گلوبال نیوز در گزارشی بررسی کرد

افزایش آمار کشته شدگان با سلاح در جهان؛ آمریکا نیمی از قربانیان را به خود اختصاص داد

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد سالانه ۲۵۰ هزار نفر در سرار جهان با سلاح گرم کشته می‌شوند که در میان این کشورها، آمریکا جزء ۶ کشوری است که نیمی از این قربانیان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سالانه 250 هزار نفر در سرار جهان با سلاح گرم کشته می‌شوند که در میان این کشورها، آمریکا جزء 6 کشوری است که نیمی از این قربانیان را به خود اختصاص می‌دهد.
 
نتایج این تحقیق یکی از کامل‌ترین تجزیه و تحلیل‌هایی است که از میزان مرگ و میر ناشی از استفاده از سلاح گرم صورت گرفته که در یکی از نشریات انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.
 
 
افزایش آمار کشته شدگان با سلاح در جهان؛  آمریکا نیمی از قربانیان را به خود اختصاص داد

بر اساس مقایسه‌ میزان مرگ و میر در سال 1990 و 2016 به ترتیب 209 و 251 هزار نفر گزارش شده است. دو سوم از مرگ ومیر اعلام شده در سال 2016 قتل بوده است، این در حالی است که دولت آمریکا در میان کشور‌های سرمایه داری است که آمار خودکشی با اسلحه از قتل با اسلحه پیشی می‌گیرد.
 
 
افزایش آمار کشته شدگان با سلاح در جهان؛  آمریکا نیمی از قربانیان را به خود اختصاص داد
 

به گزارش گلوبال نیوز، در میان 195 کشوری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‎اند، آمار کشته شدگان با اسلحه رشد داشته که در آمریکای مرکزی و جنوبی بسیار قابل ملاحظه بوده که در برخی از مناطق آمریکا از هر 100 هزار نفر 40 نفر کشته شده‎اند.

برزیل، کلمبیا، گواتمالا، مکزیک و ونزوئلا، در میان کشور‌هایی هستند که با آمریکا در نیمی از موارد مرگ و میر نقش داشته‎اند.
 

افزایش آمار کشته شدگان با سلاح در جهان؛  آمریکا نیمی از قربانیان را به خود اختصاص داد
 
مرگ و میر ناشی از اسلحه درآمریکا از 35، 800 نفر در سال 1990 به 37، 200 در سال 2016 افزایش یافته است. آمریکا دومین کشوری است که در سال 2016 بیشترین میزان خودکشی با اسلحه را به خود اختصاص داده است.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان