شناسه : ۱۴۳۷۸۱۰ - چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
در نشست خبری مدیران خودرو مطرح شد؛
بازار خودرو کشش قیمتگذاری با ارز آزاد را ندارد
به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، شو چینگ سونگ درباره برنامه عرضه این محصول در شرایط فعلی بازار گفت:شرکت مدیران خودرو 15 سال تجربه خودروسازی دارد و اگر چه در این مدت بازار خودرو فراز و فرود بسیاری داشته است اما به هیچ عنوان عقب نشینی نکردهایم و طی این دوره 10 مدل جدید را به بازار عرضه کردیم.
او با اشاره به اینکه برند چری در سال 2015 وارد بازار ایران شد، خاطرنشان کرد:هر سال دو مدل جدید از این برند به محصولات اضافه شده است.
شو چینگ سونگ گفت:در این 15 سال حدود 400 هزار مشتری از محصولات مدیران خودرو استفاده کردهاند که اعتماد مشتریان را نسبت به این برند نشان میدهد که باعث میشود ما رو به جلو حرکت کنیم.
قائم مقام مدیرعامل چری خاطرنشان کرد: در فعلی کنونی ورود خودروهای خارجی ممنوع است و مشتریان باید بین گزینههای داخلی انتخاب خود را انجام دهند و برنامه ما این است که در این بخش نیاز مشتریان را با آریزو 6 پاسخ دهیم.
او در ادامه درباره میزان ساخت داخلی سازی آریزو6 تصریح کرد: در گام اول این خودرو با ساخت داخل 20 درصدی در ایران تولید خواهد شد و در ادامه با شناسایی تامین کنندگان جدید تلاش خواهیم کرد تا این میزان داخلی سازی را به سطح 40 درصد برسانیم.
در ادامه این نشست بهرام شریعت، رئیس هیأت مدیره چری نیز در این گفت گو با اشاره به اینکه قیمتگذاری خودروها متأثر ازنرخ ارز هستند؛ گفت:سعی کردهایم قیمت خودروها را بر اساس نرخ ارز 8200 تومانی و مبنای نرخ ارز نیمایی تعیین کنیم .
او با بیان اینکه در ارگ جدید برای ساخت قطعات مجموعه ای احداث و در کنار آن واحد R&D را راه اندازی کردهایم، اظهار کرد: با چری برای تعمیق ساخت قطعات در داخل برنامه ریزی را انجام دادهایم که دغدغه ما را نسبت به خروج چری از بازار کم میکند.
شریعت با تاکید بر اینکه هیچیک از برنامههای گذشته متوقف نشده و برنامهها در حال پیگیری هستند، تصریح کرد:قطعاً در چنین شرایطی که رکود و تحریمها وجود دارند، سرعت فعالیت کمتر شده است.
وی با اشاره به این که در سال 96 فاز دوم کارخانه که با هدف گسترش سالن رنگ افتتاح شد، اظهار کرد: این فاز در مدت حدود یک سال و سه ماه، به انتها رسید و طی آن 60 هزار دستگاه به ظرفیتهای قبلی اضافه شد اما انتظار نداشتیم که بلافاصله با اتمام آن، با موضوع تحریمهای شدید روبرو شویم تا جایی که حتی نتوانیم از ظرفیت فاز یک نیز بهرهمند شویم.
در ادامه این نشست گرمان، مدیرعامل خدمات پس از فروش مدیران خودرو نیز گفت: 70 درصد قطعات این خودرو با سایر خودروهای چری یکسان است، و برای 30 درصد باقیمانده برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه افزود: ما تکنسینهای خود را برای آموزش به چین فرستادیم تا تعمیرات این مدل را فرا بگیرند و سپس از طریق آنها به دیگر تکنسینها آموزشهای لازم را ارائه کنیم. در حال حاضر 94 نمایندگی چری تمام دوره ها را گذراندهاند و آماده خدمات رسانی هستند.