چرا از برقراری رابطه عاشقانه می‌ترسید؟

بعضی از افراد هستند که از شروع رابطه عاطفی برای ازدواج هراسانند، زمانی که صحبت از عشق و عاشقی می‌شود، آن‌ها یاد دل شکستگی، طرد شدن، حسادت، عدم تمرکز و دوری.. می‌افتند.

چرا از برقراری رابطه عاشقانه  می‌ترسید؟

اگر دوست دارید که دلایل ترس افراد از شروع یک رابطه عاطفی و راههای مقابله با آن را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

او فرد مناسبی برای شما نیست

این ترس، یکی از بدترین و در عین حال واقعی ترین ترس هاست. اگر شما بدانید که فرد مقابل تان گزینه مناسبی برای شما نیست، طبیعی ست که از وابسته شدن به او بترسید. به عنوان مثال شما عاشق همکار یا استادتان می شوید اما مطمئن هستید که این عشق سرانجامی نخواهد داشت. اگر به هر دلیلی احساس کردید که فرد مقابل تان نمی تواند شریک زندگی ایده آلی برای شما باشد، بهتر است که همان ابتدا جلوی احساس تان را بگیرید تا کسی در این بین آسیب نبیند.

تجربه شکست عشقی را داشته اید

یکی از رایج ترین علت های ترس افراد از شروع رابطه، تجربه های تلخ قبلی ست. اگر شما در رابطه قبلی تان شکست خورده باشید، طبیعی ست که از دوباره عاشق شدن بترسید. اما چگونه می توان جلوی این ترس را گرفت؟ بهتر است که در این زمینه ریسک پذیر باشید به قلب تان اجازه ورود افراد جدید را بدهید. یادتان باشد که بدون عشق، شما لذت واقعی زندگی را درک نخواهید کرد. شما باید از تجربه های تلخ گذشته درس بگیرید، نه این که آنها را سدی برای پیشرفت حال و آینده تان کنید.

احساس ضعف می کنید

زمانی که ما عاشق می شویم، احساس ضعف می کنیم. در واقع ما همه انرژی و توان مان را برای طرف مقابل می گذاریم، از این رو احساس می کنیم که خود ناتوانیم. در این شرایط اگر سعی کنید مسایل را ساده تر بگیرید و دست از کنترل تمام امور بردارید، می بینید که چقدر اعتماد به نفس تان بالاتر رفته و ریسک پذیرتر خواهید شد. شما باید اول از همه برای خود وقت بگذارید تا بتوانید انرژی مثبت تان را به دیگری هم انتقال دهید.

می خواهید مستقل باشید

افرادی که ذاتا مستقل هستند یا آنهایی که قبلا از تکیه کردن به دیگری آسیب دیده اند، دوست ندارند به کسی وابسته شوند. این افراد چه از نظر مالی و چه از نظر احساسی، ترجیح می دهند که مستقل باشند. اگر کسی به آنها دستور دهد و مدام از کارشان ایراد بگیرد، عصبی می شوند. اما باید بدانید که برقراری رابطه عاطفی به معنی از دست دادن استقلال نیست. شما می توانید حتی کنار شریک زندگی تان همه استقلال داشته باشید. اتفاقا آقایان به خانم های مستقل بیشتر جذب خواهند شد.

نمی خواهید احساسات قبلی را تجربه کنید

شاید فکر کنید که وارد رابطه شدن با فرد جدیدی، می تواند تمام احساسات و تجربیات قبلی شما را زنده کند، اما این طور نیست. اتفاقا اگر به فردی اجازه دهید که وارد قلب تان شود، می بینید که چگونه زخم های کهنه تان را درمان خواهد کرد. هر فردی و هر رابطه ای خصوصیات خاص خود را دارد، بنابراین هیچکس را با هم مقایسه نکنید و به خودتان فرصت تجربه احساسات جدید را بدهید، مطمئنا از این کار پشیمان نخواهید شد.

حوصله جرو بحث ندارید

 هیچکس حوصله جروبحث ندارد. از طرفی برقراری رابطه با دیگران که شخصیتی متفاوت از ما دارند هم آسان نیست. در واقع نمی توان تضمین کرد که هیچ مشکلی در رابطه شما بوجود نخواهد آمد. وجود اختلاف نظر در هر رابطه ای طبیعی ست اما این شمایید که باید راه حل کردن آن را بلد باشید. تحقیقات نشان داده که بحث کردن در رابطه فواید زیادی دارد. به عنوان مثال باعث می شود که شما شخصیت طرف مقابل تان را بیشتر بشناسید، یا این که شما را در روابط تان و رو به رو شدن با مشکلات قوی تر می کند.... اگرچه بگومگو در رابطه غیر قابل اجتناب است اما ارزش داشتن یک رابطه سالم را دارد.

از تغییر می ترسید

افرادی که دوست دارند همیشه به یک رستوران بروند، همیشه یک غذا را سفارش دهند یا یک کانال تلویزیونی را ببینند، از تغییر هراسانند. این افراد ترجیح می دهند که در نقطه امن خود بمانند تا این که چیزهای ناشناخته را کشف کنند. برقراری رابطه عاطفی نیز جزو یکی از همین تغییرات به حساب می آید. اما گاهی بیرون آمدن از لاک و تجربه کردن های جدید، همان چیزی ست که ما برای شادی بدان نیاز داریم. بنابراین هر تغییری بد نیست و برعکس می تواند لذت بیشتری را در زندگی مان ایجاد کند.

عاشق شدن را ضعف می دانید

برخی ها اعتقاد دارند که اگر به فردی ابراز علاقه یا توجه کنیم، قدرت مان را از دست داده ایم. این افراد ترجیح می دهند که وارد هیچ رابطه عاطفی نشوند زیرا از احساس ضعف خود بیزارند. رابطه عاطفی یک رابطه 50/50 نیست، گاهی شما درصد توجه تان بیشتر می شود و گاهی طرف مقابل تان. با این اوصاف، دوست داشتن هرگز نشانه ای از ضعف نیست. شما باید بدون چشم داشت، به کسی که دوست اش دارید ابراز علاقه کنید. این کار نه تنها از قدرت شما می کاهد، بلکه از شما فرد قوی تری نیز می سازد.

از انتهای رابطه می ترسید

اگر شما تجربه شکست عشقی را داشته اید یا حتی در اطراف تان زوج هایی که از هم جدا شده اند را دیده اید، ممکن است از این که این اتفاق برای شما هم بیافتد، بترسید و در نتیجه از هر نوع رابطه ای فراری باشید. اما این را بدانید که همه چیز به شما باز می گردد. اگر هر بار که به فکر شروع رابطه ای هستید این جمله در ذهن تان ظاهر شد که «اگر رابطه عاطفی من یک روزی تمام شود، چه؟»، چرا خودتان این قانون را نمی شکنید؟ زوج های زیادی هستند که با گذشت سالها هنوز هم در کنار هم شاد زندگی می کنند. بنابراین مثبت اندیش باشید این لذت را برای آینده ای که قابل پیش بینی نیست، از خودتان دریغ نکنید.

 

منبع: برترین ها

بیشتر بخوانید:

چه کسی واقعآ رئیس خانه است!

سیاست های زنانه در همسرداری

خصوصیات یک مرد واقعی و شوهری ایده آل چیست؟

زندگی مشترک تان را با این مثلث بسنجید و تصمیم بگیرید

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان