تهیه خانگی بهترین ماسک‌های صورت: پوست‌های چرب و مستعد آکنه

نه تنها تهیه این ماسک‌ها در خانه آسان است، بلکه توسط بسیاری از زنان و مردان که دارای پوست‌های چرب و آکنه‌دار هستند، مورد تست و آزمایش قرار گرفته‌اند. به علاوه، همه این ماسک‌ها ارگانیک هستند.

تهیه خانگی بهترین ماسک‌های صورت: پوست‌های چرب و مستعد آکنه

برخی از دستور‌العمل‌های شگفت‌انگیز برای ماسک‌های صورت خانگی به شما کمک می‌کنند تا از داشتن پوستی چرب و آکنه‌دار رها شوید. این دستورالعمل‌ها همچنین می‌توانند برای صاف کردن پوست شما فوق العاده باشند.

نه تنها تهیه این ماسک‌ها در خانه آسان است، بلکه توسط بسیاری از زنان و مردان که دارای پوست‌های چرب و آکنه‌دار هستند، مورد تست و آزمایش قرار گرفته‌اند. به علاوه، همه این ماسک‌ها ارگانیک هستند.

دستور العمل‌ها حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که بر روی پوست‌های چرب عالی عمل می‌کنند مانند موز، خاک رس( سفید یا خاکستری رنگ که مخصوص پوست‌های آکنه دار در عطاری‌ها یافت می‌شود)، آب میوه و بلغور جو دوسر. این ترکیبات به پاکسازی چربی‌های اضافی پوست کمک می‌کنند و به طور طبیعی پوست را تسکین می‌دهند و pH پوست را متعادل می‌کنند.

چربی‌ها در واقع ضدپیری هستند

اگرچه داشتن پوستی چرب ممکن است برای برخی افراد بسیار عذاب آور باشد، اما خبر خوب این است که چربی‌ها برای جلوگیری از چین و چروک‌ها بسیار مناسب هستند. جالب این است که وقتی بزرگ‌تر می‌شوید پوست شما احتمالا ساخت چربی زیاد را متوقف می‌کند و کم کم خشک می‌شود.

همانطور که سن‌تان بالاتر می‌رود، ممکن است بخواهید به دنبال کرم و لوسیون‌های مرطوب کننده باشید. بنابراین در نظر داشته باشید که ممکن است امروزه با یک پوست چرب سرو کار داشته باشید، اما روزی می‌رسد که دلتان برای پوست قدیمی و چرب خود تنگ می‌شود.

  1. ماسک موزبرای پوست‌های چرب

موز پوست شما را روشن کرده و به کاهش چربی پوست کمک می‌کند، بنابراین یک انتخاب مناسب برای تسکین پوست چرب افراد است. دستور‌العمل ماسک موز بسیار ساده است، موز را با عسل و لیمو یا آب پرتقال ترکیب کنید.

این واقعا یک راه عالی برای استفاده از هر موز رسیده‌ای است که در خانه دارید. شما همچنین می‌توانید آنها را زمانی که بیش از حد رسیده‌اند، در فریزر بگذارید و در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنید.

  1. ماسک آسپیرین و آبلیمو برای آکنه

جو‌ ها یکی از بدترین قسمت‌های پوست‌های چرب و مستعد آکنه هستند و به نظر می‌رسد که درست قبل از یک رویداد بزرگ (مهمانی، جشن یا عروسی) ظاهر می‌شوند. یک فوت و فن ساده وجود دارد که بسیاری از مردم به آن قسم می‌خورند و می‌گویند که هر وقت بر روی پوستشان جوش ظاهر می‌شود، از این فوت و فن استفاده می‌کنند.

این روش ساده و موثر، ماسک آسپرین و آبلیمو است. کافی است چند آسپیرین را به راحتی له کنید، آنها را با آبلیمو مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری بدست آید. سپس بر روی صورت خود بمالید و مدتی بگذارید ت اخشک شود. در آخر صورت خود را آبکشی کنید. آسپرین حاوی نوعی اسید است که برای درمان‌های موضعی جوش بسیار موثر عمل می‌کند.

  1. ماسک توت فرنگی برای پوست‌های جوش‌دار

این توت فرنگی‌های زیبا در یخچال شما نیز یک درمان عالی برای آکنه هستند. طبق نظر جانیس کاکس، نویسنده “زیبایی طبیعی در خانه”، توت‌فرنگی به طور طبیعی دارای اسید سالیسیلیک است، که یک عنصر کلیدی در داروهای درمان آکنه محسوب می‌شود‌.

چند گزینه برای تهیه ماسک صورت توت فرنگی وجود دارد. ساده‌ترین روش، مخلوط کردن توت‌فرنگی‌ها با ماست است، در حالی که گزینه‌های دیگر می‌تواند مخلوط آن با عسل، شکر قهوه‌ای و آب لیمو باشد. این ماسک نه تنها روغن و چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برد و به جلوگیری از شکستگی و چین و چروک پوست کمک می‌کند، بلکه برای روشن‌سازی پوست شما نیز بسیار عالی است.

  1. ماسک آب میوه برای پوست های چرب

میوه‌ها شگفت انگیز هستند و می‌توانند شگفتی‌هایی را برای زیبایی شما انجام دهند. بسیاری از میوه‌ها در واقع تونرهای طبیعی، مرطوب کننده و پاک کننده هستند و برای ماسک‌های ساده‌ای که می توانند پوست شما را پاکسازی کنند، ایده آل هستند.

در دستور العمل‌های ساخت ماسک آبمیوه‌های خانگی از همه چیز از لیمو گرفته تا پاپایا استفاده می‌کنند و همه آنها بوی عالی می‌دهند. هنگام اعمال ماسک‌ها بر روی صورت خود، از خورشید اجتناب کنید و قبل از خارج شدن از منزل، صورت خود را کاملا شستشو دهید.

آب میوه‌ها به طور طبیعی به نور حساس هستند و اگر بر روی پوست شما در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرند، خطر ابتلا به سوختگی‌های شدید (به طور بالقوه درجه دوم) وجود دارد.

  1. جو دو سر و پیاز برای از بین بردن زخم و جای جوش

مسلما این بهترین ماسک صورت نیست، اما به نظر می‌رسد که می‌تواند معجزه کند. اگر شما از جوش‌هایتان خسته شده‌اید، این ماسک ارزشش را دارد. برای از بین رفتن بوی بد پیاز، شما می‌توانید یک محصول با عطر خوشایند، مانند توت فرنگی، بابونه یا هر چیز دیگری به آن اضافه کنید.

دستور العمل ماسک بلغور جو دوسر و پیاز بسیار ساده است و برای پاک کردن پوست شما از آکنه، بسیار مناسب است. این ماسک بسیار موثر است چرا که پیاز به طور طبیعی خواص ضد التهابی دارد و در عین حال، بلغور جو دوسر منافذ پوست شما را به صورت عمقی پاک می‌کند.

  1. ماسک صورت زردچوبه برای باز کردن منافذ پوست

زردچوبه، این ادویه زرد و روشن هندی، ازسال‌ها پیش در میان مردم برای مقاصد زیبایی و شفاف‌سازی پوست استفاده می‌شده است. فراتر از آن، زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است که می‌تواند منافذ پوست شما را باز کند، دقیقا همان چیزی که یک پوست چرب نیاز دارد.

برای تهیه این ماسک، زردچوچه را با آرد، عسل، ماست و آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب، برای ترمیم و زیبا شدن پوست شما بسیار عالی است و به پوست شما یک درخشانی باورنکردنی می‌دهد.

این ماسک برای پوست‌های تیره و سبزه بهتر است. زردچوبه کمی به پوست رنگ می‌دهد، و پس از شستشو مدتی می‌ماند.

  1. ماسک رس برای پوست‌های چرب

ماسک رس، یک درمان عالی برای پوست‌های چرب است و برای متعادل نگه داشتن چربی پوست مفید است. خاک رس بنتونیتی( سفید یا خاکستری رنگ) چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و پوست را مداوا و تسکین می‌دهد. این ماسک در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی و خاک رس بنتونیتی در عطاری‌ها یافت می‌شود.

تهیه ماسک صورت به سادگی مخلوط کردن خاک رس با آب است. این همان چیزی است که در ماسک‌های خاک رس خریداری شده از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی دیده می‌شود. همچنین می‌توانید روغن زیتون، جو، یا سفیده تخم مرغ را به منظور افزایش تجربه اضافه کنید.

 مهم نیست کدام ماسک را انتخاب می‌کنید، این‌ها تعدادی از بهترین ماسک‌های پاک کننده هستند که می‌توان برای پوست‌های چرب پیدا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان