خرید بهترین کرم و لوسیون‌ها برای پوست‌های حساس

گاهی اوقات شما می‌توانید کشف کنید که چه مواد تشکیل دهنده‌ای از محصولات مراقبت از پوست باعث مشکلات شما می‌شود و گاهی اوقات ممکن است تنها حدس زدن باشد. در ادامه قصد داریم به چند محصول خوب برای پوست‌های حساس اشاره کنیم و یاد بگیریم که چگونه از پوست حساس خود مراقبت کنیم تا سالم بماند و همیشه احساس خوبی از پوست خود داشته باشیم.

خرید بهترین کرم و لوسیون‌ها برای پوست‌های حساس

مراقب از یک پوست حساس می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. برای یک فرد با پوست حساس، تشخیض اینکه که چه محصولاتی می‌توانند پوست او را قرمز یا تحریک کند (یا هر دو)، کاری دشوار است.

گاهی اوقات شما می‌توانید کشف کنید که چه مواد تشکیل دهنده‌ای از محصولات مراقبت از پوست باعث مشکلات شما می‌شود و گاهی اوقات ممکن است تنها حدس زدن باشد. در ادامه قصد داریم به چند محصول خوب برای پوست‌های حساس اشاره کنیم و یاد بگیریم که چگونه از پوست حساس خود مراقبت کنیم تا سالم بماند و همیشه احساس خوبی از پوست خود داشته باشیم.

منظور از پوست حساس چیست؟

پوست حساس در واقع نوعی از پوست نیست؛ بلکه یک وضعیت پوستی است. هر کس می‌تواند پوست حساس داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شما پوستی چربی و مستعد به آکنه داشته باشید که همچنین حساس است. در واقع شما می‌توانید کاری کنید که پوست‌تان حساس شود. اگر شما پوستی حساس داشته باشید، پوست شما به راحتی می‌سوزد، قرمز می‌شود و ممکن است سفت و خشک شود. همچنین اگر پوست شما با برخی از محصولات مراقبت از پوست، برخی از پاک کننده‌ها و مواد تشکیل دهنده آن تماس پیدا کند، دچار آسیب می‌شود.

پوست حساس می‌تواند از یک بیماری پوستی مانند اگزما، درماتیت آتوپیک یا رزاسه (قرمزی شدید پوست صورت) بوجود آید. همچنین حساسیت می‌تواند به این دلیل باشد که پوست شما خشک می‌شود و / یا مجروح می‌شود و نمی تواند به درستی از خود در برابر عناصر دیگر محافظت کند. یک محیط بسیار سرد یا حتی بسیار گرم می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث حساسیت پوست شود. همچنین اگر شما از محصولات لایه‌بردار پوست زیاد استفاده می‌کنید، یا با محصولات قوی به پوست خود آسیب بزنید، پوست شما حساس می‌شود.

هنگامی که محافظ پوست شما (بیرونی‌ترین لایه پوست)، آسیب می‌بیند، پوست حساس می‌شود تا زمانی که شما موفق به بازگرداندن و تجدید پوست خود شوید.

نکاتی برای مراقبت از پوست حساس

کشف اینکه کدام محصولات می‌توانند پوست حساس شما را آرامش ‌بخشند و آبرسانی ‌کنند، به جای اینکه آن را قرمز، سفت، خارش‌دار و ناراحت کننده کند، کمی مشکل است.

قبل از اینکه یک محصول را در سراسر صورت خود بمالید، ابتدا آن‌ را در یک منطقه کوچک از پوست خود تست کنید. محل‌های خوب برای تست محصولات جدید مراقبت از پوست، پشت گوش شماست. از هر محصولی که حاوی عطر می‌باشند دوری کنید حتی مواد شوینده شستشوی لباس. در وحله اول، این عطر و رایحه است که باعث تحریک پوست شما می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که از هر دو محصولات مراقبت از پوست و محصولات خانوادگی که حاوی عطر و رایحه هستند، دوری کنید. اطمینان حاصل کنید که صورت و بدن خود را با آب ولرم شستشو دهید زیرا آب گرم می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و آن را حتی بیشتر از قبل خشک و حساس کند. شما هنوز هم می‌توانید لایه‌برداری کنید، اما فقط از محصولات بسیار ملایم و اغلب بیش از حد خفیف استفاده کنید. همیشه از کرم‌های ضد آفتاب حتی در روزهای بارانی و در زمستان استفاده کنید. خورشید می‌تواند پوست شما را خشک کند و این دقیقا متضاد چیزی است که می‌خواهید برای پوست حساس شما اتفاق بیافتد.

همچنین در نظر داشته باشید که کلمات “برای پوست‌های حساس” یا “ضد حساسیت” در واقع معنی خاصی نمی‌دهند. این اصطلاحات به مقررات دولتی نمی‌پردازند، بنابراین زمانی که یک شرکت از این اصطلاحات در برچسب محصولات خود استفاده می‌کند، باید بدانید که هیچ استانداردی در این رابطه وجود ندارد.

در واقع بهتر است که در این محصولات، دنبال عنصر و مواد تشکیل دهنده‌ای باشید که می‌دانید بر روی پوست شما خوب عمل می‌کند.

چند محصول عالی برای پوست‌های حساس

این چند محصول توصیه شده می‌توانند بر روی پوست‌های حساس خوب عمل کنند:

  1. پاک کننده‌های صورت

 به دنبال یک پاک کننده باشید که حاوی SLS یا لوریل سولفات سدیم نیست چرا که که این عناصر می‌توانند پوست‌های حساس را بسیار تحریک کنند. به دنبال یک پاک کننده باشید که شامل مواد افزودنی تسکین دهنده مانند پاک کننده‌های ضد قرمزی Eucerin باشد که حاوی ریشه شیرین بیان (Licorice) هستند یا پاک کننده‌های گارنیر (Garnier) به علاوه لوسیون‌های پاک کننده آرایش برای پوست‌های حساس حاوی گیاه مورینگا.

  1. آبرسان‌ها

 مرطوب کننده‌های صورت، یک روش عالی برای آبرسانی، تسکین و احیای پوست هستند. شما می‌توانید اسپری صورت Mario Badescu با آلوئه ورا، گیاهان دارویی و گلاب را امتحان کنید یا حتی خودتان در خانه درست کنید.

  1. لایه‌بردار و ضد پیری

اگر شما پوستی حساس دارید، باید هنگام لایه‌برداری و استفاده از کرم‌های ضد پیری بسیار ملایم عمل کنید. شما هنوز هم به لایه‌بردار نیاز دارید و مجبور نیستید کرم‌های ضد پیری را کنار بگذارید. شما می‌توانید برای مزایای ضد پیری، از کرم شب RoC Retinol Correxion برای پوست‌های حساس استفاده کنید و با زدن Eve Lom Muslin Cloth ، یک یا دوبار در هفته، به آرامی لایه‌برداری کنید.

  1. مرطوب کننده‌ها

اگر پوستی حساس دارید، بهتر است از یک مرطوب کننده که برای شما کار می‌کند، یکی برای صورت و دیگری برای بدن، حداقل دو بار در روز استفاده کنید. برای بدن، می‌توانید از کرم بدن Vanicream و برای پوست از کرم مرطوب کننده Eau Thermale Avène Xeracalm A.D  یا از کرم Ultra Repair Cream مدل  First Aid Beauty استفاده کنید.

  1. کرم ضد آفتاب

یافتن یک کرم ضد آفتاب که پوست‌های حساس را تحریک نکند، کمی چالش برانگیز است. می‌توانید لوسیون‌های ضد آفتاب برای پوست‌های حساس مانند Neutrogena یا برند LA ROCHE-POSAY با ضد آفتاب معدنی SPF 50 برای پوست‌های حساس را امتحان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان