع آن از طریق چهار موتور الکتریکی بپردازد.

گفته می‌شود این مکانیزم تولید و انتقال قدرت پیشرفته قادر به تولید 793 اسب بخار قدرت است که کمی بیشتر از خروجی قدرت فراری 812 سوپر فَست خواهد بود و علاوه بر برخورداری از سرعت اوج 190 مایل در ساعت و شعاع رانندگی 745 مایلی، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به کمتر از 2٫5 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

طبق گفته‌ها 500 نمونه از این خودرو تولید خواهد شد و اطمینان داریم که با قیمت پایینی عرضه نخواهد شد.

کمپانی AIWAYS همچنین یک خودرو دیگر را که با قصد هدف قرار دادن بازار انبوه عرضه می‌گردد را با خود به نمایشگاه خودرو ژنو خواهد آورد.

این خودرو که U5 نام گذاری شده به عنوان یک کراس اور الکتریکی تصور می‌شود و به لحاظ اندازه بیشتر به مرسدس بنز EQC و جگوار I-Pace نزدیک است تا مدل‌های آئودی e-Tron یا تسلا مدل X.

این خودرو همچنین در مقایسه با مدل‌های ذکر شده از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار خواهد بود.

مدل U5 در داخل ساختار آلومینیمی و فولادی خود از 185 اسب بخار قدرت و همچنین شعاع حرکتی 285 مایلی که خروجی حاصل موتور‌های الکتریکی آن می‌باشد برخوردار است که با بهره گیری از یک مجموعه‌ی باطری مجهز به هوش مصنوعی 62 مایل دیگر به شعاع حرکتی این خودرو افزوده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر