شرکت‌ها ۴۵روز فرصت دارند سود سهام عدالت را بپردازند؛

۲۷۵۰میلیارد تومان سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌پذیر تسویه می‌شود؟/ احتمال واریز سود سهام مشمولان در فروردین۹۸

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کل سودی که قرار است شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت بابت سود سال مالی 1396 به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کنند، تقریباً 4,700 میلیارد تومان است. اما با توجه به اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر وقت دارند هشت ماه پس از تشکیل مجمع، اقدام به پرداخت سود کنند هنوز اکثر این مبلغ پرداخت نشده است.

29 اسفند ماه سال 1397 برای بسیاری از این شرکت‌ها هشت ماه تمام می‌شود و در نتیجه احتمالاً در فروردین سال 1398 این مبالغ به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

تاکنون سود سهام عدالت سال 1396 مشمولان کمیته امداد و بهزیستی به طور کامل پرداخت شده و این گروه از تخفیف برخوردار هستند. در هفته‌های اخیر نیز پرداخت سود سهام عدالت روستاییان آغاز شد و تاکنون 1,100 میلیارد تومان به مشمولان روستایی پرداخت شده است.

طبق آنچه مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند از کل مبلغ 4,700 میلیارد تومان سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر حدود 1,950 میلیارد ریال دریافت شده که صرف تخصیص به دو گروه کمیته امداد و بهزیستی و روستاییان شده است.

از میان شرکت‌هایی که سود پرداخته‌اند، هلدینگ خلیج فارس بیشترین مبلغ را واریز کرده است. این شرکت حدود 1,100 میلیارد تومان سود پرداخته است.

یادآور می‌شود؛ مشمولان سهام عدالت که هنوز شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند، فرصت دارند که نسبت به ثبت شماره شبا اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر