آصفری: مجمع بر مبنای گفتاردرمانی روحانی تصمیم نگیرد

خبرگزاری فارس:محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم  با اشاره به برخی فشار‌ها بر مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت پذیرش نظر مجلس درباره لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته ملی (پالرمو) گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نامی که برای آن گذاشتند باید گذشته را چراغ راه آینده قرار دهد.

وی با طرح این سوال که آمریکایی‌ها به کدام تعهد خود در قبال ایران عمل کرده‌اند؟ اظهار داشت: امروز در حالی راهکار مالی اروپا در قبال کشورمان مطرح می‌شود که ما بار دیگر شاهد بازی پلیس خوب و بد از سوی غرب هستیم از این رو مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به دور از نگاه‌های بخشی، پوپولیستی، سیاسی و ... صرفاً مصلحت نظام را در نظر بگیرد.

آصفری در ادامه گفت: با چه امیدی کشور قرار است با پذیرش الحاق به کنوانسیون‌های مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از یک سوراخ دو بار گزیده شود؟ چه تضمینی است که پس از پذیرش برنامه‌های FATF اروپایی‌ها الزامات جدیدی پیش روی ایران نگذارند؟ چه کسی ضمانت می‌دهد که در آینده کشور‌های اروپایی بحث برجام موشکی، حقوق بشری و منطقه‌ای را روی میز نگذارند؟

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید در زمین بازی‌ای که اروپا برای ما طراحی کرده است، بازی کنیم عنوان داشت: هدف غرب از طرح پی در پی الزامات و پیشنهاد‌ها برای ایران منزوی کردن و تشدید دایره محاصره به دور کشورمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال پیوستن به کنوانسیون پالرمو عقلانیت به خرج دهد و گول حاشیه‌سازی‌ها و برخی سخنان رئیس جمهور و وزرا را نخورد، چرا که این‌ها در گذشته هم درباره برجام چنین حرف‌هایی می‌زدند، اما الان ببینید که چقدر تفاوت است میان صحبت‌هایشان پیش از برجام و پس از برجام.

* حرف‌های صالحی درباره امکان بازگشت به غنی‌سازی سندیّت ندارد

وی با هشدار نسبت به هرگونه تصمیم از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح مربوط به FATF که به ضرر کشور تمام شود، خاطرنشان کرد: ما امروز در موضوع هسته‌ای دیگر نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم هرچند که آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهاراتی مبنی بر امکان سریع بازگشت به غنی‌سازی اورانیوم می‌زند، اما این حرف‌ها سندیتی ندارد.

* مجمع بر مبنای گفتاردرمانی روحانی تصمیم نگیرد

آصفری در ادامه گفت: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال الحاق به کنوانسیون پالرمو بر مبنای گفتاردرمانی‌های آقای روحانی تصمیم نگیرد و با اتخاذ تصمیمی عقلانی که همانا ایستادن در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب است خطرات آینده را از سر کشور دور کند.

نماینده مردم اراک در مجلس نهم گفت: اگر اورانیوم غنی‌شده خود را در نتیجه برجام تحویل 1+5 نداده بودیم امروز شاهد رجزخوانی‌های آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا نبودیم و اروپا هم نمی‌توانست به ما بگوید به جای پول نفتمان کالا و غذا به ما می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر