آغاز داوری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب

داوری مرحله نخست پنجمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور ۱۵۶۴ شهر و روستا در حال انجام است.

آغاز داوری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال بسیار خوب و چشمگیر از رویدادهای ترویج کتابخوانی در پنجمین سال برگزاری آن‌ها خبر داد و گفت: در این دوره 1406 روستا و مناطق عشایری از تمام کشور در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران شرکت کردند. همچنین 158 شهر در پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران حضور داشتند.

دبیر هماهنگی شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب تصریح کرد: مهم‌تر از میزان ِ کمی و حضور پرشور دوستداران کتاب از مناطق مختلف کشور در این رویدادها، کیفیت خوب و تحسین‌برانگیز ایده‌ها و برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در سراسر ایران است و همین مساله ما را بیش از پیش نسبت به ادامه فعالیت ترغیب و دلگرم می‌کند. فراخوان این دو رویداد اول شهریورماه سال جاری منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا بیستم آذرماه اعلام شده بود، اما به دلیل استقبال از این جشنواره‌ها یک‌بار هم مهلت ارسال تا پایان روز بیستم دی‌ماه تمدید شد.

او همچنین از آغاز داوری پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: داوری مرحله اول برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران 17 بهمن‌ماه به اتمام خواهد رسید. نامزدهای مرحله اولیه 21 بهمن‌ماه اعلام می‌شوند و داوری نهایی این دوره روز چهارشنبه 24 بهمن‌ماه به پایان می‌رسد. همچنین داوری مرحله اولیه پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران انجام شده است و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود و داوری مرحله نهایی در دست انجام است. برگزیدگان این دو رویداد چهارم اسفندماه در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر خواهند شد.

بر اساس فراخوان پایتخت کتاب ایران، شهرهایی که برنامه‌هایشان واجد این ویژگی‌ها باشد، از شانس بیشتری برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایرا. برخوردارند: 1- برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب طراحی شده باشد. 2- متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی باشد. 3- تأثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد. 4- از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری برخوردار باشد. 5- قابلیت الگوبرداری داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان