جهرمی: پیامک قطع شدن یارانه جعلی بود

وزیر ارتباطات و فناروری اطلاعات خبر از ارسال پیامک های جعلی برای ۷۸ هزار نفر داد. به گفته جهرمی هدف سرقت اطلاعات کاربران با ترفند خبر قطع شدن یارانه بوده است.

جهرمی: پیامک قطع شدن یارانه جعلی بود

وزیر ارتباطات و فناروری اطلاعات خبر از ارسال پیامک های جعلی برای 78 هزار نفر داد. به گفته جهرمی هدف سرقت اطلاعات کاربران با ترفند خبر قطع شدن یارانه بوده است.

بر اساس گفته های محمدجواد آذری جهرمی در توییتر پیام هایی به کاربران ارسال شده بود که خبر از قطع شدن یارانه می داد اما هدف، سرقت اطلاعات کاربران بود. اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فتا متوجه موضوع شده و سر شماره های ارسال کننده پیامک ها و سایت های کلاه بردار مسدود شده اند. به گفته جهرمی اطلاع رسانی پیامکی در این باره انجام شده و جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

بنا بر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سودجویان از روش حمله فیشینگ استفاده کرده اند تا کاربران را به وبسایت جعلی هدایت کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند. به این منظور یک پیامک با مضمون قطع شدن یارانه نقدی به کاربران ارسال شده. در ادامه پیام از کاربر درخواست می شده روی یک لینک فعال سازی کلیک کند.

کلیک کنید

قطع یارانه

با کلیک روی لینک، کاربر به وبسایت جعلی با آدرس تقریباً مشابه با واژه یارانه ها (YARANEHE) هدایت می شد. یکی  از موارد مشکوک وبسایت دامنه com. بود، در حالی که سایت های دولتی ایران از دامنه ir. استفاده می کنند.

در ادامه از کاربر درخواست می شد برای جلوگیری از قطع یارانه پرداختی را انجام دهد اما به جای صفحه بانک به یک سایت جعلی هدایت می شد و با وارد کردن اطلاعات پرداخت، شماره کارت و سایر اطلاعات به دست هکرها می افتاد.

پیشنهاد می شود در صورتی که اطلاعات کارت بانکی خود را در این وبسایت وارد کرده اید رمز کارت بانکی و رمز دوم خود را تغییر دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان