ماهان شبکه ایرانیان

آقای ستاره معادلات ترکیب برانکو را برهم می‌زند

آغاز ماجراجویی مهدی ترابی در پرسپولیس

مهدی ترابی به عنوان جذاب‌ترین خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی فردا اولین حضور خود در تمرین این تیم را به انجام خواهد رساند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی بعد از محرومیت از دو پنجره، موفق به جذب هفت بازیکن شد که از میان آنها می‌توان مهدی ترابی را از جهات مختلف به عنوان جذاب‌ترین شکار آنها معرفی کرد. بازیکنی که با توجه به کیفیت فنی و شرایط سنی‌اش قابلیتی بالاتر از فوتبال ایران را داراست و مسیر پیشرفت او را می‌توان خیلی زود منتهی به حضور در فوتبال اروپا دانست.


ترابی که از دو سال پیش زمزمه‌های مربوط به خروجش از جمع سایپایی‌ها و جذبش توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شد، در نهایت در انتقالی جالب توجه مذاکرات مثبت خود را با پرسپولیس دنبال کرد و به توافق دست یافت. با توجه به محرومیت این باشگاه از جذب بازیکن مقرر شد او نیم فصل را در جمع نارنجی‌پوشان دنبال کند و بعد از آن راهی پرسپولیس شود. اکنون پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن آن محرومیت، با جذب هفت بازیکن خود را مهیای ادامه فصل کرده و ترابی به عنوان جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین خرید آنها از فردا در تمرینات حاضر خواهد شد.


چرا ترابی خرید جذابی است؟


از میان هفت بازیکنی که به پرسپولیس پیوسته‌اند – مهدی شریفی، مهدی شیری، مهدی ترابی، سعید کریمی، محمد نادری، سروش رفیعی، ولادیمیر بودیمیر- شماره 9 جدید پرسپولیس تنها بازیکنی است که هم از نظر شرایط سنی و هم کیفی و البته حضور در تیم ملی از ارزش مارکتینگ بیشتری برخوردار است. او به عنوان ستاره تیم علی دایی در نمایش این تیم طی دو فصل اخیر و خصوصا این فصل در جام حذفی نقش پررنگی ایفا کرد. با جذب این بازیکن توسط پرسپولیس آنها یکی از برترین خطوط هجومی لیگ برتر را چه از نظر تکنیکی و قابلیت انتقال توپ و چه از نظر گلسازی و گلزنی را در اختیار خواهند داشت. با حضور بشار رسن، سروش رفیعی و مهدی ترابی آنها دست کادرفنی را برای اجرای تاکتیک‌های متفاوت و تغییرات مدنظر در جریان دیدارها را به حداکثر خواهند رساند.


ترابی در عین حال که بازیکن تکنیکی و گلزنی محسوب می‌شود، توانایی بازی در چند پست را داراست و ضمن حضور در پست میانی، قابلیت حضور در پست مهاجم را نیز داراست. خرید جدید پرسپولیس طی فصول مختلف در بیشتر اردوهای تیم ملی و تیم امید حاضر بوده و از نظر کلاس بین المللی نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است و در جدال‌های آسیایی نیز اکنون آنها با در اختیار داشتن 4 ملی‌پوش (علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، بشار رسن و مهدی ترابی) در کلاس بالایی در تقابل با رقبای خود قرار دارند.


ترابی مهاجم یا هافبک؟


برانکو تا پیش از خرید ولادیمیر بودیمیر روی ترابی برای پست مهاجم حساب ویژه‌ای باز کرده بود و این مساله باعث شد تا حتی در نقل و انتقالات زمستانی روی نام گادوین منشا قلم قرمز بکشد. اکنون با جذب مهاجم کروات که در دقایق کوتاه حضورش در ترکیب این تیم برابر سپیدرود نشان داد از قابلیت مناسبی برخوردار است، شاید تفکرات برانکو با تغییراتی نیز مواجه شده باشد و احتمالا این بازیکن در پست وینگر برای این تیم انجام وظیفه کند.


پرسپولیس اکنون در خط حمله خود علی علیپور، ولادیمیر بودیمیر، محمدامین اسدی، سعید کریمی و مهدی شریفی را در اختیار دارد که آنها را به سرمایه مناسب و قابل اتکا در این پست رسانده است.


در خط میانی نیز آنها بار دیگر با ترافیک جالب توجهی مواجه شده‌اند؛ کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و محسن ربیع خواه در پست هافبک دفاعی، امید عالیشاه، بشار رسن، سروش رفیعی، سیامک نعمتی و مهدی ترابی در خط میانی در کنار دو بازیکن جوان تیم - آدام همتی، سعید حسین پور- ترافیک بزرگی را شکل خواهند داد.


حضور مهدی ترابی در خط میانی یا مهاجم بسته به سیستم در نظر گرفته برای تیم خواهد داشت و در هر بازی باید انتظار قربانی شدن یک نام قابل توجه را در لیست تیم داشت. در صورتی که برانکو از بکارگیری دو هافبک دفاعی صرفنظر کند، باید دید از بین احمد نوراللهی یا کمال کامیابی نیا که هر کدام خصوصیات خاص و منحصربفرد خود را دارند کدامیک به ترکیب خواهند رسید. این مساله البته باعث خواهد شد تا تنوع در خط میانی پرسپولیس به بالاترین حد ممکن خود برسد و از تداخل وظیفه بازیکنان نیز جلوگیری شود. با این حال بعید نیست ترابی با حضور در خط حمله، فرصت کم را نصیب مهاجم شماره 3 این تیم کند و در آخرین دقایق باید منتظر بازی دیگر بازیکنان خط حمله این تیم بود.


با این حال ترابی در اولین بازی این تیم در نیم فصل دوم غایب است تا بازیکنان دیگر این فرصت را داشته باشند تا با نمایش موفق قابلیت خود، برانکو را برای تغییرات سیستم و روش تیم دچار دردسر بیشتری کنند.


حضور آقای پدیده در تمرین فردا

برانکو در بازگشت ملی‌پوشان از امارات، تنها احمد نوراللهی را به دلیل غیبت هافبک دفاعی‌های تیمش به اردوی تیم پیش از جدال با سپیدرود فرا خواند و فرصت استراحت را نصیب مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند کرد. ترابی فردا اولین حضور رسمی خود با پیراهن پرسپولیس و در تمرینات این تیم را تجربه خواهد کرد تا خود را آماده ماجراجویی بزرگی کند که شاید خیلی زود مسیر او را به سمت اروپا تغییر دهد. صحبت‌های سه مربی صاحبنام و مقبول فوتبال ایران یعنی علی دایی، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش نشان می‌دهد که سقف فوتبالی او در شرایط فعلی بالاتر از فوتبال ایران است و باید در انتظار این بود تا او در مدت کوتاهی چشم‌ها را خیره به ساق‌های تکنیکی و توانمند خود کند و در ادامه برای ماجراجویی بزرگتر راهی فوتبال اروپا شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان