اولین اظهارات مرضیه هاشمی در تلویزیون پس از آزادی از زندان آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: ویژه برنامه تلویزیونی "عصر" با حضور مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی، پنجشنبه شب روی آنتن شبکه افق رفت.

هاشمی در این برنامه گفت: سه شنبه یا چهارشنبه بود که وکیلم پیش من آمد و درباره جلوگیری از کار کردن من خبر داد. پس از آن فقط در انفرادی بودم و حتی روسری و حجاب نداشتم. البته در آن چند روز، چون غذاهایشان حلال نبود، چیزی نمی‌خوردم.

وی ادامه داد: عصبانیت وکیل خودم و وکیل دولت از تهاجم رسانه‌ها به دولت آمریکا و حمایت از من کاملا مشخص بود. تمام جوان‌ها در آمریکا، اروپا و ایران به خوبی این اتفاق را رسانه‌ای کردند و پیام‌های بسیاری به من داده بودند. چند روز بعد در روزنامه واشنگتن پست خبری درباره خودم دیدم و به واقع فهمیدم که اتفاقی بزرگ در راه است.

هاشمی افزود: گروه و حمایت‌های مردم در آن برهه زمانی اتفاقی عجیب بود که همه درباره یک هدف حرف می‌زدند و موجی عجیب بین جوان‌ها بود و می‌توان گفت: بیداری خوبی در راه است.

رضا فرزند مرضیه هاشمی، به عنوان شاهد این موضوع گفت: همیشه در سفر‌ها ما را اذیت می‌کردند و این جریان برای ما شوک عجیبی بود. در واقع من از این جریان که تمام کشور‌ها و مردم پشت مادر من بودند. بسیار خوشحال بودم.

هاشمی گفت: حمایت‌ها همه نشان دهنده این است که پرس تی وی نقش به سزایی را ایفا می‌کند و جایگاه خوبی دارد.

هاشمی گفت: منتقدان و مردم آمریکا واقعا زیر فشار هستند و در تمام مدتی که زندان بودم مرا تهدید می‌کردند و می‌گفتند که شاید من سال‌ها در زندان بمانم. زندانیان سیاسی بسیاری در آمریکا هستند که 50 سال در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند. من هم مدت‌ها در زندان انفرادی بودم و بار‌ها از آن‌ها خواستم که به من کتاب بدهند. در واقع این چه نوع حقوق بشر است که زندانیان آن‌ها چند سال در سلول‌های انفرادی هستند، نه آفتاب، نه غذای درست و نه محیط مناسبی دارند و آن چیزی که به ما نشان می‌دهند چیزی جز فیلم‌های هالیوودی نیست.

خبرنگار ارشد شبکه پرس تی وی با اشاره به شرایط بد زندان‌های آمریکا، افزود: به عقیده من حدود 98 درصد از زندانیان آمریکا و آن چیزی که من دیدم، سیاه‌پوست بودند.

هاشمی با بیان خاطره‌ای از روز‌های زندانی خود، گفت: زندانی‌ها از زندانبان‌ها بهتر بودند و یکبار که نماز می‌خواندم همه ساکت من را نگاه می‌کردند و بعد از آن همه من را تحسین کردند و خوششان آمد. سیستم زندان‌های آمریکا بسیار وحشتناک است.

وی تصریح کرد: وقتی از دادگاه من را به بخش زندان عمومی می‌بردند، همه زندانی‌ها را کنار می‌زدند و طوری رفتار می‌کردند که انگار من جنایتکار بزرگی هستم و با این رفتار‌ها من را تحقیر می‌کردند و می‌خواستند که روی من فشار بیاورند. من دولت آمریکا را به خوبی می‌شناسم و قصد و نیت آن‌ها را از این جریان می‌دانستم.

هاشمی ادامه داد: من هیچ سابقه‌ای در هیچ زندانی نداشتم و فکر می‌کنم تمام این جریان تقدیری الهی بود که من به خدا نزدیک‌تر شوم و بدانم دنیا دست کیست.

وی با اشاره به منتشر شدن خبر‌ها در دنیا، افزود: من سه مرحله سنگینی را در دادگاه پشت سر گذاشتم. سوال‌هایشان مشخص بود که قصد اذیت و شکنجه روحی من را داشتند. چهارشنبه وقتی آزاد شدم، دولت آمریکا فکر کرد جریان این ظلم تمام شده و از خانواده و دوستان رسانه‌ایم خواستم که تظاهرات روز جمعه را داشته باشند.

هاشمی گفت: من واقعا باید از آقای جبلی تشکر کنم. تشخیص مدیر بسیار مهم است و من به خاطر تمام تلاش‌های آقای جبلی تشکر می‌کنم. میدانم که فشار‌های بسیاری روی این شبکه بود. من از تمام مردم ایران تشکر می‌کنم و مردم بدانند که همین دعا باعث آزادی من شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مادر در زندان نگران بچه‌هایم بودم و می‌دانم که هم خانواده ام و دوستانم بسیار اذیت شدند. اذیتی که سر هیچی بود و فقط به خاطر مسلمان بودن رقم خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان