نماینده ویژه آمریکا وارد کره شمالی شد/ چشم انداز مبهم مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن

نماینده ویژه آمریکا در حالی امروز یکشنبه وارد کره شمالی شد که پیونگ یانگ پیشتر در روزنامه رسمی خود اعلام کرده بود مذاکره و تحریم با هم حرکت نمی‌کنند.

ورود نماینده ویژه آمریکا به کره شمالی/ چشم انداز مبهم مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتنبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز (یکشنبه) برای مذاکره در مورد برگزاری دومین نشست سران پیونگ یانگ و واشنگتن که براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده در اواخر ماه میلادی جاری برگزار خواهد شد، وارد کره شمالی شد.

به گزارش یونهاپ، «استفان بیگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در دیدار با «کیم هیوک چول» نماینده کره شمالی در امر مذاکره با سران دو کشور و سفیر پیشین پیونگ یانگ در اسپانیا در تلاش هستند جزئیات دقیق و از جمله دستور کار نشست دوم را تعیین کنند.

بیگون پیش از مذاکره با نماینده کره شمالی در روز سه شنبه در روستای استراتژیک «پانجونمون»، با «لی دو هون» فرستاده ارشد هسته‌ای کره جنوبی و پس از آن با «چانگ یو یونگ» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی به منظور هماهنگی مواضع در موضوع خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی دیدار خواهد کرد.

در حالی که ترامپ هفته گذشته اعلام کرد تاریخ و مکان محل برگزاری دومین نشست وی با کیم در هفته آینده اعلام خواهد شد، «رودانگ سینمون» ارگان رسمی دولت کره شمالی در یادداشتی نوشت که مذاکره و تحریم با هم پیش نمی‌روند و اصل بهبود روابط اعتمادسازی است. اما واشنگتن بر ادامه و تشدید تحریم‌ها تاکید دارد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان