پاسخ دیوار به پلیس فتا: به خاطر ۳۰ نفر سودجو، ۲۰ میلیون کاربر را نگران نکنید

دیوار به درخواست رییس پلیس فتای تهران از دادستان تهران برای مسدودسازی این پلتفرم واکنش نشان داد و با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، ضمن اشاره به آمارهای استفاده کاربران از این پلتفرم، چندین سوال مهم را مطرح کرده است.

پاسخ دیوار به پلیس فتا: به خاطر 30 نفر سودجو، 20 میلیون کاربر را نگران نکنید

دیوار به درخواست رییس پلیس فتای تهران از دادستان تهران برای مسدودسازی این پلتفرم واکنش نشان داد و با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، ضمن اشاره به آمارهای استفاده کاربران از این پلتفرم، چندین سوال مهم را مطرح کرده است.

دیوار در بیانیه‌اش می‌نویسد که روزانه 400 هزار آگهی در این پلتفرم ثبت می‌شود و پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری تعداد آگهی‌های دیوار از مرز 140 میلیون عدد عبور کند. همین مسئله از نظر دیوار وابستگی تنگاتنگی با «کار و زندگی مردم» ایجاد کرده است. دیوار همچنین پیش‌بینی کرده که 380 هزار کسب‌وکار اکنون در پلتفرمش فعالیت می‌کنند و تعداد کل کاربرانش را نیز 20 میلیون عنوان کرده است. با این حال دیوار درباره نقش خود در معاملات اینطور توضیح داده است:

«ما شرایط پلیس را در روزهای اخیر درک می‌کنیم و همواره تلاش کرده‌ایم در فضای همکاری مشکلات را حل کنیم. حتما مقامات پلیس هم تایید می‌کنند که در عمده پرونده‌ها دیوار نقشی نداشته و سهل‌انگاری و اعتمادهای بیجا در فضای معامله افراد با یکدیگر باعث بروز این مشکلات شده است.»

دیوار همچنین با طرح سوالی مبنی بر اینکه «آیا تضمینی وجود دارد که با مسدود شدن دیوار این جرایم دیگر در متن جامعه رخ ندهد؟»، عنوان می‌کند که به گفته رییس پلیس فتای تهران، عده‌ای سودجو از این پلتفرم استفاده کرده‌اند نزدیک به 30 نفر بوده‌اند و مبلغ کلاه‌برداری آنها نیز 2 میلیارد تومان بوده است، در حالی که این پلتفرم 20 میلیون کاربر دارد: «2 میلیارد تومان مبلغ کلاهبرداری مورد اشاره رئیس پلیس فتا در مقابل هزاران معامله روزانه موفق و امن بین مردم که با صرفه اقتصادی همراه است آیا می‌تواند معیار یک تصمیم‌گیری باشد؟»

دیوار در بخش پایانی بیانیه‌اش، افزایش امنیت کاربران را از وظایف خود دانسته و خبر داده است که در این زمینه تلاش خواهد کرد تا همین تخلفات اندک نیز به صفر نزدیک شود. نسخه کامل بیانیه دیوار اینجا قابل مطالعه است.

سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ در مصاحبه خود خبر داده بود که در 10 ماه اول امسال بیش از 3 هزار پرونده تخلف در خصوص فعالین در این سایت به دست آنها رسیده است که در همین رابطه 30 متهم دستگیر شده‌اند. وی همچنین گفته است که مدیران دیوار نمی‌توانند آگهی‌ها را کنترل کنند و به همین دلیل پلیس فتا درخواست مسدودسازی این سایت را از دادستان تهران داشته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان