سکوت معنادار کره شمالی درباره نشست دوم کیم و ترامپ

رسانه های کره شمالی در مورد ادعای ترامپ مبنی بر تعیین تاریخ و محل برگزاری نشست دوم سران کره شمالی و آمریکا سکوت اختیار کرده اند.

سکوت معنادار کره شمالی درباره تاریخ برگزاری نشست دوم کیم و ترامپبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رسانه‌های کره شمالی امروز (پنج شنبه) علیرغم بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعیین تاریخ و محل برگزاری نشست دوم سران پیونگ یانگ و واشنگتن، همچنان سکوت اختیار کرده اند.

به گزارش یونهاپ، ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند) نشست دوم خود با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی را برگزار می‌کند.

این در حالی است که ارگان‌های دولتی کره شمالی به ویژه روزنامه اصلی آن «رودانگ سینمون» و آژانس خبری مرکزی رسمی کره شمالی خبری در این رابطه منتشر نکردند.

کره شمالی همچنین در مورد سفر «استفان بیگون» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به پیونگ یانگ و مذاکراتش با مقامات این کشور در مورد برگزاری نشست دوم سران دو کشور سکوت کرده است.

بیگون روز گذشته در سفر به پیونگ یانگ با «کیم هیوک چول» همتای جدید کره‌ای شمالی خود در مورد جزئیات دیدار ترامپ و کیم جونگ اون مذاکره کرد.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا 2 هفته پیش از برداشتن "گام‌های جدید 2 طرف" در راستای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی خبر داده بود، کره شمالی در ارگان رسمی خود ضمن انتقاد از اقدامات اعتمادزدای واشنگتن اعلام کرده بود تحریم و مذاکره با هم پیش نمی‌روند.

سفر ماه اکتبر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ و نیز سفر «کیم یونگ چول» مشاور ارشد رئیس کره شمالی به آمریکا و دیدارش با ترامپ برای برگزاری نشست دوم سران دو کشور نیز در کره شمالی مسکوت مانده بود.

سکوت کره شمالی در مورد دیدار‌های اخیر و نیز مواضع انتقادی روزنامه رسمی کره شمالی در موضوع نشست دوم سران پیونگ یانگ و واشنگتن حاکی از چشم انداز مبهمی در این راستا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان