ماهان شبکه ایرانیان

مشاور عالی وزیر اقتصاد:

اهداف توسعه اقتصادی باید واقع بینانه‌تر شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ،محمد خزائی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اقتصادی' در مشهد افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند 'دنیا بویژه آمریکا یک جنگ اقتصادی را با ایران شروع کرده است'.

وی اظهار داشت: علت این جنگ اقتصادی این است که تاکنون همه توطئه های علیه ایران با شکست مواجه شده و در شرایط کنونی ایران با آمریکا در یک نبرد اقتصادی قرار گرفته است و باید از هر ساز و کار داخلی و بین المللی برای کاستن تاثیر تهاجم مخالفین انقلاب تلاش کرد.

خزائی گفت: البته آمریکایی ها و دشمنان ما به اهدافی که برای منزوی کردن اقتصاد و به صفر رساندن تعاملات اقتصادی خارجی ایران در نظر دارند، نخواهند رسید.

مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره تلاش دولت برای حذف قوانین مخل فضای کسب و کار افزود: در این راستا معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد، رفع موانع حوزه کسب و کار را پیگیری می کند که موانع متعددی شناسایی شده و بیش از هزار مورد از قوانین مخل فضای کسب و کار حذف شده و مجوزهایی که لازم بوده نیز گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه اصلاح برخی قوانین و مقررات در حوزه سرمایه گذاری نیز سازمان سرمایه گذاری جلسات متعددی را طی یک سال گذشته با قوه قضائیه، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار کرده است.

رئیس ‌سابق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: موارد قابل اصلاح شناسایی و جمع بندی شده و برای اظهار نظر نهایی به معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است تا موارد مرتبط با حوزه قانونگذاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و موارد مرتبط با دولت نیز در هیات دولت بررسی و اصلاح شود.

خزائی افزود: جداول مربوط به اصلاحات موارد مرتبط با قانون سرمایه گذاری نیز مشخص شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی که روز پنجشنبه در راس هیاتی از این وزارتخانه به مشهد سفر کرده است در نشست های مختلف با سرمایه گذاران خارجی و داخلی و فعالان بخش خصوصی استان خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اجتماعی' به بحث و بررسی مشکلات سرمایه گذاری پرداخته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان