این خبر تکمیل می‌شود

شخصیت‌ها در چهلمین جشن پیروزی انقلاب چه گفتند؟

سرویس سیاسی فردا: بدون تردید حماسه‌سازان چهلمین جشن پیروزی انقلاب مردم هستند اما مسئولان هم به صف گسترده حماسه‌سازی ملت در جشن تکریم انقلاب اسلامی پیوستند و همصدا با آن‌ها بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری، تجدید پیمان کردند.

ولایتی: مردم، انقلاب را به راحتی از دست نمی‌دهند
علی‌اکبر ولایتی با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن درباره تهدیدات آمریکا به حضور میلیونی مردم در جشن 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها ملت ما را نشناخته‌اند، ولی ملت ما صبورند و با سابقه فرهنگی چند ده هزار ساله از این گونه تهدیدات زیاد دیده‌اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشت 200 سال سایه استقلال را به خود می‌بیند و دست استعمار غرب را قطع کرده و اختیار خود را به دست گرفته است.
ولایتی گفت: انقلاب اسلامی اکنون در دست صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم قرار دارد و شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی که شعار اصلی انقلاب بوده، به معنای نفی هرگونه سلطه خارجی است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: مردم 40 سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و در این راه چند صد هزار شهید تقدیم کرده‌اند. مردم، این انقلاب را که ثمره راه گذشتگان است به راحتی از دست نمی‌دهند. کودتای 28 مرداد و دوران مشروطه برای ملت ما کافی است تا قدر این انقلاب را بدانند.
وی تصریح کرد: ملاحظه می‌کنید که مردم امسال با چه شور و اشتیاقی در صحنه حاضر شده‌اند و با وجود همه مشکلات پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
ولایتی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ساقط کردن استبداد است، گفت: هر کشوری بخواهد ندای استقلال و آزادی‌خواهی سر دهد با واکنش و مقابله استعمارگران مواجه می‌شود، اما ما این استقلال و اقتدار را به دست آوردیم و ما باید قدر استقلال، امنیت و آزادی خود را بدانیم.

کواکبیان: اروپا نمی‌تواند برای ایران شرط بگذارد
مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در رابطه با چهل سالگی انقلاب و ادعای دشمن مبنی بر اینکه ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، گفت: این مردم پای اصل انقلاب ایستاده‌اند، چون می‌دانند که سال 57 سال انقلابی علیه استبداد و دیکتاتوری و انقلابی علیه وابستگی سیاسی اقتصادی و فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه مردم با انقلاب و قطع وابستگی، حکومت برخاسته از مردم را بر سرکار آوردند، ادامه داد: مردم علیرغم مشکلات با شور و هیجان در این راهپیمایی شرکت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با شروط اتحادیه اروپا برای ایران هم بیان داشت: آن‌ها نمی‌توانند برای ایران شروط تعیین کنند؛ چراکه به ما بدهکار هستند و حداقل 12 تعهد برجامی را عمل نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: اینس‌تکس اقدام حداقلی آن‌ها بوده است که می‌خواسته‌اند بگویند ما می‌خواهیم به نفع ایران کانال مالی ایجاد کنیم.

سرلشکر جعفری: هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود مسیر ما را تغییر دهد

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بدون حفاظت‌های مرسوم در بین مردم و راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی حضور یافته بود گفت: امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی با هیچ وقت دیگری قابل مقایسه نیست و این مرهون همین خیل عظیم مردم است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی همیشه توانسته در دنیا تاثیرگذار باشد و این را مدیون مردم ولایت مدار حاضر در صحنه است. انقلاب اسلامی به لطف مردم به پختگی رسیده است و قدرتمند‌تر از همیشه به پیش خواهد رفت.

فرمانده سپاه همچنین تاکید کرد: حضور جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حرکت عظیم مردمی غیر قابل توقف است و هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود که مسیر ما را تغییر دهد.

رئیس کل بانک مرکزی: مسئولان نباید درحل مشکلات اقتصادی تعلل کنند

عبدالناصر همتی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: عظمت راهپیمایی امروز در چهلمین سال انقلاب شکست قطعی دولت ترامپ را رقم زد و مردم نشان دادند در سخت‌ترین شرایط درست‌ترین تصمیم را می‌گیرند.

وی افزود: البته این حضور پیام دیگری هم داشت، که ما مردم انقلاب مان را دوست داریم.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: مسئولان نباید درحل مشکلات اقتصادی تعلل یا سستی داشته باشند، باید تمام همت خود را در رفع و کاهش مشکلات به کار برده و آسایش و رفاه مردم را تأمین کنند.

زنگنه: ملت ایران از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آیند
بیژن زنگنه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ما ملت مقاومی هستیم و از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آییم همانطور که در جنگ تحمیلی سرافراز بودیم.

وزیر نفت تاکید کرد: در این سال‌ها در بخش گاز و پتروشیمی کار‌های درخشانی انجام دادیم و در دنیا بی نظیر بودیم و امیدواریم در آینده نیز این مسیر را ادامه دهیم.

وی در مورد اقدام‌های وزارت نفت در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: در جنگ طرح‌ها را نمی‌گویند تا دشمن بفهمد؛ ما نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم که با موفقیت دوران تحریم را سپری کنیم.

سردار نقدی: اراده ملت ایران و استقامت آن‌ها سبب پیروزی انقلاب شد

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم گرگان اظهار داشت: امروز خدارا شکر می‌کنیم که انقلاب اسلامی‌مان پیروز شد و به 40 سالگی رسید. امروز برای این عزت و عظمت پیشانی سپاس بر خاک می‌نهیم.

وی افزود: کشوری که چند هزار سال شاهان ستمگر و ظالم بر ملتی فرهیخته، دانشمندپرور و فرهنگ دوست حکومت می‌کردند؛ پیروز شد و امروز به 40 سالگی رسید.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این ملت فرهیخته بار‌ها برای آزادی از چنگ شاهان ظالم قیام کردند و خون دادند، اما به پیروزی نهایی نرسیدند، خداوند این توفیق را به ملت ما داد که پس از چندهزارسال به جنایات شاهان در این کشور خاتمه دهد.

سردار نقدی گفت: نه فقط ملت ایران بلکه شاه این کشور هم حق رای و اختیار نداشت و بیگانگان برای ما تصمیم می‌گرفتند. ثروت ما را غارت می‌کردند و کسی حق اعتراض نداشت.

وی اظهارداشت: اراده ملت ایران و استقامت آن‌ها سبب پیروزی انقلاب شد. ملت ایران نه فقط توطئه‌ها را درهم شکست بلکه دستاورد‌های زیادی هم به دست آورد.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: دشمن بداند با تحریم مردم دست از انقلاب اسلامی برنمی‌دارند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: امروز مردم حضور پرشوری داشتند، همان‌گونه که دیدیم میدان امام (ره) اصفهان مملو از جمعیت بود و خیابان‌های منتهی نیز جمعیت زیادی را در خود جای داده بود، حتی به علت حضور پرشور مردم، بسیاری توان ورود به میدان را نداشتند.

وی گفت: مردم پای انقلاب خود ایستاده و مقاومت می‌کنند، پیام حضور مردم در راهپیمایی با شکوه امروز، مایوس کردن دشمن بود، دشمن باید بداند با تحریم‌ها مردم ما دست از انقلاب خود برنمی‌دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن جلوه قدرت نظام است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی مردم پای انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است و این‌ها پیام‌ها و نشانه‌هایی برای شکست دشمنان نظام اسلامی و انقلاب است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: قدرت و توانمندی اصلی این نظام مبتنی بر مردم است در حالی که دشمنان نظام اسلامی درصد بودند با تکیه بر بیگانگان و قدرت‌ها بر این مردم مسلط شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: جلوه اصلی قدرت نظام این مردمی هستند که در راهپیمایی شاهد هستید و این مردم شکست ناپذیر هستند.

جلیلی: دوره تعیین سرنوشت ملت‌ها توسط آمریکایی‌ها به پایان رسیده است
سعید جلیلی صبح امروز در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن در رشت اظهار داشت: فشار‌ها و هجمه‌های زیادی علیه مردم ایران انجام شده، اما ملت ما همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند برای همه کشور‌ها از جمله کشور و ملت ما تصمیم‌گیری کنند، اما مردم ما این فشار‌های استکباری را تحمل نمی‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ملت ایران ابرقدرت‌های جهانی را به خاک مذلت نشاند عنوان کرد: ملت ایران امروز به چنان قدرت و صلابتی دست پیدا کرده که قادر به انجام هر کاری است و برای رسیدن به خواسته‌های خود به هیچ ابرقدرتی وابسته نیست.

جلیلی استقلال و آزادی را از دستاورد‌های انقلاب برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در تمامی عرصه‌ها از پزشکی و نانو تکنولوژی گرفته تا علوم فضایی و هسته‌ای صاحب جایگاه و مقام است و همچنام قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود در کشور حل شدنی است بیان داشت: غربی‌ها و سردمدار اصلی آن‌ها یعنی آمریکایی‌ها گمان می‌کنند ملت ایران قادر به حل مشکلات اقتصادی خود نیست در حالی‌که این فکر و اندیشه آنان نیز محکوم به شکست است.

وی قدرت بالای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را خاری در چشم دشمنانش اعلام کرد و ابراز داشت: در کنار رسیدن به پیشرفت‌های خیره کننده در عرصه‌های علمی ایران اسلامی امروز در حوزه دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شاهد این مدعا نیز نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر استمرار حرکت انقلاب اسلامی تا زمان ظهور، ولی عصر (عج) افزود: در تمام سال‌هایی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی گذشت توطئه‌ها و نیرنگ‌های آمریکایی‌ها لحظه‌ای متوقف نشد، اما قیام ملت ایران به چهل سالگی خود رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهدای مدافع حرم را رویش‌های جدید پس از انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و اکنون در جبهه‌های مقاومت از آرمان‌های انقلاب و اسلام حراست می‌کنند و دنیا پیام این ملت را که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را شنیده است.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن به‌ویژه در ماه‌های اخیر تمام تلاش خود را برای شکستن اراده ملت ایران و خراب کردن جشن چهل سالگی انقلاب انجام داد ابراز داشت: ملت ولایتمدار ایران اسلامی برای دفاع از انقلاب خود هیچ سدی را در برابر خود نمی‌بینند و تا پای جان در صحنه ایستاده‌اند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران انقلاب اسلامی را انقلابی بسیار متفاوت با سایر انقلاب‌های دیگر خواند و گفت: مردم ایران با وجود توطئه‌ها، ترورها، تلاش برای کودتا، جنگ هشت ساله و هزاران نقشه خباثت‌بار دیگر برای چهلمین بار متوالی بینی استکبار جهانی را به خاک مالیدند.

وی تجهیز رژیم بعث عراق به انواع سلاح‌های کشتار جمعی جهان و گسیل کردن آن برای کشتار ملت ایران را تنها برگی از کتاب جنایات استکبار جهانی اعلام کرد و بیان داشت: ایران در آن زمان به دلیل تحریم‌ها حتی قادر به واردات سیم خاردار نبود، اما با تمام این محدودیت‌ها باز هم پیروز میدان نبرد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی از صدور انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن به اقصی نقاط جهان سخن گفت و عنوان کرد: بدبختی‌های آمریکایی‌ها الان به حدی رسیده که رئیس جمهور آنان شبانه به عراق سفر می‌کند در حالی‌که ایران اسلامی با شهامت در منطقه حضور دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی در برابر بستن قرارداد‌های ننگینی نظیر قرارداد تنباکو ایستادگی کرد گفت: دیگر دوره تعیین سرنوشت ملت‌ها توسط استکبار جهانی یعنی آمریکایی‌ها به پایان رسیده است و هیچ کسی به تأسی از ملت ایران در برابر فشار‌ها سر فرود نمی‌آورد.

وزیر اقتصاد: ملت ایران از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کنند

 فرهاد دژپسند امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن مرکز مازندران در میدان امام خمینی (ره) ساری اظهار داشت: تفاوت نظام جمهوری اسلامی با نظام مستبد شاهنشاهی در این بوده که متکی بر مردمسالاری دینی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پیروز شده و توطئه‌ها یکی پس از دیگری علیه انقلاب به‌کار گرفته شد. دشمنان از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند تا انقلاب را به زانو درآورند، اما نتوانستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه استکبار جهانی با راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه ملت، تمام دشمنان نظام را در مقابل ملت ایران آوردند، تصریح کرد: جنگ هشت ساله برای ملت ایران آثار اقتصادی نیز داشته است. آسیب اقتصادی جنگ 100 میلیارد دلار بود در سالی که درآمد اقتصادی ما 6.5 میلیارد دلار بود.

دژپسند گفت: جنگ تحمیلی پایان دشمنی‌ها نبود و امروز مشاهده می‌کنیم دشمن هنوز دست از استکبارستیزی خود برنداشته و در حال طراحی انواع حیله‌گری‌ها بوده تا نظام اسلامی را به زانو درآورد.

این عضو دولت با سلام و درود به این ملت از خود گذشته اظهار داشت: مردم ایران حاضر نیستند از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی عقب‌نشینی کنند. این جمع پیامی به دشمنان ارسال و آن این است که «ما همواره ایستاده ایم».

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار مازندران یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب، تجدید بیعت کردند و با این عزت و اقتدار، چله دوم انقلاب اسلامی را از فردا شروع خواهند کرد.

نقوی حسینی: رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌هایمان جرات تعرض به ایران را ندار‌د

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی پیش‌از ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن و چهل سالگی انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم استان کردستان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که به بنده توفیق داده در 40 مین سالگرد پیروزی انقلاب بین شما مردم غیور سنندج باشم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با نهضت حضرت امام که سال‌ها برای استقلال انقلاب مبارزه کرد و مردم و آزادی‌خواهان انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه ایران در تمام عرصه‌ها جزو 10 کشور برتر است، گفت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌ها و سپاه مقتدر جرات تعرض به ملت ایران را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس در مسیر خالی شدن سفره مردم حرکت کند در پازل دشمن بازی کرده است.

آیت الله نوری همدانی: مردم ولایتمدار ایران اسلامی همیشه مقابل دشمن ایستاده اند

آیت‌الله نوری همدانی امروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در قم عنوان کرد: راهپیمایی امروز دو پیام دارد؛ یک پیام خارجی و یک پیام داخلی؛ پیام خارجی "انا فتحنا لک فتحا مبینا" است؛ این است که مردم عزتمند ایران در برابر شیطان بزرگ آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و صهیونیست اشغالگر کودک کش و نوکران این‌ها ایستاده اند.

 این مرجع تقلید ادامه داد: مردم ایران در این سنگر همیشه با قدرت ایستاده‌اند و در این مسیر تنها نیستند؛ بلکه کل آزادی خواهان جهان، کل کسانی که بصیرت دارند، با ما همراه هستند.

وی "ان تنصروا الله ینصرکم" را پیام داخلی عنوان کرد و افزود: پیام داخلی راهپیمایی این است که این مردم ولایتمدار بر اساس مذهب خودشان در میدان هستند. جان دادند، جوان دادند، خون دادند و همیشه در این سنگر برقرارند.

نوری همدانی اضافه کرد: مسئولین محترم در قبال این شور و شکوه انقلابی ملت، مشکلات زندگی مردم را برطرف کنند، مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند، به این مردم خدمت کنند، کار ایجاد کنند تا مردم در رفاه باشند.

آیت الله مکارم شیرازی: حضور باشکوه مردم بهترین جواب به دشمنان نظام است

آیت الله مکارم شیرازی امروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، عنوان کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امروز قم آن هم در هوایی بارانی بهترین جواب برای همه دشمنان است.

وی ادامه داد: این حضور پاسخی دندان‌شکن به دشمنانی هست که در این چهل سال هر چه کردند به نتیجه نرسیدند.

این مرجع تقلید در پایان گفت: در مقام قدردانی از ملت، مسئولان باید فکری به حال مشکلات کنند.

قاضی‌زاده: مردم با اتحاد خود پایه‌های تحریم‌های ظالمانه را خواهند شکست

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با اتحاد خود پایه‌های تحریم‌های ظالمانه را خواهند شکست و نماد این اتحاد و انسجام نیز راهپیمایی 22 بهمن است.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با تاکید بر اینکه «تمام اقشار برای ایجاد همبستگی، اتحاد و وفاق ملی حضور پرشکوهی در راهپیمایی 22 بهمن داشتند»، اظهار کرد: بزرگ‌ترین راه برای پاسخ جدی به آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان او، اتحاد و انسجام ملی و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است و مردم بار دیگر حماسه جدیدی را خلق کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه «مردم انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و پای آن ایستادند»، عنوان کرد: شما مشاهده کردید مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی‌ها و نارسایی‌هایی که حتی در بین عده‌ای از مسئولان مشاهده می‌کنند، خللی در اراده مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن ایجاد نکرده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حل معضلات و مشکلات اقتصادی با وفاق و اتحاد مردم حل خواهد شد. مردم با اتحاد خود پایه‌های تحریم‌های ظالمانه را خواهند شکست و نماد این اتحاد و انسجام نیز راهپیمایی 22 بهمن است.

وزیر اطلاعات: همزمانی فاطمیه و دهه فجر معنادار است

وزیر اطلاعات گفت: همزمانی فاطمیه و دهه فجر معنادار است چرا که انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت فاطمه (ص) و ثمره حرکت ایشان است.

وی با بیان اینکه بیرجند شهر عالمان وارسته و عارفان نام آور و برجسته است، افزود: بیرجند شهر وحدت و برادری مردم شیعه و سنی است و این وحدت نمادی ارزشمند از عمل به رهنمود‌های امام خمینی (ره) است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همزمانی فاطمیه و دهه فجر معنادار است چراکه انقلاب اسلامی در ادامه حرکت حضرت فاطمه (ص) و ثمره حرکت ایشان است.

علوی با اشاره به اینکه خدا از انسان‌های عالم تعهد گرفته است که در برابر گرسنگی گرسنگان و ظلم و ظالمان ساکت ننشینند، تصریح کرد: مسئله‌ای که فاطمه زهرا (س) را رنج می‌دهد آینده مبهم امت اسلام در اثر تغییر امامت جامعه است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) می‌دانست با تغییر مسیر امامت به خلافت پس از رحلت پیامبر (ص) وضعیت مبهمی در پیش خواهد بود چرا که هرج و مرج در جامعه حکمفرما و ظالمان استبداد به خرج خواهند داد و عبور از شرع مقدس اسلام اتفاق خواهد افتاد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) درد دین اسلام و امت اسلام داشت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره اشک‌ها و بی تابی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است چرا که انقلاب اسلامی امامت را زنده کرد.

علوی با اشاره به اینکه در زمان پیش از انقلاب، حوزه و دانشگاه حتی جای درستی برای نماز خواندن دانشجویان مسلمان نداشت، افزود: در چنین شرایطی امام خمینی (ره) که دست به مبارزه زد همه می‌گفتند به نتیجه نمی‌رسد، اما امام دست به کار شد.

وی با اشاره به نقش بازاریان در شکل گیری انقلاب، تصریح کرد: امام راحل دانشجویان را فراخواندند و به آنان فرمودند: شما دانشجوی مسلمان هستید و نباید از دانشجویان غیرمسلمان عقب بمانید و بروید در دانشگاه‌ها انجمن‌های اسلامی را به وجود آورید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه از سویی دیگر امام راحل علما را به میدان آوردند، اظهار کرد: حرکت امام خمینی (ره) ریشه در قرآن داشت و قرآن می‌فرماید شما به پیروزی می‌رسید، اما پیروزی بدون هزینه نیست.

علوی با اشاره به اینکه هیچ گاه امام خمینی (ره) مردم را در مقابل نظام قرار نداد و امام نیرو‌های مسلح را جزو مردم می‌دانست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیرو‌های مسلح را به یکدیگر پیوند زد.

وی با اشاره به پیوند امام با مردم، خاطرنشان کرد: امام خود را از مردم می‌دانست و امام همراه مردم و با این روحیه در مقابل توطئه‌ها انقلاب را به پیروزی رساند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حال مقام معظم رهبری در این چند سال این انقلاب را در ادامه راه امام خمینی (ره) رهبری کردند، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از عظمت و اقتداری برخوردار است که دشمنان را مات و مبهوت کرده است.

علوی ادامه داد: مردم سوریه، لبنان، یمن و بحرین چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند چراکه تنها ملتی که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: این حضور باشکوه مردم، جوانه‌های امید را در دل دوستان شکوفا کرده و گرد یاس را بر چهره دشمنان انقلاب خواهد پاشید.

وزیر اطلاعات یادآور شد: این انقلاب با داشتن رهبر و مردمی صبور به یاری پروردگار مسیر خود را دنبال خواهد کرد تا پرچمش را به دست صاحب زمان (عج) برسد.

میرسلیم: آمریکا نیروی خود را هدر ندهد و برای خود زحمت ایجاد نکند

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم، گفت: پیام مهم از طرف مردم ما و به همه کسانی که توجه به انقلاب دارند، ولی آن را درک نکردند، این است که بیایید و بفهمید در ایران 40 سال پیش چه رخ داد و در طول این مدت مردم ما چه کردند و چه آفریدند و چه خیرخواهی را برای مقابله با ارعاب و ظلم و ستم برای دنیا داشتند.

وی تصریح کرد:‌ای کاش این پیام را همه سردمداران دنیا به ویژه آمریکا می‌فهمیدند و نیروی خود را هدر نمی‌دادند و زحمت ایجاد نمی‌کردند.

آیت الله امامی کاشانی: انقلاب در دهه پنجم باشکوه‌تر از همیشه به پیش خواهد رفت

آیت الله امامی کاشانی در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه رشد کرده اند که بعد از چهل سال اینچنین با شور و شعور در راهپیمایی حاضر می‌شوند و این پیامی برای همه جهانیان است که ملت ایران روی پای خود ایستاده است.

وی افزود: مردم ایران با آگاهی کشوری مستقلی به وجود آورده اند.

آیت الله امامی کاشانی در پایان تصریح کرد: انقلاب در دهه پنجم باشکوه‌تر از همیشه به پیش خواهد رفت.


صالحی: به پیروزی و نصرت انقلاب اسلامی باور داریم

علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران، گفت: امام (ره) فرمودند: کسی که مقصدش الهی باشد، پایانش پیروزی است، انقلاب اسلامی با نیت الهی و ندای الله اکبر شروع شد برای همین مطمئن هستیم و به پیروزی و نصرت این انقلاب باور داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیام شما به مردم سوریه و عراق چیست، گفت: پیام ما این است که نیتشان را الهی کنند، در مقابل ظلم بایستند و با مظلوم همراه باشند که دست خدا به همراه آن‌ها خواهد بود.

وزیر دفاع: مردم ایران جواب دندان‌شکنی به ترامپ دروغگو دادند

سرتیپ امیر حاتمی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی و عظمت جشن 40 سالگی انقلاب، این روز مهم را به مردم و رهبر انقلاب اسلامی تبریک گفت.

وی با بیان این که امروز دنیا شاهد قدرت حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، بیان داشت: حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی پاسخ دندان‌شکن به ترامپ دروغگو است.

وزیر دفاع گفت: امروز آمریکا، اسرائیل و تمام کارگزارانشان در دنیا می‌توانند جواب توطئه‌های خود را از تک تک مردم ایران گرفته و شاهد شکست و سرشکستگی خود در ایران و منطقه باشند.

حاتمی آرزوی دشمنان برای برگزار نشدن جشن 40 سالگی ایران را توهم دانست و افزود: امروز مردم و مسئولان در کنار هم و با قدرت در حالی جشن 40 سالگی انقلاب را برگزار کردند که باشکوه‌تر از سال‌های گذشته است.

وی همراهی مردم و مسئولان را جلوه و شکوه عظمت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: خداوند را برای این همه عزت و شکوه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا شاکر بوده و قدردان این نعمت عظیم الهی هستیم.

حداد عادل: قدرت ایران به حضور گسترده مردم است/ حضور مردم در راهپیمایی با وجود باران تماشایی است

غلامعلی حداد عادل نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع راهپیمایی‌کنندگان یوم الله 22 بهمن پیوست.

شدت دشمنی‌ها و عصبانیت دشمنان حکایت از قوت و عظمت انقلاب ما دارد و اگر غیر از این باشد، تا این حد دشمنان از انقلاب اسلامی ایران هراس ندارند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی افزود: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مردم همیشه در صحنه است و می‌بینید که بعد از 40 سال مردم حتی با وجود باران، در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن همچون 40 سال گذشته حضور دارند و این خود نشان می‌دهد که انقلاب دهه‌های پیش رو را نیز با قدرت و اقتدار طی می‌کند.

سردار ایوب سلیمانی: دشمنان نتوانستند مردم را از حضور در صحنه منصرف کنند

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی درحاشیه راهپیمائی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این حضور پرشور مردم یک پیام روشن برای دشمنان نظام و انقلاب دارد.

وی افزود: دشمنان تلاش‌های بسیاری برای آسیب به مردم و انقلاب اسلامی انجام دادند و فشار اقتصادی و روحی روانی به مردم وارد کردند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: می‌خواهم به دشمن بگویم اگر شما به دنبال امتحان مردم هستید، بیشتر از این شما توان نخواهید داشت، اما ما هنوز همه توانمان را به صحنه نیاورده ایم.

وی خطاب به دشمنان نظام و انقلاب گفت: شما‌ها نتوانستید مردم را از حضور در صحنه منصرف کنید این مردم دین، انقلاب اسلامی، رهبر و سربلندی شان را می‌خواهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما وفادار به خون شهدا بوده و قدرشناس تمام کسانی که برای سربلندی کشورشان جانفشانی کردند، هستند.

محسن هاشمی: ملت ایران با حضور در راهپیمایی ثابت کردند از مسئولان جلوتر هستند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: «رهبری انقلاب فرمودند: انقلاب رویش داشته است» امروز جوانانی که انقلاب را ندیدند با فکر و راه انقلاب آشنا شدند و مردم علی رغم مشکلات اقتصادی به خاطر اینکه راه انقلاب را قبول دارند در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور یافتند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مردم آنقدر خوب هستند که علی رغم مشکلات اقتصادی بیکاری و تورم در راهپیمایی حضور یافتند و ثابت کردند از مسئولان جلوتر هستند؛ مسئولین هم باید در راستای افزایش کارآمدی خود گام بردارند.

فرمانده نیروی انتظامی: حضور پرشور مردم نشان دهنده پایبندی مردم به نظام و انقلاب است

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب بعد از پیروزی انقلاب مرتباً به خودشان وعده می‌دادند که یکسال بعد، دوسال بعد و ... این انقلاب پایان می‌یابد، اما ما امروز با افتخار چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی به هوشیاری مردم و حضور پرشورشان در راهپیمایی امسال اشاره و تصریح کرد: چهل سال استقامت، پایمردی و وفاداری مردم به نظام و انقلاب قابل تقدیر است.

وی به تهدیدات دشمن پرداخت و بیان داشت: علی‌رغم همه فشار‌ها و تهدیدات دشمن مردم فهیم ما با شور و شعور در راهپیمایی شرکت کردند تا پایبندی خود به نظام و انقلاب اسلامی را نشان دهند.

سردار اشتری تاکید کرد: مردم ما انقلاب را به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند انقلابی که مبتنی بر مبنای دینی و براساس اراده مستضعفان شکل گرفته است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: انقلاب ما برخواسته از دل مردم بود و به خاطر همین موفق بوده و خواهد بود و به کوری چشم دشمنان هر روز بر افتخارات این انقلاب و نظام افزوده خواهد شد.

وی حضور مردم را لبیک دیگری به رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور مردم ناامیدی دشمن را در بر داشت.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم ما چهل سال انقلاب را تجربه کردند و این چهل سال به معنای آمادگی بیشتر ما برای مقابله با دشمنان است.

مطهری: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث ناامیدی ترامپ خواهد شد

علی مطهری در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه اظهار کرد: حضور مردم باعث ناامیدی ترامپ، پمپئو و بولتن خواهد شد آنها می‌خواستند به مردم فشار آورند تا مردم علیه حکومت شورش کنند، اما اتفاق برعکسی رخ داد و مردم علیه ترامپ، پمپئو و بولتون تظاهرات کردند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نشان می‌دهد راه خودشان را به خوبی می‌شناسند و به راهشان ایمان دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح وظیفه مسئولان، ادامه داد: مسئولان تلاش خود را انجام می‌دهند اما باید تلاش‌شان را بیشتر کنند. البته مردم ما هم به فشارهای خارجی توجه کنند که مشکلات مالی و بانکی ایجاد کرده است مشکلاتی که کوچک نیست ولی باز هم مسئولان باید تلاش خود را انجام دهند.

وزیر نیرو: دنیا می‌داند که نباید جلوی مردم ایران بایستد

رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران در راهپیمایی 22 بهمن، ایستادگی بر روی شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را موجب تداوم انقلاب دانست و گفت: این شعار شعاری است که پدران و مادرانمان سرداده‌اند.

وی درباره حضور مردم، گفت: من در شبکه‌ی 1 به همکاران شما گفتم که با مشاهده‌ی مستنداتی که از راهپیمایی‌های بزرگ گرفته شده است متوجه می‌شویم که راهپیمایی‌های بزرگی مثل راهپیمایی عاشورا چه تأثیری داشت روی مردم داشته است. همچنین دنیا به این جمع‌بندی رسید که در مقابل مردم نباید بایستد.

وزیر نیرو با بیان اینکه «تأثیر این حضور مردم را سال‌ها بعد خواهیم دید» تصریح کرد: امروز همه‌ی چشم‌های دنیا به خیابان‌های ایران نگاه می‌کند و در اثر این نگاه است که آزادی صلح و آرامش در این منطقه تضمین می‌شود.

اردکانیان در پایان درباره وظیفه مسئولین نیز اظهار کرد: اولاً مردم نسبت به آینده مطمئن هستند. اگر مطمئن نبودند، امروز در خیابان‌ها نمی‌آمدند. البته این چیزی از مسئولیت ما کم نمی‌کند. ما وظیفه داریم که راه را برای رشد و توسعه این کشور و جوانان فراهم کنیم.

مصلحی:مردم بحث دفاع از انقلاب را با همه هستی هستند

وزیر سابق اطلاعات گفت: مردم بحث مسائل اقتصادی را از انقلاب جدا می‌کنند و با همه هستی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌و گو با ایسنا گفت: نکته قابل توجه این است حضور مردم هر ساله نسبت به سال قبل در اوج است.

وی افزود: امسال هم شما می‌بینید علی رغم وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که مردم دارند، در عین حال این مسائل را از بحث انقلاب جدا می‌کنند و بحث دفاع از انقلاب را با همه هستی هستند.

کدخدایی: اگر بخواهیم به سمت پیشرفت برویم، باید با پشتیبانی مردم باشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: چهل سالی که گذشت چهل سال مقاومت و حضور پرشور مردم در همه صحنه‌ها بود و در آینده هم اگر بخواهیم به سمت پیشرفت برویم حتماً باید با پشتیبانی مردم باشد.

هر جا بحرانی در مقاطع مختلف به وجود آمده یک صدا و با پشتیبانی مردم و حمایت رهبری توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و در آینده هم باید در همین مسیر حرکت کنیم.

آملی لاریجانی: جمهوری اسلامی امروز قدرت برتر منطقه است
آیت الله آملی لاریجانی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی شکوهمند مردم، پیام‌های مختلفی دارد و مهمترین پیام حضور عظیم مردم به دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً امریکا و اذنابش است که بدانند این مردم تسلیم ناپذیرند و با فشارها و تحریم‌های ظالمانه که می‌خواستند مردم را به عقب نشینی وادارند بدانند که این مردم عقب نمی نشنیند و از ارزشهای انقلاب و حرکت عظیمی که امام راحل شروع کرده‌اند را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هر روز بالنده‌تر و قدرتمندتر و در منطقه اثرگذارتر است و امروز قدرت برتر منطقه است و مقاومت در منطقه به ایران اتکا دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: این مردم مسیر را ادامه می‌دهند و به فصل الهی قله‌های پیروزی را هر روز طی خواهند کرد و دشمنان خوار خواهند شد.

محسنی اژه‌ای: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن معجزه انقلاب است

غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مردم در باران و هوای سرد با شور و احساس انقلابی برای دفاع از نظام و کشور و ملیتشان و در برابر کر کری‌های ترامپ در راهپیمایی حضور یافتند و این پیام مهمی برای دشمن است تا بداند این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند.

وی افزود: این یکی از معجزات انقلاب ما است که مردم پس از گذشت چهل سال با شور و جمعیت انبوه در راهپیمایی حضور می‌یابند و با نظام و انقلاب خود تجدید میثاق می‌کنند و از هدف خود ذره‌ای انحراف پیدا نکردند و با تمام قدرت از نظام و انقلابشان دفاع می‌کنند.

لاریجانی: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مأیوس می‌کند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حمایت ملت از انقلاب، دشمنان را مأیوس می کند و آن ها پس از این شکست به دنبال سناریوهای دیگر می روند.

لاریجانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور هم برای ادامه راه و هم حل مسائل محسوب می شود، همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتارهای خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آن ها از این حرف های بی ربط زیاد می زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

بروجردی: با حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی، وظیفه مسئولان سنگین‌تر شد

علاءالدین بروجردی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن  با اشاره به حضور پرشکوه مردم، اظهار کرد: مردم در این وضعیت آب و هوایی از حضورشان در راهپیمایی کم نکردند. آن‌ها کسانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی و بمباران دشمن در راهپیمایی حاضر شدند. آن‌ها همواره در سخت‌ترین شرایط در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

به گفته نماینده بروجرد، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اعتقاد راسخ آن‌ها به ولایت و شهدای گرانقدر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد که باید به رهبری و ملت ایران این موضوع را تبریک بگوییم.

آیت‌الله جنتی : مردم ما ایستاده‌اند/آمریکا از اسلام و انقلاب می‌ترسد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی شکوهمند چهلمین بهار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: سلام بر امام، سلام بر امت امام‌و سلام بر این ملت.

وی افزود: هدف انقلاب اسلامی این بود که حاکمیت شاه و قدرت‌های زورمند و زرمند را بشکند و حکومت الله و مردم بر مردم را برقرار کند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: هدف انقلاب همان هدف ابراهیم بت شکن، موسی فرعون شکن و محمد طاغوت‌شکن و خمینی بت‌شکن بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده است،‌گفت: مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند.

آیت‌الله جنتی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از اینی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امیدواریم که به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم.

دبیر شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسرائیل و هم دستانشان می‌گفتند که ملت ایران جشن 40 سالگی را نمی‌بینند ، تصریح کرد: بله اما خطاب به اسرائیل و هم پیمانانش می‌گویم که این آرزوها را به گور می‌برید و کور باشید. بیایید ببینید مردم جشن 40 سالگی انقلاب را با شکوه برگزار می‌کنند. چشم‌تان را باز کنید. کور باشید.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس اضافه کرد: مردم ما ایستاده‌اند،‌ مردم همه مشکلات را تحمل می‌کنند، گرسنگی و تشنگی،‌ مواردی از این قبیل را تحمل می‌کنند اما شکست انقلاب و اسلام را تحمل نمی‌کنند. این را امام هم فرمودند.

مونسان: هر چه به این مردم خدمت کنیم، کم است

 علی اصغر مونسان در راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک چهل سالگی انقلاب گفت: واقعا خوشحال کننده است که بعد از 40 سال مردم به پر شور‌ترین حالت ممکن حضور پیدا کردند. به این مردم باید دستمریزاد گفت.

مونسان افزود: این ملت قدرشناس هستند لذا باید به آن‌ها خدمت کرد. خوشحالیم که یک تصویر از وحدت ملی را به نمایش گذاشتند. این روز‌ها دشمنان ما و آمریکایی‌ها فکر‌هایی داشتند، حضور گسترده مردم نشان می‌دهد پایبندی مردم به انقلاب و نظام هیچ فرقی نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت مسئولان در قبال این مردم چیست؟ گفت: وقتی مردم در این شرایط سخت اقتصادی اینگونه حضور می‌یابند. به این مردم هر چه خدمت کنیم، کم است.

وی تاکید کرد: مولفه‌های اولیه انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری تداوم بخش این شور و گفتمان است.

 

عادل آذر: کنترل تورم و نقدینگی اولویت مهم در چهلمین سال پیروزی انقلاب باشد

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با قدردانی از حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: باید توجه به کنترل تورم و نقدینگی و رونق اقتصادی و تولید در اولویت قرار بگیرد.

عادل آذر در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، گفت‌: این حضور پر شکوه همان چیزی است که پیش‌بینی می‌شد با این تفاوت که علی‌رغم این شرایط آب و هوایی شاهد حضور جمعیت بیشتری هستیم که این به لطف خدا است که مردم با نشاط در راهپیمایی امسال شرکت کردند و چهلمین بهار انقلاب خود را جشن گرفتند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این که «توجه به وضعیت اقتصادی و مدیریت آن مهم‌ترین درس انقلاب بعد از چهل سال است»، در این باره خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصادی باید مبتنی بر ظرفیت‌ها و شرایط آب و خاک باشد نه این که به بیرون از کشور توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی مالی کشور با نگاه به وضعیت اقتصادی کشور صورت گرفته و در عین حال توجه به کنترل تورم و نقدینگی به خصوص رونق اقتصادی و تولید در اولویت قرار گیرد.

هادی خامنه‌ای:باید کینه‌ها و اغراض نفسانی را کنار بگذاریم

دبیرکل مجمع نیرو‌های خط امام گفت: امیدواریم به جای چهل سال، چهارصد سال و چهارهزار سال دوام انقلاب را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی خامنه‌ای  در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن افزود: ما وظایف سنگینی داریم که بخشی انجام و بخشی انجام نشده است. باید وحدت جامعه را حفظ و اصول انقلاب را از دست ندهیم و کینه‌ها و اغراض نفسانی را کنار بگذاریم.
وی گفت: باید به مردم خدمت کنیم. مسائل اقتصادی مهم است و باید جلو فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی گرفته شود و این راهی جز رفتار درست مسؤولان ندارد.

دریادار سیاری: برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با تبریک 22 بهمن به ملت ایران اظهار کرد: پیام راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان این است که بدانند انقلاب اسلامی ایران پشتوانه مردمی دارد و آسیب پذیر نیست و در عرصه جهانی پیشرفت می‌کنند و خود را نشان می‌دهند.

وی همچنین در واکنش به اظهارات برخی مقامات غربی درباره فعالیت‌های موشکی ایران تصریح کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: راهپیمایی عظیم امروز خود نشانه‌ای از مجموعه دستاورد‌های انقلاب است؛ همین جمعیت و عظمتی که در خیابان‌ها می‌بینید نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی حضور یافت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

 امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم راهپیمایی چهلمین فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم، با تاکید بر اینکه امروز پرشورترین راهپیمایی است که در طول چهل سال اخیر دیده‌ام اظهار کرد: راهپیمایی امروز و حضور مردم تودهنی بزرگی به آن‌هایی است که نمی‌خواستند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است و ان‌شاءالله با قدرت و عزتمندی راه خود را تا نابودی دشمنان ادامه خواهیم داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین در پاسخ به ادعا‌های غرب درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، تصریح کرد: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

 

صفارهرندی: حضور مردم در راهپیمایی برای تشکیل جشن ملی است

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: امروز یک میعاد چهل ساله‌ای است که مردم ایران در آن شرکت می‌کنند تا از انقلاب خود در مقابل دشمنان دفاع کنند.

وی افزود: یکی از مخالفان انقلاب اسلامی، گفته بود که راهپیمایی 22 بهمن یک میتینگ سیاسی نیست، بلکه یک پیک نیک (جشن ملی) است. به نظر من برای ما ایرانی‌ها زمانی یک "پیک نیک" ملی رخ می‌دهد که دل‌های ما هر چه بیشتر به هم نزدیک می‌شود.

صفارهرندی با بیان اینکه، افزایش همدلی و همبستگی ایرانیان با افزایش دشمنی‌ها علیه ملت ایران همراه شده است، تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان، ملت ما امروز آمده‌اند تا یک جشن ملی را برگزار کنند.

‌ماموستا خالدی: "انقلاب اسلامی" آرزوی انسان‌های مظلوم را برآورده کرد
امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه آدم‌های بی‌دین و بی‌وجدان در رژیم پهلوی حکومت می‌کردند، گفت: "انقلاب اسلامی" آرزوی انسان‌های مظلوم را برآورده کرد.

‌ماموستا خدایی: هیچ‌گاه زیر بار ذلت استکبار نمی‌رویم
امام جمعه سنندج با بیان اینکه "انقلاب اسلامی" تا دنیادنیاست ادامه دارد و تحریم و فشار اثری بر ملت همیشه در صحنه ایران نخواهد داشت، گفت: هیچ‌گاه زیر بار ذلت استکبار نمی‌رویم.

انصاری: حضور مردم در راهپیمایی همانند حضور رزمندگان در میدان جنگ است

حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز و مجمع تشخیص مصلحت نظام طی گفت‌وگوی با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: اینکه مردم ایران، هیچ‌گاه انقلاب خود را فراموش نمی‌کنند و برای شرکت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که یک جشن ملی، اسلامی و انقلابی است شرکت می‌کنند، یک پیروزی بزرگ برای مردم ما محسوب می‌شود.

وی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، برای تقدیر از روح بلند صدهاهزار شهیدی است که جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند؛ امروز ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و به نظرم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن همانند حضور در جبهه‌های جنگ برای دفاع از ایران و انقلاب اسلامی است.

انصاری گفت: امروز دشمن، وحدت، هبستگی و شکوه ملی ایرانیان را می‌بیند و متوجه می‌شود که انسجام ملی ایرانیان را خدشه‌دار کند.

عارف: راهپیمایی 22 بهمن بهترین پاسخ به تحریم‌های ظالمانه است

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: حضور مردم در این راهپیمایی 22 بهمن، نشان می‌دهد که مردم ما خودشان صاحب انقلاب هستند و برای دفاع از انقلاب همیشه درصحنه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تضمین‌کننده اهداف عالی انقلاب است، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب، تضمین می‌کند که ما در مسیر انقلاب باید با قدرت بیشتری حرکت کنیم.

عارف همچنین گفت که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مهم‌ترین پاسخ به یاوه‌گویی‌های دشمنان ملت ایران و البته تحریم‌های ظالمانه آنهاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان