یک مقام مسئول کارگری خواستار شد

ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای دریافت سبد کالا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  هادی ساداتی اظهار کرد: تعدادی از کارگران ساختمانی موفق به دریافت سبدکالا شده‌اند اما بخش اعظمی از آنها هنوز بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند که در حال ثبت نام هستند و از طریق کدهای دستوری اعلام شده #9*142* و #8*142* می‌توانند مراحل استعلام و ثبت نام خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران ساختمانی روزمزد هستند و حقوق روزانه می‌گیرند، گفت: متأسفانه زندگی کارگران ساختمانی با توجه به فصلی بودن نوع کار، نامساعد بودن اوضاع بازار مسکن و کاهش ساخت و سازها به سختی می‌گذرد و از این جهت در رده آخر گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر هستند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در عین حال از وجود 500 هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم ایشان قول مساعد دادند که کارگران جا مانده از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و امیدواریم در آستانه دهه مبارک فجر، خبر خوشی به کارگران ساختمانی بدهند و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی این وعده را عملی کنند.

ساداتی گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند و 500 هزار کارگر ساختمانی در کل کشور باقی مانده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گفته وی کاهش ساخت وسازها، کاهش تقاضا در استان‌ها و عدم همکاری شهرداری در برخی شهرها موجب شده تا منابع بیمه کارگران ساختمانی کمتر وصول شود و بخشی از کارگران ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی جا بمانند.

 کارگران ساختمانی دارای شرایط متقاضی بیمه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز و ورود به سایت www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان