ماهان شبکه ایرانیان

خود زنی عجیب خودروسازان؛ مشکلاتی که حل نشده باقی ماند

با بالا گرفتن اعتراضات مردم در مورد عدم تحویل خودروهای خود در موعد تحویل، وزارت صمت خودروسازان را ملزم به تشکیل ستادهای پاسخگویی برای حل مشکلات مشتریان خودروهای ثبت نامی معوق شدند و اولین خروجی این جلسات لغو مصوبه وزارت صمت بود

با بالا گرفتن اعتراضات مردم در مورد عدم تحویل خودروهای خود در موعد تحویل، وزارت صمت خودروسازان را ملزم به تشکیل ستادهای پاسخگویی برای حل مشکلات مشتریان خودروهای ثبت نامی معوق شدند و اولین خروجی این جلسات لغو مصوبه وزارت صمت بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، با تشکیل ستادهای مورد نظر که البته کم حاشیه نداشت و در برخی مواقع تکریم جای خود را به توهین می‌داد، مصوبه افزایش 30 درصدی قیمت خودرو لغو شد. این مصوبه نتیجه هفته‌ها بررسی و جلسات کارشناسی شده از سوی وزارت صمت بود که طبق این مصوبه خودروهای موعد تحویل از ابتدای شهریور سال جاری تا پایان دی ماه، افزایش 30 درصدی قیمت داشته باشند. حال در اولین روز تشکیل این ستادها این مصوبه لغو شد. درست است که لغو افزایش 30 درصدی رضایت تعدادی از مشتریان را به همراه داشت، اما اینکار باعث وارد شدن خسارت چند هزار میلیاردی به خودروسازان خواهد شد و اثرات خود را بر بازار خواهد گذاشت.
دو خودروساز بزرگ کشور با مشکل نقدینگی روبه‌رو بوده و دولت برای حل این مشکل تسهیلات ریالی و ارزی حدود 11 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته است. با این شرایط وزارت صنعت و خودروسازان به دست خود راه‌های ورود نقدینگی را بسته بی آنکه نظر سهامداران خرد خصوصی را جویا شوند. حال باید دید با این وضعیت مشکلات صنعت خودرو چگونه حل خواهد شد.
نکته دیگر لغو افزایش30 درصدی قیمت خودرو، دادن چراغ سبز به دلالان است. دلالانی که قطعا بخش زیادی از خودروهای ثبت‌نامی برای آنها بوده و تحویل این خودروها با قیمت قبل، باعث صعود منحنی قیمت در بازار می‌شود. حال که خودروسازان مجوز قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را در اختیار دارند، این موضوع به ضرر مصرف‌کننده واقعی خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان