جزییات بیشتر از محصول جدید ایران خودرو + قیمت احتمالی

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبرهایی از بازدید علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو و امضای مشترک وی به همراه هاشم یکه زارع، بر روی یک خودرو جدید منتشر شده است

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبرهایی از بازدید علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو و امضای مشترک وی به همراه هاشم یکه زارع، بر روی یک خودرو جدید منتشر شده است. انتشار این اخبار و ویدیوها، گمانه زنی ها در مورد رونمایی ایران خودرو از محصولی جدید را شدت بخشیده است. تصاویر منتشر شده از شمخانی و یکه زارع، آنها را در حال امضا زدن بر روی یک سدان نشان می دهد، هرچند در ماه های گذشته اخباری از ارایه یک کراس اوور وطنی از سوی ایران خودرو منتشر شده بود و رندرهایی از این خودرو نیز در رسانه ها دیده می شد.
هدف اصلی ایران خودرو از معرفی چنین محصولی، به رخ کشیدن توانمندی های داخلی و قدرت نمایی برای دیگر شرکت ها ، به خصوص در زمان تحریم های خودروسازی است.
با بازگشت تحریم های خودروسازی، مشابه سال های 90 و 91، ایران خودرو و سایپا دچار مشکلاتی در زمینه تولید خودرو شدند و به خصوص کمبود قطعاتی همچون کیسه هوای ایمنی و ECU ، روند مونتاژ خودروها را با مشکل مواجه کرد. حال باید دید آیا این خودرو ملی با پلتفرم ایرانی تولید خواهد شد و مراحل توسعه این پلتفرم چه بوده است.
بر اساس تصاویر منتشر شده از جلسات ایران خودرو در طی یکسال گذشته، به احتمال زیاد شاهد ارایه یک سدان بر اساس پلتفرم جدید و ملی ایران خودرو خواهیم بود. این خودرو شباهت زیادی با پژو 301 دارد و در حقیقت، پلتفرم ملی ایران خودرو بر اساس پلتفرم پژو 301 توسعه یافته است. ایران خودرو قصد دارد در آینده نزدیک، بعد از سدان، یک کراس اوور را بر مبنای این پلتفرم به بازار معرفی کند.
آنچه استفاده از پلت فرم پژو 301 را برای نسل تازه محصولات ایران خودرو مستدل می کند، تلاش ویژه ایران خودرو برای داخلی سازی بیش از 60 درصدی این خودرو برای عرضه در بازار ایران است. در واقع به نظر می رسد که پس از پلت فرم های پژو 405 و پژو 206، حالا پژو 301 سومین پلت فرم فرانسوی هاست که در اختیار آبی پوشان جاده مخصوص قرار می گیرد. البته چنین حرکتی در ذات خود و به خصوص در شرایط سخت فعلی، شایسته تقدیر و احترام است اما متاسفانه باید گفت که با توجه به شرایط نرخ ارز، قیمت تمام شده پژو 301 حتی در صورت داخلی سازی بالا نیز بیش از 120 میلیون تومان تمام می شود و از این رو نمی توان به توسعه یک خودرو ارزان قیمت و مردمی توسط ایران خودرو دل خوش بود.
در واقع همانطور که سایپا، قیمتی بیش از 110 میلیون تومانی را برای سایپا رهام محتمل می داند، قیمت محصول تازه ایران خودرو نیز به احتمال قریب به یقین در محدوده بازار خودروهای یکصد میلونی و فراتر از آن قرار می گیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر