مدیرکل دفتر مدیریت بحران بخش کشاورزی اعلام کرد:

تصویب حدود ۷۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت کشاورزان

به گزارش اقتصادآنلاین ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: وزارت جهاد کشاورزی از وزارت کشور 104811 میلیارد ریال اعتبار از محل مواد 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده که هیات وزیران تا کنون اعتباری بالغ بر 69170 میلیارد ریال را مصوب کرده است.

 سید محمد موسوی با بیان این که مخاطرات طبیعی در 9 ماهه سال جاری حدود 24 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است، اظهار داشت: 44 درصد این خسارات مربوط به خشکسالی، 43 درصد سرمازدگی، یخبندان و برف و مابقی مربوط به سایر مخاطرات است.

وی تصریح کرد: میزان خسارت انواع مخاطرات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، نزدیک به 2 برابر افزایش داشته است و بیشترین افزایش در زمینه خشکسالی با حدود 5 برابر و سرمازدگی یخبندان و برف حدود 9 برابر می باشد.

موسوی خسارت ناشی از سیل (تگرگ) و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به ترتیب حدود 41 و 93 درصد عنوان کرد.

وی در همین حال گفت: در سال زراعی گذشته منتهی به مهر 1397، صندوق بیمه کشاورزی بالغ بر 8838 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده، غرامت پرداخت کرد.

موسوی اذعان داشت که به منظور ارتقای دانایی و توانایی جامعه هدف، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی در پیشگیری و مدیریت ریسک و بحران حوادث غیر مترقبه در سال جاری تا کنون 7309 دوره آموزشی و ترویجی برای نزدیک به 223 هزار نفر برگزار شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان