اینفانتینو به دنبال انقلاب در فوتبال

اتفاقاتی که در آینده فوتبال رقم خواهد خورد، به ملاقاتی که به زودی در فیفا پیش رو خواهد بود بستگی دارد.

به گزارش"ورزش سه"، این ملاقات که در روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه مارس برگزار خواهد شد، به خیلی از سوالات درباره فوتبال ملی و باشگاهی پاسخ خواهد داد.

 

به عنوان مثال در تقویم فوتبالی برای جام باشگاه‌های جهان سال آینده هیچ چیزی مشخص نیست. فرمت فعلی این مسابقات به پایان رسیده و نحوه برگزاری اش بارها زیر سوال رفته است. اینفانتینو قصد داشت جام باشگاه‌های جهان را به چیزی شبیه به جام جهانی تبدیل کند ولی یوفا با این موضوع مخالفت کرد و حالا ریاست فیفا می‌خواهد در این ملاقات در این رابطه بحث و گفتگو شود.

 

 

 

 

در حالی که پایان دوره اینفانتینو نزدیک خواهد بود، او یک رقیب جدی برای انتخابات بعدی خواهد داشت. روبن وگا که اسپانیایی – سوئیسی است و سابقه بازی در تاتنهام را در کارنامه اش دارد، برای کسب صندلی ریاست فیفا رقابت خواهد کرد. او قبلا نیز با اینفانتینو رقابت کرد ولی ناکام بود.

 

اما برنامه فیفا برای جام باشگاه‌های جهان به این شکل است که هر دو سال یا هر چهار سال، این رقابت ها با 24 یا 32 تیم برگزار شود. بانک سافتبانک ژاپن قصد دارد برای برگزاری رقابت ها، 18 میلیون یورو کمک کند. اینفانتینو نیز در این رابطه گفته بود:" من می‌خواهم یک جام جهانی واقعی برای باشگاه‌ها برگزار کنم و به تمام تیم‌های شرکت کننده، مبلغی را به عنوان پاداش پرداخت کنیم."

 

فیفا همچنین قصد دارد جام اینترکانتیننتال را نیز بار دیگر راه اندازی کند، تصمیمی که با حمایت رئیس کنفدراسیون آمریکا جنوبی و الکساندر سفرین، رئیس کنفدراسیون اروپا همراه شده است. طی این رقابت، قهرمان لیگ اروپا و کوپا سودامریکانا با یکدیگر روبرو خواهند شد.

 

 

 

 

در سوی دیگر، جام جهانی نیز با 48 تیم برگزار خواهد شد ولی اینفانتینو تاکید دارد که این فرمت از جام جهانی قطر 2022 عملی شود. هنوز فرصت برای این اقدام باقی مانده ولی باید سریعا عملی شود. حداقل در مورد کشورهای آسیایی نیاز هست که سریعا تغییرات در ساختار برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انجام شود. اینفانتینو در این رابطه گفت:" ما می‌خوهیم شور و انگیزه جام جهانی را در بین تیم‌ها منتشر کنیم."

 

اما ایده هایی که انتخابات زوریخ را کنترل خواهد کرد، اینجا به پایان نمی‌رسد. واکنش مثبتی که لیگ ملت‌ها که توسط یوفا ترتیب داده شده بود از فوتبال دوستان دریافت کرد، باعث شده تا فیفا قصد داشته باشد حمایت بیشتری از این رقابت ها کند و وجهه ای مثل جام جهانی به آن بدهد. این رقابت ها جانشین جام کنفدراسیون ها خواهد شد. اما برگزاری فینال آن احتمالا با برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها تداخل هایی خواهد داشت که این موضوع در جلسه بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر