خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

اختتامیه جشنواره فیلم فجر روی آنتن

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

اختتامیه جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه نمایش

شبکه نمایش سیما همزمان با برگزاری اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به طور زنده این مراسم را پوشش می‌دهد. این مراسم پس از اذان مغرب روی آنتن می‌رود و شبکه نمایش سیما مطابق روال هر سال پخش زنده این مراسم را برعهده گرفته است. مجری اختتامیه محمدرضا شهیدی‌فر و این آیین در راستای مشخص شدن برگزیدگان این دوره جشنواره فیلم فجر از ساعت 18 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی راهپیمایی 22 بهمن

در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ده‎ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در تهران، سراسر کشور و شبکه‌های برون مرزی، پیام مردم ایران را در حمایت از انقلابشان به مردم جهان مخابره می‌کنند. در تهران هشت دستگاه واحد سیار، هشت دستگاه اس ان اجی، 4 دستگاه هلی‌شات و در مجموع شصت دستگاه دوربین برای پوشش تصویری این حضور در طول مسیر راهپیمایی تهران پیش‌بینی شده است.

میدان انقلاب، بزرگراه آیت الله سعیدی و محمد علی جناح از نقاطی است که دوربین‌ها و واحد‌های سیار مرکز تولید و فنی سیما در آن مستقر می‌شوند و شبکه‌های سراسری رسانه ملی نیز به تفکیک در نقاط میدان آزادی (شبکه یک)، چهارراه یادگارآزادی (شبکه دو)، دانشگاه صنعتی شریف (شبکه سه)، تقاطع یادگار آزادی نبش آتش نشانی (شبکه پنج) و تقاطع نواب آزادی (شبکه قرآن) استقرار می‌یابند.

شبکه خبر نیز در نقاط مختلفی از جمله میدان آزادی- محمدعلی جناح و جمالزاده -انقلاب، تقاطع استاد معین و آزادی- رودکی به اطلاع‎رسانی از این رویداد بزرگ می‌پردازد. خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما نیز در جای جای مسیر راهپیمایی حضور دارند و در کنار مردم، از حماسه مردم ایران گزارش می‌کنند.

واحد‌های سیار شبکه‌های رادیویی نیز در نقاط نبش شهرداری منطقه ده خیابان آزادی (رادیو جوان)، جنب دانشگاه شزیف (رادیو تهران)، نبش مسجد امام حسن واقع در خیابان آزادی (رادیو سلامت)، جنب میدان آزادی ایران فیلم (رادیو انقلاب)، تقاطع نواب (رادیو قرآن) و رادیو ایران نیز در جایگاه اصلی واقع در میدان آزادی مستقر می‌شوند. علاوه بر آن گزارشگران شبکه‌های مختلف رادیویی به میان مردم می‌روند و گزارش‌هایشان را ارائه می‌کنند.

شبکه‌های استانی نیز بنا بر آنچه به تفصیل در اخبار استانی اعلام شده است گزارش حضور مردم استان‌ها را در شهرستان‌های مختلف مخابره خواهند کرد. گزارش‌ها همچنین حاکی از حضور بیش از 300 خبرنگار بین‌المللی در این راهپیمایی و ارسال اخبار حماسه مردمی ایرانیان است. بیش از صد‌ها نفر از خبرنگاران رسانه ملی نیز در سراسر کشور در این راهپیمایی، گزارش این حضور میلیونی را بر عهده گرفته‎اند.

علیرضا برازش مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

سروش صحت امشب یکشنبه بیست و یکم بهمن‌ماه در برنامه «کتاب‌باز» میزبان علیرضا برازش؛ مدیر فرهنگی (مدیر اسبق شبکه یک سیما) خواهد بود. برازش در برنامه امشب درباره اینکه چگونه با ذهن مهندسی خود کتاب‌هایی را در زمینه مورد علاقه‌اش، حدیث و قرآن تالیف کرده است با صحت به گفتگو می‌نشیند.

در ادامه راجع به اینکه چگونه برای مدیریت فرهنگی از ذهن مهندسی خود استفاده کرده است صحبت می‌کند و در نهایت از کتاب‌های مورد علاقه خود و سیر مطالعه‌اش می‌گوید و کتاب‌های همراهش را معرفی می‌کند. در بخش دوم (بخش ثابت یکشنبه شب‌ها) احسان رضایی ضمن معرفی کتاب در خصوص قصه‌گویی‌های قدیمی صحبت خواهد کرد. «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

راه‌اندازی رادیو دیداری شبکه عربی برون‌مرزی صداوسیما

در چهلمین فجر انقلاب، شبکه رادیویی عربی معاونت برون مرزی رسانه ملی، فردا، مقارن با جشن 22 بهمن، رادیوی دیداری خود را راه‌اندازی می‌کند. سید عباس انجام مدیر کل شبکه عربی- آفریقایی درباره فعالیت این رادیو گفت: به یمن ایام الله دهه فجر و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی با هدف حضور موثرتر در شبکه‌های اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ، رادیو عربی تهران تصمیم گرفته است برنامه‌های خود را که به صورت امواج کوتاه، متوسط و همچنین فضای مجازی پخش می‌شود، اینک به صورت تصویری نیز در سایت و شبکه‌های اجتماعی مجازی گوناگون قرار دهد.

انجام همچنین گفت: برای افزایش و تنوع کیفیت برنامه‌های رادیو دیداری از گزارش خبرنگاران این شبکه در شهر‌های تهران، مشهد، قم، اهواز و کشور‌های لبنان، سوریه و عراق بهره خواهیم جست.

مدیرکل عربی و آفریقایی معاونت برون مرزی ادامه داد: رادیو دیداری، کار خود را با برنامه «الفجر الاربعون» آغاز می‌کند. این ویژه برنامه، برنامه‌ای ترکیبی و در قالب جنگ ارائه خواهد شد و قرار است در بخشی از آن، از گویندگان و مجریان قدیمی که حدود 40 سال در رادیو عربی فعالیت می‌کردند و همچنین گویندگان جدید دعوت شود. این برنامه سه ساعته است قرار است فردا از ساعت 9 تا 12 (به وقت تهران) روز 22 بهمن پخش شود.

وی که مدیریت رادیو عربی این اداره کل را نیز عهده دار است، درباره راه انداری رادیوی تصویری عربی گفت: راه اندازی این رادیو در چهلمین فجر انقلاب و آغاز دهه پنجم آن و همزمان با تحدیات نظام سلطه که بار‌ها به دلایل واهی صفحات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شبکه عربی-آفریقایی را به دلیل ضریب نفوذ قابل توجه در جامعه مخاطب و برخورداری از طیف وسیع شنوندگان از شمال آفریقا تا منطقه غرب آسیا هدف گرفته، برگ زرین دیگری است از توانمندی‌های رسانه ملی و جذابیت پیام انقلاب اسلامی ایران.

انجام خاطرنشان کرد: هم اکنون شش رادیو زیرمجموعه اداره کل عربی و آفریقایی است و رادیو عربی قدیمی‌ترین و پر مخاطب‌ترین رادیو در این مجموعه با قدمت حدود 70 سال است و، چون گستردگی آن به نسبت سایر رادیو‌ها بیشتر است و حوزه بیشتری از مخاطبان را در برمی گیرد راه اندازی رادیو تصویری را از رادیو عربی تهران آغاز کردیم.

برنامه‌های این رادیو دیداری علاوه بر پخش بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه، همزمان بر روی شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز قرار خواهد گرفت.

معاون سیما: حرکت عظیم مردم در حماسه 22 بهمن تکمیل کند

مانور عوامل تولید و فنی سیما برای پوشش مراسم یوم الله 22 بهمن با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و مهرداد عظیمی رییس مرکز تولید و فنی سیما، امروز در محوطه جام جم برگزار شد. مرتضی میرباقری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدی که ایشان درباره حضور جدی‌تر و پرشور‌تر مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن داشته اند، اظهار کرد: رسانه ملی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات زیادی را آماده و روی آنتن برده است، اوج این برنامه‌ها با انعکاس حضور میلیونی مردم در روز 22 بهمن ادامه می‌یابد و مردم هر سال با حضور میلیونی خود حماسه بزرگ و با شکوهی خلق می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه بزرگ تولید و فنی سیما باید با انعکاس عالی حماسه 22 بهمن حرکت عظیم مردم را تکمیل کند. مجموعه سیما امسال پوشش مراسم راهپیمایی 22 بهمن را از میدان فردوسی تا میدان آزادی پوشش خواهند داد و امسال برای اولین بار چند واحد سیار در پس از میدان انقلاب قرار و همچنین چهارراه ولیعصر (عج) و میدان فردوسی استقرار خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از رئیس مرکز تولید و فنی سیما برای برگزاری این مانور گفت: با این ابتکار مردم در جریان تلاش چند صد نفری عوامل تولید و فنی برای انعکاس مطلوب‌تر این رویداد بزرگ قرار خواهند بود.

امسال برای پوشش مناسب مراسم راهپیمایی 22 بهمن، 10 دستگاه واحد سیار، 8 دستگاه اس ان اجی، 4 دستگاه هلی شات و در مجموع 60 دستگاه دوربین برای پوشش طول مسیر راهپیمایی تهران پیش بینی شده است.

مقایسه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و نهضت نبوی در "جهان‌آرا"

برنامه تلویزیونی جهان آرا یکشنبه شب بیست و یکم بهمن‌ماه با موضوع مقایسه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و نهضت نبوی روی آنتن شبکه افق می‌رود. ویژه برنامه تلویزیونی جهان آرا که به مناسبت ایام الله دهه فجر به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود یکشنبه شب بیست و یکم بهمن‌ماه میزبان حجت‌الاسلام حامد کاشانی خواهد بود.

در این برنامه با اجرای وحید یامین پور شاهد گفتگوی وی با حجت الاسلام کاشانی پیرامون مقایسه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و نهضت پیامبر اکرم (ص) خواهیم بود.

برنامه تلویزیونی جهان آرا ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های 13 و 18:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.

کدام بخش‌های دوبلاژ در "جام‌جم" داوری می‌شود؟

مدیر امور دوبلاژ سیما با اشاره به اضافه شدن بخش دوبله و بازخورد‌های خوب آن، از داوری ٤ بخش خبر داد.

مجتبی نقی‌یی مدیر امور دوبلاژ سیما و داور بخش دوبله پنجمین جشنواره تلویزیونی «جام‌جم» در خصوص بخش‌های داوری آثار بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید چهار قالب کلی برای بخش دوبله و داوری آثار این بخش در نظر گرفته شده است که این چهار بخش عبارتند از: بخش‌های نمایشی، مستند، انیمیشن و سریال؛ در واقع آثاری که از شبکه‌های مختلف ارسال شدند در این چهار قالب جای گرفتند؛ هر یک از این آثار در بخش‌های دوبله، مدیریت دوبلاژ، صداگذاری، ترجمه و آماده‌سازی مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند و گروه داوران در مورد آن‌ها نظردهی کردند.

مدیر امور دوبلاژ سیما با اشاره به اضافه شدن بخش دوبله برای اولین بار در جشنواره تلویزیونی «جام‌جم» خاطر نشان کرد: همیشه دوبله یکی از بخش‌های جذاب بوده است و ما همیشه تاکید می‌کردیم که بایستی توجه ویژه‌ای به آن شود؛ دلیل این امر هم این است که هر زمان و هرکجا صحبت از دوبله و هنرمندان این عرصه می‌شود، برای عموم مردم و حتی مسئولان و مدیران ارشد جذابیت خاصی وجود دارد. در مجموع فکر می‌کنم اضافه شدن بخش دوبله در این دوره از جشنواره تلویزیونی «جام‌جم» بازخورد‌های خیلی خوبی را در بر داشته باشد؛ ان‌شاءالله برای دوره‌های بعدی جشنواره هم این بخش بدین شکل ویژه مورد توجه باشد.

مجتبی نقی‌یی از میزان استقبال اهالی دوبله از اضافه شدن این بخش برای اولین‌بار به جشنواره خبر داد و گفت: به طور قطع از این طریق سال‌ها زحمات هنرمندان و فعالان این عرصه دیده خواهد شد و این امر اتفاق بسیار خوبی است؛ همین که کار‌ها در مقام داوری قرار می‌گیرند به این معناست که رصد می‌شوند و همه مجاب می‌شویم که خوب کار کنیم؛ به همین علت در مجموع این اتفاق، اتفاق خوب و به خیری است.

نقی‌یی حضور دوبلور‌های پیشکسوت در گروه داوری این بخش را از مزایای این بخش برشمرد.

نمایش‌های ویژه رادیو نمایش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

با توجه به اهمیت تببین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رادیو نمایش با تولید چهل نمایش تک قسمتی و نیز سریال‌های رادیویی یاد و خاطره ایام الله دهه فجر را گرامی داشته است. علاوه بر سریال‌های مرتبط و نمایش‌های تک قسمتی، کتاب گویا و برنامه‌های رادیویی «گیومه» با ویژه‌برنامه «شکوه پیروزی» و ارغوان هنر نیز این ایام را به صورت زنده پوشش خواهند داد، همچنین ویژه نمایش‌هایی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز به روی آنتن رادیو نمایش خواهد رفت.

اسامی و داستان برخی از این آثار به شرح زیر است:

«نفس آخر» هر روز ساعت 7:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. داستان آن را حمیدرضا عباسی نوشته و بهرام سروری‌نژاد آن را کارگردانی کرده است. در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: تیمسار اسدی و سرهنگ نادری هر دو از مقامات بلند پایه ساواک هستند. آن‌ها در مورد اعتراض‌های مردمی علیه شاه صحبت می‌کنند و به دنبال راه کاری برای سرکوب فعالین سیاسی هستند و...

«نامه‌ای طوبی» به نویسندگی: حمیدرضا پورعلی محمد و کارگردانی رامین پور ایمان ساعت 17:15 دقیقه به روی آنتن می‌رود و ماجرای چند دختر جوان است که در فرهنگسرایی در جنوب شهر گروه تئاتر کوچکی اداره می‌کنند. آن‌ها قصد دارند برای شهادت حضرت فاطمه (س) نمایشی را به روی صحنه ببرند.

«پرونده گمشده» ساعت 20:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود. گلناز اژدری پاک نویسنده آن است و بهرام سروری‌نژاد کارگردانی آن را بر عهده دارد. در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: چند ماهی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امیر صارمی افسر جنایی به درجه سرگردی می‌رسد. مادر محمود نزد او می‌رود تا برای تنها پسرش از او کمک بگیرد.

این آثار با هنرمندی بازیگران، افکتورها، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و صدابرداران رادیو نمایش به تازگی تهیه و تولید شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان