اپل آسترا سدان؛ خودرویی برای تمام اقشار

از میان محصولات کمپانی اپل، یکی از برترین برندهای طراحی و تولید خودروسازی در کشور آلمان، «آسترا» ماشینی بود که بعدها تمامی شرکت‌هایی که دستی بر آتش صنعت خودرو داشتند از روی آن مدل به مدل تقلید کردند

از میان محصولات کمپانی اپل، یکی از برترین برندهای طراحی و تولید خودروسازی در کشور آلمان، «آسترا» ماشینی بود که بعدها تمامی شرکت‌هایی که دستی بر آتش صنعت خودرو داشتند از روی آن مدل به مدل تقلید کردند. مثل واکسهال انگلستان و هولدن استرالیا که هر کدام از آن‌ها حداقل یک نمونه آسترا در سبد وسایل نقلیه‌شان دارند. اپل استرا سدان اما از روی لوگوی اپل کاملا مشخص است، خودرویی که اولین بار در سال 1991 تولید شد، در سال‌های 1994 و 1995 به ایران آمد و از میان محصولات اپل، مدل سدان در حد صفر کیلومتر این خودرو هنوز هم معامله می‌شود.
اپل آسترا در دو نسخه هاچ‌بک و سدان در بازار خودروی کشور خرید و فروش می‌شود. این خودرو در بدو ورودش حتی در نمونه هاچ‌بک یک ماشین خانوادگی جمع و جور(کامپکت) معرفی که در مدل‌های مختلف لیفت بک 3 و 5 در، 5 در استیشن و 4 در سدان عرضه شد. آسترا سدان شباهت بی‌سابقه‌ای به سی‌یلو داشت با این تفاوت که کمی از آن کوچک‌تر بود.
اگر نگاهی به آگهی‌های اپل استرا سدان در سایت دیوار بیاندازید، متوجه تفاوت قیمت عجیب و غریبی خواهید شد. دلیل هم این است که در دیوار مدل‌های قدیمی آسترا نیز در معرض فروش قرار می‌گیرند و این خود نشان دهنده کیفیت فوق العاده خودروهای اپل است که بعد از حدود سه دهه همچنان مخاطب دارند. برای مثال در این سایت آسترا مدل 1374 با 300 هزار کیلومتر کارکرد و به رنگ ذغالی تنها به قیمت 8 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و دلیل این قیمت‌گذاری نیز دوررنگ بودن این خودرو عنوان شده است. در مورد دیگری استرا سدان تولید 1373، مشکی رنگ با 240 هزار کیلومتر کارکرد 28 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید به دلیل تعویض تمامی قطعات و معاینه‌های فنی به موقع این خودرو در حد صفر است.
اما بگذارید از جدیدترین اپل استرا سدان بازار ایران برایتان بگوییم؛ یک خودروی فول لاکچری که در سال 2013 طراحی و در سال 2014 عرضه شد. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1364 سی سی این خودرو 140 اسب بخار تولید می‌کند. جعبه دنده 6 سرعته خودکار تیپ ترونیک در حداکثر سرعت 204 کیلومتر در ساعت، به قدری شتاب خودرو را نرم نگه می‌دارد که هیچ خبری از سروصدا و تکان خوردن کابین به گوش نمی‌رسد. اما به هر حال این جعبه دنده سوخت کمی ندارد: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر. اپل استرا سدان 2013 برای همه سرنشینانن جلو و عقب ایربگ تعبیه کرده است. همچنین کروز کنترل، کمربند سه نقطه‌ای پیش‌کشنده، کیت تعمیر لاستیک، دستگیره‌های داخلی درها با روکش کرومی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، جایگاه اختصاصی صندلی کودک، سیستم تهویه هوای اتوماتیک و ... از دیگر آپشن‌های رفاهی این خودرو معرفی می‌شود. اپل استرا سدان مدل جدید با نمایندگی فروش توان خودرو جی به ایران وارد شده است، البته به تعداد بسیار محدود. در سایت دیوار نیز چند مورد از اپل استرا سدان دنده اتومات به چشم می‌خورد. به عنوان مثال در یک آگهی استرا سدان 2013 با 27 هزار کیلومتر کارکرد و دلفینی رنگ به قیمت 430 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری استرا سدان 2013 با 95 هزار کیلومتر کارکرد و به رنگ سفید، 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع : ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان