ماهان شبکه ایرانیان

تحلیلگران ۲۰۱۸ را بدترین سال فروش گوشی های هوشمند می دانند

سال میلادی گذشته با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند همراه بود. در گزارشات منتشر شده از فروش تلفن‌های هوشمند در سال گذشته که توسط IDC و کانترپوینت -که هر دو از موسسات تحقیقات و تحلیل بازار هستند- منتشر شد، کاهش ۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۷ قابل مشاهده است

تحلیلگران 2018 را بدترین سال فروش گوشی های هوشمند می دانند

سال میلادی گذشته با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند همراه بود. در گزارشات منتشر شده از فروش تلفن‌های هوشمند در سال گذشته که توسط IDC و کانترپوینت -که هر دو از موسسات تحقیقات و تحلیل بازار هستند- منتشر شد، کاهش 4 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال 2017 قابل مشاهده است. تا حدی که IDC سال 2018 را «بدترین سال فروش گوشی های هوشمند» نام گذاری کرده است.

کانترپوینت و IDC راه‌های متفاوتی برای محاسبه‌ی میزان فروش دارند اما کم و بیش اعداد منتشر شده از هر دو گروه یکسان است. در این گزارش مشخص است که سامسونگ و اپل از لحاظ تعداد واحد‌های فروخته شده به صورت سالانه با کاهش رو به رو شدند در حالی که فروش رقبای چینی با افزایش همراه بوده است.

هواوی بیشترین میزان فروش را داشته و حدودا یک سوم بیشتر از سال 2017 موفق به فروش تلفن‌های هوشمند خود شده است. فروش این تولید کننده از مرز 200 میلیون واحد عبور کرد و تنها با 1 الی 2 میلیون واحد فروش کمتر از اپل در رده‌ی سوم قرار گرفته است.

رتبه‌ی اول از آن سامسونگ است که موفق نشد فروش خود را از مرز 300 میلیون واحد عبور دهد که منجر به از دست دادن 1 درصد از سهم بازار این شرکت شد. IDC بر این عقیده است که ورود گوشی‌های 5G می‌تواند سهم شرکت‌ها از بازار را با تغییرات زیادی رو به رو کند اما در نهایت این خود تولید کنندگان هستند که با فعالیت خود می‌توانند جایگاه حقیقی‌شان را در این رده بندی مشخص نمایند.

از سویی دیگر کانترپوینت افزایش فروش شرکت‌های چینی را نشان داده است. چهار شرکت قدرتمند چینی که آن‌ها را HOVX (هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی) می‌نامند با افزایش فروش خارجی قابل توجهی رو به رو شدند. سهم این شرکت‌ها در حالی که در سال 2017 تنها 25 درصد بود تا پایان سال میلادی گذشته به 46 درصد رسید.

IDC همچنین توضیح داد که علی رغم همه‌ی چالش‌هایی که بازار گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو است، مهمترین نقطه‌ی کانونی مربوط به بازار چین است که نسبت به سال گذشته با کاهش 10 درصدی رو به رو شد. موضوعی که نشان می‌دهد HOVX تمرکز خود را روی فروش برون مرزی قرار داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان