کسری تراز تجاری پاکستان رکورد زد

شبکه تلویزیونی سماء پاکستان اعلام کرد، کسری تراز تجاری این کشور با کاهش ۹.۶۶درصدی و رقم ۱۹.۲۶ میلیارد دلاری در هفت ماه نخست سال مالی ۱۹-۲۰۱۸ رکورد زد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اداره آمار پاکستان اعلام کرد، طی بازه زمانی ژوئیه تا ژانویه، صادرات پاکستان 13.23میلیارد دلار بود و وارداتش به رقم بی سابقه 32.49 میلیارد دلار رسید. دولت پاکستان انتظار داشت در پایان سال گذشته شاهد کاهش 5 تا 6 میلیارد دلاری در تراز تجاری باشد.

پاکستان در زمینه صادرات و واردات همواره با تراز منفی تجاری روبرو بوده است. درواقع، مطابقت چندانی میان نقدینگی، رشد اقتصادی و تورم در این کشور وجود ندارد و در نتیجه، اسلام آباد به وام ‌ها و قروض خارجی و داخلی وابسته است.

بدهی های این کشور در طول سال‌ های مختلف افزایش یافته و بازپرداخت وام ‌ها بر اقتصاد کشور تاثیر منفی داشته است. قطع کمک‌ های آمریکا در اکتبر 1990 و افزایش فشارها و پیش شرط‌ ها از سوی سازمان ‌های وام دهنده به پاکستان از جمله صندوق بین ‌المللی پول و بانک جهانی، روند موفقیت این کشور را دشوارتر کرده است. پاکستان، 18 میلیارد دلار اوراق قرضه خارجی و نزیک به 9 میلیارد دلار وام داخلی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان