معارضان مسلح سوری به مذاکرات آستانه دعوت شدند

وزارت خارجه روسیه از دعوت نمایندگان معارضان مسلح سوری به مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: گاتلیوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که معارضان مسلح سوری به مذاکرات آستانه درباره سوریه که قرار است روزهای سوم و چهارم ماه می آینده (13 و 14 اردیبهشت)  برگزار شود، دعوت شده‌اند.

وی در گفتگو با اسپوتنیک افزود: مسکو در انتظار ورود معارضان مسلح به پایتخت قزاقستان است و ما امیدواریم که آن‌ها حضور یابند.

پیش از این وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرده بود که قزاقستان امیدوار است که همه طرف های منازعه از جمله نمایندگان مخالفان مسلح در گفتگوهای آتی درباره روند صلح سوریه در شهر آستانه شرکت کنند.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

آستانه، تاکنون میزبان 3 دور مذاکره درباره حل و فصل بحران سوریه بوده است. دور نخست این مذاکرات طی روزهای 23 و 24 ژانویه برگزار شد و دور دوم نیز در روزهای 15 و 16 فوریه و دور سوم هم در روزهای 14 و 15 مارس برگزار شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر