پاداش هفتاد میلیون تومانی کارمندان مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸

هشت سالی می شود که تقاضا برای محصولات مرسدس بنز روندی صعودی داشته است. این روند در سال ۲۰۱۸ نیز حفظ شده و اشتوتگارتی ها توانسته اند با فروش ۲,۳۱۰,۱۸۵ مدل مختلف، رشدی ۰.۹ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تجربه کنند.

پاداش هفتاد میلیون تومانی کارمندان مرسدس بنز در سال 2018

هشت سالی می شود که تقاضا برای محصولات مرسدس بنز روندی صعودی داشته است. این روند در سال 2018 نیز حفظ شده و اشتوتگارتی ها توانسته اند با فروش 2,310,185 مدل مختلف، رشدی 0.9 درصدی را در مقایسه با سال 2017 تجربه کنند.

با توجه به رقابت شدید مرسدس بنز با ب ام و از یک سو و استفاده از استاندارد سختگیرانه تر WLTP به جای NEDC از سوی دیگر، بهبود آمار فروش این کمپانی جای تحسین زیادی دارد.

به پاس این اتفاق خوب و به خاطر قدردانی از تلاش های انجام شده، کمپانی مادر مرسدس بنز یعنی دایملر پاداشی 4,965 یورویی (معادل 5,640 دلار) را برای هر یک از کارکنان در نظر گرفته و همراه با حقوق ماه آوریل پرداخت خواهد کرد. آقای ویلفرد پورث (Wilfried Porth) مدیر بخش منابع انسانی دایملر در این باره گفته:

سال گذشته روز به روز بر تعهد کارمندان ما افزوده شده و آنها به دستاورد مهمی نائل شدند. ما می خواهیم با پرداخت پاداش از تعهد ستودنی آنها تقدیر کنیم.

وی در بیانیه انتشار یافته افزوده:

ما می توانیم همیشه، حتی در روزهای سخت، روی تلاش زیاد و تعهد کارکنان خود حساب باز کنیم. پاداش 4,965 یورویی جایزه این عملکرد بوده و روش مناسبی است برای تشکر و قدردانی.

بد نیست اشاره کنیم در سال 2017، دایملر دست و دلبازتر بود و پاداشی 5,700 یورویی به کارکنان مرسدس بنز اعطا کرده بود. دلیل کمتر شدن رقم پاداش سال 2018، کاهش سود عملیاتی مرسدس بنز از 14.3 میلیارد یورو در سال 2017 به 11.1 میلیارد یورو در سال گذشته اعلام شده است.

سهیم کردن کارمندان در سود سالانه، از سال 1997 در این خودروساز آلمانی رواج پیدا کرده است. برای محاسبه رقم پاداش فرمولی تعیین شده که موثرترین عامل آن سود سالانه گروه دایملر است.

گفتنی است که چنین پاداشی از میانگین حقوق ماهانه اغلب کارمندان مرسدس بنز اندکی بالاتر است و از همین رو می توان گفت که دریافت پاداشی در حدود 5000 یورو می تواند برای کارمندان مهم و انگیزه ساز باشد.

Mercedes-Benz Kundencenter Bremen

در حالی که تقاضا آمار فروش محصولات مرسدس بنز در سال 2018 روندی صعودی داشته، اوضاع برای دیگر برند گروه دایملر یعنی اسمارت چندان مناسب نبوده و فروش این کمپانی با 4.6 درصد افت به 128,802 تقلیل یافته است.

از میان مدل های مزین به نشان ستاره نقره ای، C کلاس محبوب ترین بوده و با فروش تقریبا 397,000 دستگاه در اتاق های مختلف، آمار بهتری بر جای گذاشته است. E کلاس نیز پرطرفدار بوده و با فروش 355 هزار دستگاه، آمار آن 1.3 درصد در مقایسه با سال 2017 بهبود پیدا کرده است.

از آنجایی که امسال مرسدس بنز خود را برای معرفی و عرضه مدل های جدید و فیس لیفت آماده می کند، انتظار می رود در پایان سال باز هم شاهد آماری صعودی باشیم. از جمله این مدل ها می توان به نسل دوم CLA شوتینگ بریک، فیس لیفت V کلاس و خانواده GLC، نسل جدید شاسی بلند پرچمدار GLS و کراس اوور GLB اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان