در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت مطرح شد؛

۴پیشنهاد گمرک برای به صفر رساندن رسوب کالا در بنادر/ پیشنهاداتی برای تسهیل در ورود کالاهای مورد نیاز

به گزارش اقتصادآنلاین ، مهرداد جمال ارونقی در نامه ای به سازمان توسعه تجارت درخواست کرد تا در راستای تسهیل و تسریع در امور مراجعین و جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور و بنادر و تعیین تکلیف برخی اظهارنامه‌هایی که گروه های کالایی آنها تغییر پیدا کرده اقداماتی انجام و در برخی موارد اختیارات لازم جهت حل مشکلات مردم به گمرک داده شود.

در این نامه آمده است: با توجه به اولویت‌بندی ثبت سفارش‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و معرفی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز، کلیۀ تعرفه‌ها با گروه 3 کالائی به گروه 2 تغییر یافته است. با توجه به تغییرات پیش آمده در گروه‌های کالائی و موارد مشابهی که در این خصوص مشاهده می‌گردد ازجمله اظهارنامه‌های متعددی که در گمرکات اجرایی کشور وجود دارد پیشنهاد می‌گردد در راستای تسهیل و تسریع در امور مراجعین و جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور و بنادر و تعیین تکلیف اظهارنامه‌هایی که دارای شرایط فوق‌الاشاره می‌باشند، در صورت تأئید آن مرجع ، گمرکات اجرایی کشور درخصوص موارد معنونه به شرح ذیل اقدام نمایند:

1- در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو گروه کالایی یک می‌باشد، با این وجود ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفۀ کالا تغییر پیدا کرده و در همان گروه کالایی (گروه 1) نیز باقی می‌ماند، ضمن پذیرش مورد توسط گمرک، تغییرات صورت پذیرفته در اظهارنامه، همزمان با ترخیص کالا، به بانک مربوطه و وزارت صمت اعلام گردد.

2- در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو گروه کالایی 1 می‌باشد، با این وجود، ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفۀ کالا تغییر پیدا کرده و در گروه کالایی 2 قرار می‌گیرد، در صورت ارائه نامه از سوی بانک مربوطه مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت توسط ذینفع و اعلام بلامانع بودن ترخیص کالا از سوی بانک مربوطه، نسبت به ترخیص کالا اقدام، تغییرات صورت پذیرفته در اظهارنامه، همزمان با ترخیص کالا، به بانک مربوطه و وزارت صمت اعلام گردد.

3- در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو گروه کالایی 2 می‌باشد، با این وجود، ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفۀ کالا تغییر پیدا کرده و در گروه کالایی 1 قرار می‌گیرد، این امر نیاز به مراجعه ذی‌نفع به صمت و اصلاح مجوز ثبت سفارش کالا خواهد داشت.

4- در صورتی که کالای اظهاری به گمرک، جزو گروه کالایی 2 می باشد ، با این وجود ضمن بررسی کالا توسط گمرک، ردیف تعرفۀ کالا تغییر پیدا کرده و در همان گروه کالایی (گروه 2) نیز باقی می‌ماند، ضمن پذیرش مورد توسط گمرک، تغییرات صورت پذیرفته در اظهارنامه ، همزمان با ترخیص کالا، به بانک مربوطه و وزارت صمت اعلام گردد.

چنانچه اقدام درخصوص موارد پیشنهادی به گمرک تفویض گردد، بسیاری از اظهارنامه‌ها با این اقدام تعیین تکلیف شده و دپوی کالاها در گمرکات از این جهت به صفر خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان