اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایان صف خرید در لوتوس/ تازه وارد بورسی نیامده قرمزپوش شد

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در میان تمامی نمادهایی که امروز با افت قیمت مواجه شدند، کاهش قیمت یک نماد بیشتر از بقیه توجه را به خود جلب می‌کند. نماد معاملاتی تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) که در روز سوم یهمن ماه سال جاری و در جریان آخرین عرضه اولیه‌ای که تاکنون در بازار سهام کشور انجام شده است، پا به تابلوی معاملات بورس گذاشت.

این نماد که اولین بار با قیمت 205 تومان جای خود را در پرتفوی سرمایه گذاران باز کرد، در روزهای گذشته با صف خرید رو به رو شد و توانست داد و ستدهای خود را تا آنجا پیش ببرد که قیمت 249 تومان و هفت ریال را نیز به عنوان سقف قیمتی معاملات خود به ثبت برساند. با این حال حجم بالای تقاضا در معاملات این نماد ماندگار نماند و تنها پس از گذشت 10 دقیقه از آغاز معاملات صف خرید سنگین این نماد به یکباره عرضه شد.

جمع شدن صف نماد یاد شده که به تبادل 140 میلیون سهم میان خریداران فروشندگان انجامید، سبب شد تا معاملات امروز این نماد، با افت قیمت 9 درصدی نسبت به معاملات آن در ابتدای روز جاری به پایان برسد. بر این اساس قیمت 228 تومانی این سهم در آخرین معامله روزجاری در حالی انجام شد که قیمت پایانی «لوتوس» همچنان در محدوده 244 تومان (2.69 درصد مثبت) قرار داشت.

 همان طور که در گزارش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، از آنجا که سهامدار عمده این نماد یعنی بانک پارسیان میلی به حضور بلند مدت در سهامداری شرکت از خود نشان نداده است، از این رو انتظار نمی‌رود که حمایت از نماد «لوتوس» به منظور حفظ قیمت آن با قدر ت پیگیری شود. چراکه بنا بر گفته علی روحی نماینده این بانک در جلسه معارفه عرضه اولیه «لوتوس» این بانک در نظر دارد تا در بلند مدت از این دارایی خارج شود و بنابراین نمی‌توان بر حضور بلند مدت این بانک و زیر مجموعه آن در این شرکت تامین سرمایه دلخوش کرد.

گفتنی است، نماد یاد شده که از ابتدای معاملات خود در بورس تهران تاکنون 161 میلیون سهم را در آمار معاملات خود قرارداده و با (P/E) پنج وارد بازار سهام شده بود، هم اکنون (P/E) در حدود شش دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر