روزنامه دولتی کره شمالی خطاب به آمریکا:

تحریم و مذاکره همراه با هم پیش نمی‌روند

روزنامه دولتی کره شمالی در یادداشتی در آستانه دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی نوشت که بهبود روابط با اعتمادسازی امکان پذیر است و واشنگتن باید برای رفع تحریم‌ها اقدام کند.

 تحریم و مذاکره همراه با هم پیش نمی‌روندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «رودانگ سینمون» روزنامه دولتی کره شمالی روز چهارشنبه با طرح درخواست لغو تحریم‌های آمریکا علیه این کشور نوشت: روابط دوجانبه بدون تلاش‌های اعتمادساز بهبود نخواهد یافت.

رودانگ سینمون تصریح کرد که "بهبود روابط و تحریم نمی‌توانند در کنار هم پیش بروند. اگر اساس بهبود روابط بر احترام و اعتماد بدانیم، می‌توان گفت که پایه و اساس تحریم هم خصومت و مقابله است."

این یاداشت ضمن انتقاد از اصرار واشنگتن بر تداوم تحریم‌ها تا پایان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی که سبب به بن بست رسیدن مذاکرات به مدت یک سال و نیم شد، نوشت: این تحریم‌ها به هیچ وجه نتایج مورد نظر آمریکا را منتج نمی‌شوند و اهمیتی ندارد تا چه مدت باقی بمانند.

رودانگ سینمون با تاکید بر تعهد پیونگ یانگ برای ایجاد صلح پایدار و فراگیر در شبه جزیره کره، در ادامه آورده است: "ما بدون حمایت خارجی و کمک گرفتن از کسی با قدرت و تلاش خود رو به جلو حرکت خواهیم کرد."

پیونگ یانگ خواهان رفع تحریم‌ها در آستانه برگزاری دومین نشست سران دو کشور در ویتنام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان