اعتراف ۴ جوان زیر ۱۸ سال، به ده‌ها فقره زورگیری خشن

۴ جوان که در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران اقدام به زورگیری خشن می‌کردند توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف 4 جوان زیر 18 سال، به ده‌ها فقره زورگیری خشنبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ساعت 10:30 مورخ 1396/01/27 مأموران کلانتری 163 ولنجک در اتوبان نیایش – تقاطع چمران به 4 سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی ایران 66 /*** د. 97 مشکوک شدند. 

پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه، مأموران موفق به کشف یک قبضه قمه، 2 قبضه چاقوی 30 سانتی متری، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفلن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد غیر از 4 سرنشین پراید شدند. 

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با دستگیری 4 جوان به نام‌های فرهاد، کامران، سامان و حمید (هر 4 نفر 17 ساله) و اعتراف اولیه‌ی آن‌ها به مسروقه بودن اموال کشف شده، پرونده مقدماتی با "سرقت‌های به عنف" تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه 29 تهران، جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان
 
کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بهره گیری از اموال به دست آمده از متهمان (مدارک شناسایی) موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آن‌ها به شیوه‌ای مشابه مورد ضرب و جرح، تهدید و نهایتا سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند. 

پیرمردی 60 ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:"در ساعت 08:00 مورخ 1395/01/27 از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری، سوار یک پراید با 4 سرنشین جوان شدم؛ 3 سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو؛ پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه، ناگهان سرنشینان عقب بگونه‌ای به من حمله ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم؛ آن‌ها با وجود سن کم، بسیار خشن بودند؛ یک نفر از آن‌ها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و 2 نفر دیگر، در حالی که آن‌ها نیز چاقو در دست داشتند، با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، عابربانک و رمز آن و 2 میلیون تومان پول همراهم کردند؛ نهایتا در اتوبان نیایش، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند ". 

اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری
 
متهمان که هر 4 نفر آن‌ها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران به ویژه در محدوده فرحزاد، میدان کتابی، نیایش و غیره اعتراف کردند که با تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که متهمان اقدام به زورگیری از آن‌ها کرده بوند. 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سن زیر 18 سال متهمان، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر 4 متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند، اما همچنان پرونده آن‌ها جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است؛ لذا از تمام شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد و توسط 4 سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند".

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر