تحلیلی بر مناظره زاکانی - تاجزاده/

دوپینگ تاجزاده در مناظره لو رفت/ سنگ تمام خبرنگار فراری برای تاجزاده + عکس

دوپینگ مصطفی تاجزاده زمانی لو رفت که رسانه‌های وابسته به باند اوبامای مؤدب! تا ترامپ دیوانه! همگی بلندگوی رسای شبهات و فرافکنی‌های وی شدند.

سرویس سیاست مشرق - یک هفته از دومین مناظره جنجالی مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی می‌گذرد. مناظراتی که سری نخست آن از 25 دی ماه آغاز شد و از همان ابتدا حواشی و قیل و قال‌های متفاوتی را در پی داشت. به نظر می‌رسد اساساً طرح یک پرسش روشنگرانه می‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی مناظرات سیاسی باشد. پس از مناظره چه کسی از کجا حمایت می‌شود؟

یک ادعا

به نظر می‌رسد پیش از پاسخ به پرسش روشنگرانه فوق الذکر تقریر یک ادعا نیز خالی از لطف نیست. محمدرضا جلایی پور چهارشنبه شب ساعاتی پس از مناظره دوم (تاجزاده-زاکانی) ادعا کرد این مناظرات در رسانه‌های فارسی زبان خارجی پوشش داده نمی‌شود و سهمی برای تاجزاده در تیتر رسانه‌های بن سلمان و ترامپ نیست. این فعال اصلاح‌طلب در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

بررسی توامان پرسش روشنگرانه، حواشی مناظره و ادعای جلایی پور کدهای پنهانی را خواهد گشود. آیا واقعاً رسانه‌های وابسته به ترامپ و بن سلمان ساکت بودند؟

پاس گل تاجزاده به منافقین

بخش‌هایی از اظهارات تاجزاده در مناظره دوم با کف و سوت تریبون‌های منافقین همراه شد. گویی تروریست‌های های رجوی مدت‌ها برای شنیدن چنین چیزی کمین کرده بودند. معاون سیاسی وزرات کشور خاتمی با القای یکسان بودن سناریوی مشهد، قتل‌های زنجیره‌ای و ماجرای هفت تپه یک نهاد امنیتی و به دنبال آن کلیت جمهوری اسلامی ایران را به انحراف افکار عمومی از طریق اعتراف گیری اجباری متهم نمود.

نقطه اوج ماجرای این حمایت آشکار رسانه‌ای، تیترهای جانبدارانه رسانه منافقین (سیمای آزادی) در له تاجزاده و علیه زاکانی بود. برای مثال در عکس زیر مشاهده می‌کنید نام خانوادگی علیرضا زاکانی به تمسخر گرفته شده و او را به خاطر سابقه پارلمانی‌اش تلویحاً مرتجع نامیده‌اند:

تکینک های منافقین

به اختصار گزارش‌های خبری که پس از دو مناظره از سوی رسانه‌های منافقین کار شده مؤلفه‌ها و تکنیک‌های یکسانی داشته است:

- استفاده از اظهارات تاجزاده برای القای خشن و کذاب بودن نظام و تطهیر جنایات خود

- پوشش حداکثری اظهارات تاجزاده و سکوت محض در قبال گفته‌های علیرضا زاکانی

- سیاه نشان دادن کاراکتر علی رضا زاکانی و خاکستری و بعضاً سفیدنمایی تصویر مصطفی تاجزاده

لازم به ذکر است این نخستین باری نیست که منافقین خوراک رسانه‌ای خود را از اظهارات جریان اصلاحات فراهم می‌کنند. موارد متعدد است. اگر بخواهیم به یک مورد بسنده کنیم از قضا باید به پاس گلی استناد کرد که تاجزاده اواخر تابستان 97 به سیمای آزادی داد.

قصه سولماز

سولماز ایکدر یکی از ده‌ها روزنامه نگار اصلاحطلبی است که این جریان تقدیم اپوزیسیون خارج از کشور نموده است و مراحل پیوستن به اردوگاه براندازان را به سرعت طی کرد. گزارش نویسی که در غربت برای تاجزاده گریه می‌کند، دوشادوش وی در آستانه سفر روحانی به سازمان ملل خطاب به باراک اوباما نامه می‌نویسد [1] و لحظه لحظه برای آزادی تاجزاده ثانیه شماری کرده است؛ و حالا در سواحل مدیترانه با کدهای تاجزاده و مطالب ارسالی از منابع قابل حدس‌زدن، گزارش‌هایی را به نام خود منتشر می‌کند.

ایکدر پس از مناظره همچون مسابقات امدادی چوب را از مصطفی تاجزاده گرفت و در سایت برانداز زیتون کد اعلامی تاجزاده را گشود. روزنامه نگار فراری نوشت: [2]

"مصطفی تاجزاده در مناظره با علیرضا زاکانی تک جمله‌ای را به‌کاربرد که می‌تواند کلید بازخوانی یک پرونده قدیمی باشد... اما منظور مصطفی تاجزاده ٬ از «سناریو عین مشهد» چه بود؟ "

نوشته‌ای که با استقبال سایت‌های برانداز مواجه شد.

علاوه بر آن کمی بعد ایکدر به صورت خودجوش صوت مناظره را به اشتراک گذاشت.

این نخستین باری نیست که او و سایت برانداز زیتون روی پاس‌های تاجزاده آبشار می‌زنند. مرداد 95 نیز در ماجرای انتشار صوتی از دفتر آیت الله منتظری، ایکدر و سایت زیتون از اظهارات تاجزاده درباره اعدام‌های 67 به وجد آمده بودند. [3]

سخن آخر

پاسخ پرسشی که ابتدای گزارش مطرح شد روشن است. با توجه به مستندات تصویری، رسانه‌های برانداز به میدان داری بلندگوهای منافقین همچون آینه‌ای منعکس کننده یکی از طرفین مناظره (مصطفی تاجزاده) بوده و او را هوشمندانه در چتر حمایتی خویش قرار دادند.

همچنین بطلان ادعای جلایی پور مشخص و بهانه تراشی وی برای کشاندن شبهات و فرافکنی‌های جریان غربگرا به رسانه‌های رسمی (صداسیما) برملا شد. فضای مجازی نشان می‌دهد یکی از طرفین منصفانه وارد مناظرات نمی‌شود. دوپینگ مصطفی تاجزاده زمانی لو رفت که رسانه‌های وابسته به باند اوبامای مؤدب! تا ترامپ دیوانه! همگی بلندگوی رسای شبهات و فرافکنی‌های وی شدند.


http://www.negahdar.info/index.php/article/267

http://zeitoons.com/15639

http://zeitoons.com/15639

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان