ماهان شبکه ایرانیان

محمد جواد لاریجانی در اجتماع هیات مذهبی مهدیشهر:

٢٢ بهمن امسال باید با بصیرت همراه باشد/ دشمن در سه ماه گذشته برای هر فرد ایرانی ۴.۳ پیام و محتوا تولید و منتشر کرده است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: باید پرسید که چرا دشمنان ما در این چهلمین سال از انقلاب اینقدر خشمگین هستند، در پاسخ باید گفت: دشمنان منتظر بودند که پس از ۴۰ سال از انقلاب، جمهوری اسلامی ساقط شده باشند، اما اکنون می‌بینند که به یک قدرت منطقه‌ای رسیده است.

٢٢ بهمن امسال باید با بصیرت همراه باشدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در اجتماع هیات مذهبی شهرستان مهدی شهر سمنان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق شد که در این ایام مبارک که با عطر حکمت فاطمی معطر است در خدمت شما عزیزان باشم.

وی در ابتدای این جلسه با ذکر برخی از ویژگی‌ها و فضیلت‌های برجسته حضرت زهرا (س) گفت: امیدوار هستیم در این ایام خداوند ما را با مکتب اهل بیت (ع) و جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) بیشتر آشنا کند تا بتوانیم در مسیر آن‌ها قدم برداریم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: نعمت‌های الهی تعدادشان بیشمار است، به طوری که خداوند می‌فرماید ما نعمت‌ها را به صورت گسترده عطا کرده ایم، البته یکسری از آن‌ها از نظر ما پنهان هستند و یکسری از آن‌ها را ما نمی‌توانیم درک کنیم.

وی افزود: اولین نعمت الهی نعمت بودن است؛ یعنی ضرورتی نداشت ما وجود داشته باشیم، نعمت دوم نعمت انسان بودن است؛ یعنی ما می‌توانستیم چوب یا سنگ یا درخت باشیم؛ اما خداوند ما را انسان خلق کرد. این انسان بودن هم دو ویژگی دارد یعنی به ما لطف و اراده داد که باعث می‌شود که بفهمیم و عمل کنیم، پس شکر این نعمت این است که ما راه درست را از راه غلط تشخیص دهیم و وقتی که فهمیدیم راه درست چیست در آن مسیر حرکت کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان بیان داشت: نعمت بعدی، نعمت هدایت است و این یعنی این که خداوند ما را آفریده، ولی رهایمان نکرده است و وجود 124 هزار پیامبر نشاندهنده اصرار خداوند بر هدایت انسان است، نعمت هدایت بالاترین نعمت الهی است و بالاترین درجه نعم الهی نعمت ولایت است به طوری که در روایات داریم که اسلام 5 پایه دارد که نماز، روزه، حج، زکات و ولایت هستند و امام معصوم فرموده است که آن 4 پایه اول کامل نمی‌شوند مگر با نعمت ولایت.

وی گفت: مرحوم مجلسی وقتی به این روایت می‌رسند استنباط می‌کنند که ما عادت داشتیم ولایت را ذیل اصول دین بدانیم؛ اما اینجا امام معصوم (ع) ولایت را در کنار کار‌های عملی انجام داده است و این بدین معنی است که ولایت یک جنبه عملی است.

محمدجواد لاریجانی ادامه داد: پس شیعه علاوه بر اصول عملی اسلام باید به ولایت هم پایبند باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ولایت موضوع بسیار مهمی است، بنابراین لازم است بدانیم که شان اهل بیت (ع) چیست. اهل بیت (ع) هم مرجعیت علمی و هم مشروعیت و هم بر مرجعیت سیطره دارند، مرجعیت اهل بیت (ع) این است که هیچ سیطره‌ای مشروع نیست، مگر این که به سیطره ولایت پیوند خورده باشد.

وی گفت: مسئله مهم دیگر این است که ما باید مصداق ولایت را هم بلد باشیم و پس از این شناخت نسبت به آن تولی و تبری داشته باشیم که البته تبری از تولی هم سخت‌تر است، به طوری که در جریان فتنه عده‌ای مجبور بودند به خاطر ولایت در مقابل دوستان خود بایستند.

محمدجواد لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید پرسید که چرا دشمنان ما در این چهلمین سال از انقلاب اینقدر خشمگین هستند، در پاسخ باید گفت: دشمنان منتظر بودند که پس از 40 سال از انقلاب، جمهوری اسلامی ساقط شده باشند، اما اکنون می‌بینند که به یک قدرت منطقه‌ای رسیده است. دشمن در این 40 سال همه گونه تلاش کرد تا نظام را ساقط کند؛ اما با یک قدرت بزرگ منطقه‌ای مواجه شد و اکنون از این موضوع بسیار عصبانی هستند و احساس خطر می‌کنند.

وی گفت: دشمن در این راستا هزینه‌های بسیار زیادی کرده و تبلیغات زیادی انجام داده است تا به اهداف خود برسد و یکی از بستر‌های تبلیغاتی دشمن همین اینترنت و فضای مجازی است که برایشان بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: بر اساس یک آمار، دشمن در سه ماه گذشته برای هر فرد ایرانی 4.3 پیام و محتوا تولید و منتشر کرده است که این نشان می‌دهد که برای تک تک ما ملت ایران برنامه دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: ما الان باید بدانیم که در شرایط حساسی قرار گرفته ایم و یک نابسامانی اقتصادی در کشور وجود دارد و این نابسامانی اقتصادی شبیه یک زخم است که روی این زخم حشراتی نشسته اند.

وی ادامه داد: این فضای نابسامان اقتصادی اکنون به محوری برای تبلیغات دشمن تبدیل شده است به طوری که سعی می‌کند به مردم القا کند که در این 40 سال گذشته هیچ خروجی مثبتی از انقلاب به دست نیامده و برعکس گوشت و مرغ و اجناس به خاطر انقلاب بسیار گران شده است.

محمد جواد لاریجانی خاطرنشان کرد: بنابراین، چون این زخم وجود دارد ممکن است انسان را به فکر وادارد و بگوید که این حرف‌ها درست می‌باشند در حالیکه این روش، روش تبلیغاتی دشمن است.

وی گفت: هدف دشمن از این تبلیغات این است که بگوید اسلام به درد مملکت داری نمی‌خورد و ژاپن و آلمان که پیشرفت کردند به خاطر این است که آن جا اسلام نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ادامه داد: هدف دیگر دشمن از تبلیغات این است که به ما القا کند نمی‌توانیم جلوی آمریکا بایستیم، بنابراین عده‌ای در داخل می‌گویند وقتی که ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم آن‌ها عصبانی می‌شوند و ما را اذیت می‌کنند و بر این باور هستند که خوب است که با آمریکا دوست باشیم و دشمنی با آن‌ها را رها کنیم.

وی گفت: از این حرف می‌شود نتیجه گرفت که 22 بهمن امسال باید با بصیرت همراه باشد و ضروری است که در 22 بهمن حضور فعالی داشته باشیم و نشان دهیم که ملت زنده و بالنده است.

محمدجواد لا یجانی تصریح کرد: ما باید به بصیرت مسلح باشیم و برای شبهه‌ها پاسخ داشته باشیم. دشمن وقتی که تهاجم می‌کند یک فرصت برای ما ایجاد می‌شود که به هجمه‌ها توجه کنیم و برای آن‌ها پاسخ بیابیم، لذا این هیات‌های مذهبی که هیات‌های بصیرتی هستند باید شبهه‌ها را بشناسند و آن‌ها را توضیح دهند.

وی گفت: اولین مسئله مهم این است که ما باید شرایط اقتصادی جامعه را بفهمیم و بدانیم که شرایط اقتصادی کنونی محصول دو پدیده است؛ اول فتنه اقتصادی و دوم افت کارآمدی و این دو پدیده با هم رخ داده است.

در حال تکمیل..

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان