مرضیه هاشمی: شبیه جنایتکاران بازداشت شدم

خبرگزاری فارس: نشست خبری مرضیه هاشمی با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی امروز در محل سالن اجتماعات شبکه پرس تی‌وی برگزار شد.
بنا بر این گزارش، مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از حضار و همچنین تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب، در سخنانی از پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما و ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: بعضی مراکز هستند که مسئولیتشان را انجام نمی‌دهند و می‌خواهند دستور کار مسلمانان را جنبه سیاسی دهند و دوست ندارند رسانه‌ای شود. آن‌ها دوست ندارند ما صدایمان به گوش جهانیان برسد. من را بازداشت کردند انگار که من جنایتکارم! به موجب قانونی بازداشت شدم که دو دهه وجود دارد. من به آمریکا برای عیادت از برادرم و ساخت مستندی درباره سیاه پوست‌های امریکا را در دست داشتم. روز یکشنبه که مشغول ضبط این کار بودم بازداشت شدم و به بازداشت گاهی در واشنگتن انداختند در طول این مدت از من خواستند حجابم را بردارم. ده روز به عنوان یک شاهد اصلی بازداشت بودم و این قوانین آن‌ها است. آن‌ها دو دهه از این قانون برای هدف قرار دادن مسلمانان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها گفتند بر اساس شواهد ساختگی مسلمانان را دستگیر و در زندان نگه می‌دارند بدون هیچ اتهامی و خیلی از جزئیات بازداشتم را رسانا‌ای نکردند و خیلی دوست داشتم که به شما بگویم. متوجه هستم که برخی چیز‌هایی درباره بازداشت من شنیدید، اما این مورد دادگاه بسته شده است.

وی اظهارداشت: آمریکا و غربی‌ها بر اساس نژادپرستی و اسلام هراسی افرادی را دستگیر می‌کنند. می‌خواهم درباره افرادی صحبت کنم که نمی‌توانند صدای خود را به گوش دیگران برسانند. کمپینی علیه بازداشت من به واسطه مراکز اسلامی در غرب راه افتاد و آن‌ها نترسیدند که از من حمایت کنند.

وی با بیان اینکه همسر من ایرانی بود و من عاشق ایران هستم، آن‌ها من را هدف قرار دادند، اما قوانینی که در مورد من استفاده کردند در مورد سایر سیاه پوستان هم انجام دادند؛ تصریح کرد: برخی از منتقدان از من حمایت کردند. بحث سوء استفاده آمریکا از قوانینی بود که در اختیار دارد. بازداشت من در غرب جنبه سیاسی داشت. بعد از آزادی با سی بی اس اولین مصاحبه‌ام را داشتم که هیچکس علاقه‌مند به شنیدن آن نبود، اما وقتی در رسانه‌های ایرانی صحبت کردم استقبال بیشتر بود.

هاشمی افزود: الان ما به 40 سالگی انقلاب اسلامی رسیدیم و من خوشحالم از اینکه با اسلام آشنا شدم. ما باید بحث اسلام هراسی را در غرب داشته باشیم. اتفاقی که در ایران دارد رخ می‌دهد این است که دارد با جنگ افروزی غرب و سیاست‌های آمریکا مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت اوضاع در امریکا و همچنین وضعیت مسلمانان در غرب باشیم و باید اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت ان نزدیک‌تر شویم.

هاشمی در پایخ به سوالات خبرنگاران نیز درباره ادامه فعالیت هایش گفت: من همچنان مثل گذشته فعالیتم را خواهم داشت و شاید به طور قانونی موقعیت خود را پیگیری کنم.

وی درباره اتهاماتی که در دوران بازداشت به او وارد شده گفت: هیچ اتهامی متوجه من نبود. فقط من را به عنوان شاهد اصلی دستگیر کرده بودند و هیچ پرونده‌ای وجود نداشت که بتوانم درباره آن شهادت دهم. البته فشار‌های رسانه‌ای هم وجود داشت. هیچ مورد ملموسی نبود که بخواهم شهادتی به آن‌ها دهم. بار‌ها من گفتم نماینده دولت ایران نیستم من فقط خبرنگاری هستم کا در ایران کار و زندگی می‌کنم.

وی درباره اینکه چه سولاتی از شما پرسیدند گفت: من نمی‌توانم درباره جزئیات این پرونده جوابی دهم چراکه این پرونده مختومه است.

مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی پس از تحمل 11 روز بازداشت غیر قانونی در آمریکا در شامگاه چهارشنبه دهم بهمن وارد ایران شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان