بدون شک اگر رقابت در صنعت خودروسازی شکل نمیگرفت، حالا شاهد تولید و عرضه محصولاتی خارق العاده از شرکتهای بزرگ خودروسازی نبودیم. محصولاتی که هرکدام برای خود رقیبی دارند و یا رقیبی برایشان بوجود میآید تا کارشان را در بازار فروش سخت کند. درست مثل سه خودروی کادیلاک ATS-V، خودروی بی ام و M3 و خودروی آلفارومئو جولیا که در مقابل یکدیگر قرار گرفتهاند تا با ترتیب دادن یک مسابقه درگ، عملکرد هرکدام با دیگری سنجیده شود.
اول از همه خودروی کادیلاک ATS-V با یک پیشرانه استاندارد 464 اسب بخاری ( 364 کیلووات ) با حداکثر گشتاور 601 نیوتن متر به مصاف دو رقیب اصلی خود آمده است که می تواند با ارسال این نیرو به سمت چرخ های محرک، شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.8 ثانیهای را در کنار حداکثر سرعت بیش از 250 کیلومتر بر ساعت به ثبت برساند که برای ATS-V ارقام شگفت انگیزی به شمار میروند، هرچند نسخه کوپه آن دارای پیشرانهای بسیار قویتر است که به خاطر کوپه بودن، مجاز به شرکت در این رقابت در برابر آلفارومئو جولیا و بی ام و M3 نیست.
بعد از کادیلاک هم خودروی معروف این روزهای صنعت خودروسازی، یعنی خودروی آلفارمئو جولیا قرار گرفته است که در زیر کاپوت خود از یک قلب توربوشارژر شش سیلندر با مهندسی فراری سود میبرد که میتواند برای رساندن این خودرو به شتاب 3.9 ثانیهای، حداکثر نیروی 510
اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را تولید کند.
در آخر هم میرسیم به خودروی سدان آلمانها، یعنی خودروی بی ام و M3 که از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژر شش سیلندر خطی از نوع TwinPower سود میبرد و با تولید قدرت خروجی 431 اسببخار و گشتاور 550 نیوتن متر، میتواند با استفاده از یک گیربکس 6 سرعته دستی و منتقل کردن نیرو به آخرین نسل دیفرانسیل M، شتاب صفر تا صد این ماشین را به 4.3 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت آن را هم به عددی 280 کیلومتر بر ساعت برساند که در حالت تئوری نیرویی کمتر از رقبای خود دارد، ولی در عمل فاکتورهای دیگر هم تاثیرگذار خواهد بود و باید دید که چه عملکردی از خود به نمایش میگذارند.