در دنیای خودرو راز آشکاری وجود دارد: در حالیکه فروش خودروهای شاسی بلند همچنان در صدر قرار دارد اما اتومبیلهای سدان سایز متوسط که آنگونه که باید از آنها قدردانی نمیشود، بیش از پیش خودروهایی ایمنتر، جادارتر، و جذابتر برای رانندگی به شمار میروند.
مدلهای هوندا آکورد 2019 و نیسان آلتیما 2019 که به تازگی برای بار دیگر طراحی شده، دو جایگزین عالی برای خودروهای شاسی بلند در نظر گرفته میشوند.
این دو خودرو خانوادگی ترکیب بسیار خوبی از ارزش و کاربردی بودن را بدون خسته کردن راننده با هندلینگ حوصله سر بر و شتابی کم جان، فراهم میکنند.
به علاوه موتورهای چهار سیلندر توربو شارژ نیز در هر دو مدل ارائه شده و در مدل آلتیما برای نخستین بار در تاریخ این خودرو شاهد وجود آپشن سیستم سواری دو دیفرانسیل هستیم. چه کسی گفته برای حرکت در جادههای برفی در فصل زمستان تنها گزینه خودروهای شاسی بلند هستند؟
ما با استفاده از اطلاعات رتبه بندیهای خود این دو خودرو سدان را در کنار یکدیگر قرار دادهایم تا دریابیم کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد.
از قیمت و قابلیت اطمینان گرفته تا راحتی صندلی و شتاب، تمامی جزئیات مورد بررسی قرار گرفته و در آخر تنها یک خودرو پیروزی در این رقابت را از آن خود ساخت.
اما برندهی حقیقی در این جا شاید خریداران تیز بینی هستند که خودروهایی فراتر از تنها اتومبیلهای شاسی بلند را در لیست خرید خود قرار میدهند.
به یاد داشته باشید که امتیازات وبسایت یو اس نیوز همزمان با دریافت اطلاعات جدید به طور دائم به روز میشوند در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در رتبه بندیها و نقد و بررسیهای ما تفاوت داشته باشند.
در ادامهی این مطلب همراه ما باشید تا دریابید از بین این دو خودرو کدامیک در این رقابت سربلند بیرون خواهد آمد:
قیمت
برنده: نیسان آلتیما 2019
علت تردید در اعلام برنده در این بخش این است که با مشاهده به این دو سدان سایز متوسط از یک دیدگاه ارزشی متوجه میزان نزدیک بودن رقابت بین این دو خودرو به لحاظ قیمت خواهید شد.
زمانیکه مدلهای پایهی این دو خودرو را در نظر میگیرید اختلاف قیمت این دو مدل تنها در حد چند دلار است و در نتیجه متوجه سختی انتخاب یکی از این دو خودرو به عنوان مدل برتر در این بخش میشوید.
مدل پایهی آلتیما به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی نظیر یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با قابلیت سازگاری با اپل کار پلی و اندروید اتو، بلوتوث، استارت دکمهای، چهار درگاه یو اس بی، و تجهیزات دیگر عرضه میشود.
مدل پایهی هوندا آکورد به طور کامل از محتوای امکانات رقیب خود برخوردار نمیباشد اما با این حال نمیتوان آن را خودرویی بدون تجمل دانست.
این نبرد همزمان با بالا رفتن در ورژنهای مختلف این دو خودرو بالا و پایینهای زیادی را به خود میبیند اما در این مورد مدل آلتیما به سبب برخورداری از لیست بلندتری از امکانات رفاهی و لوکس پیش فرض پیروزی خفیفی را در این بخش به دست میآورد.
قابلیت اطمینان
برنده: نامشخص
از آنجاییکه مدل آلتیما 2019 بار دیگر به طور کامل طراحی شده قضاوت پیشینهی این خودرو در زمینهی قابلیت اطمینان کمی دشوارتر است.
ما در این بخش امتیازات قابلیت اطمینان پیش بینی شدهی کمپانی J.D. Power را به عنوان بخشی از امتیازات کلی این خودرو مورد بررسی قرار میدهیم.
با این حال از آنجاییکه مدل آلتیما برای سال 2019 مجدداً به طور کامل طراحی شده این اطلاعات در حال حاضر قابل دسترس نیست.
با این حال به یاد داشتن این که مدل قبلی آلتیما امتیاز متوسط 3 از 5 را در زمینهی قابلیت اطمینان کسب کرده خالی از لطف نیست. با دستیابی به اطلاعات قابلیت اطمینان مدل جدید آلتیما قادر به امتیاز دهی در این بخش خواهیم بود.
راحتی صندلی
برنده: مساوی
زمانیکه صحبت از ارائهی فضایی راحت برای سرنشینان به میان میآید نیسان آلتیما امتیازات بسیار خوبی را به خاطر صندلیهای جلویی راحت و جادار Zero Gravity خود کسب میکند.
این صندلیها باعث راحتی سفر در مسافرتهای طولانی خواهد شد. این خودرو در رسیدن به نهایت راحتی در صندلیهای پشتی، به لطف برخورداری از فضای پای فراوان نسبت به حریف خود پیشی میگیرد.
در حالیکه فضای پای موجود در قسمت عقب مدل آلتیما برابر با 35٫2 اینچ برآورد شده این رقم در هوندا آکورد به 40٫4 اینچ میرسد. به عنوان مقایسه، مدل آکورد در زمینهی فضای پا در قسمت عقب با مدل شاسی بلند هوندا CR-V برابری میکند.
البته باید گفت که صندلیهای جلو و عقب مدل آکورد تاحدی در ارتفاعی پایین سوار شدهاند که ورود و خروج را کمی دشوارتر میسازد.
اگر راحتی صندلیهای جلو از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار است مدل آلتیما برندهی این بخش میباشد. اما در صورتیکه به فضای اضافه در قسمت عقب خودرو نیازمندید مدل آکورد گزینهی مورد نظر شماست.
فضای حمل بار
برنده: هوندا آکورد 2019
مدل آلتیما دارای 15٫4 فوت مکعب فضا در صندوق عقب خود است که این رقم در مدل آکورد به 16٫7 فوت مکعب افزایش مییابد. در صندوق عقب هر دو خودرو ایراداتی نیز به چشم میخورد.
ورودی صندوق عقب باریکتر مدل آکورد میتواند بار کردن اجسام بزرگ و حجیم را به امری دشوار تبدیل کند.
مدل آلتیما از ورودی عریضتری در قسمت صندوق عقب برخوردار است اما با این حال مفاصل بزرگتر درب صندوق میتوانند در حجم فضای حمل بار تاثیر بگذارند. از آنجاییکه هوندا آکورد از فضای بیشتری در قسمت صندوق عقب برخوردار است برندهی این بخش اعلام میشود.
کیفیت فضای داخلی
برنده: هوندا آکورد 2019
هوندا آکورد در القاء حس نشستن پشت فرمان یک سدان مرغوب بسیار موفقیت آمیز عمل کرده است. در داخل اتاق این خودرو استفاده از مواد با کیفیت و دارای سطوحی نرم به چشم میخورد.
از طرفی مدل آلتیما 2019 نشان دهندهی پیشرفتی بزرگ در مقایسه با نسل پیشین خود میباشد. با این حال همچنان شاهد استفاده از برخی مواد بیکیفیت در داخل اتاق این خودرو هستیم.
رقابت این دو خودرو در مقایسه با رقابت نسخهی پیشین نیسان آلتیما بسیار نزدیکتر بوده اما با این وجود مدل آکورد در زمینهی کیفیت کلی فضای داخلی نسبت به رقیب خود برتری دارد.
امکانات فضای داخلی
برنده: نیسان آلتیما 2019
هر دو مدل نیسان آلتیما و هوندا آکورد 2019 مجهز به سیستمهای اطلاعاتی سرگرمی با کاربری آسان، صفحه نمایشهای لمسی مدرن و دکمههای تنظیم ساده میباشند.
با این حال مدل آلتیما امکانات پیش فرض بیشتری را در ازای قیمتی پایین عرضه میکند. با خرید مدل پایهی نیسان آلتیما از تجهیزاتی مانند یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، شش اسپیکر، رادیو ماهوارهای، و چهار درگاه یو اس بی بهره مند خواهید شد.
صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، چهار اسپیکر، و یک درگاه یو اس بی امکانات موجود در مدل پایهی آکورد را تشکیل میدهند و رادیو ماهوارهای و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز به صورت آپشنهای قابل خرید ارائه میگردند.
پیشرانه
برنده: هوندا آکورد 2019
زمانیکه صحبت از خروجی قدرت میشود مدلهای آکورد و آلتیما نزدیک به یکدیگر قرار میگیرند. نیسان آلتیما به یک موتور پایهی چهار سیلندر با توان تولید 188 اسب بخار قدرت مجهز است که این در حالیست که یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 248 اسب بخاری نیز به عنوان آپشن قابل دسترس خواهد بود.
از طرفی دیگر هوندا آکورد از یک موتور پایهی چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت 192 اسب بخار بهره مند بوده و یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید 252 اسب بخار قدرت را نیز به عنوان آپشن در اختیار دارد.
برتری جزئی هوندا آکورد به لحاظ خروجی قدرت و ارائهی سیستم انتقال قدرت دستی به عنوان آپشن دلخواه برتری را در این بخش برای این خودرو به ارمغان میآورد.
راندمان سوخت
برنده: مساوی
صرفه جوترین ورژن هوندا آکورد، صرف نظر از مدل هیبرید آن که جداگانه به آن میپردازیم، ورژن پایهی آن است که به یک موتور چهار سیلندر توربو با خروجی قدرت 192 اسب بخار و یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT مجهز میباشد.
این خودرو راندمان سوخت 30 مایل بر گالن در شهر، 38 مایل بر گالن در بزرگراه، و 33 مایل بر گالن را به صورت ترکیبی به نام خود به ثبت رسانده است. در سوی دیگر نیسان آلتیما نیز فاصلهی چندانی با رقیب خود ندارد.
طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست مدل پایهی نیسان آلتیما که از یک موتور چهار سیلندر با توان تولید 188 اسب بخار قدرت و یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT برخوردار است دارای مصرف سوختی برابر با 28 مایل بر گالن در شهر، 39 مایل بر گالن در بزرگراه، و 32 مایل بر گالن به صورت ترکیبی میباشد.
این ارقام نشان دهندهی مناسب بودن مصرف سوخت این خودرو بوده، اگرچه مدل آکورد اندکی بهتر در این زمینه عمل کرده است.
سواری و هندلینگ
برنده: هوندا آکورد 2019
تنها تا مدتی پیش این بخش میتوانست یک پیروزی آسان برای کمپانی هوندا در نظر گرفته شود. چراکه مدل باز طراحی شدهی آلتیما اکنون تجربه رانندگی را ارائه میدهد که تقریباً با بهترینهای کلاس خود برابری میکند.
در حالیکه مدل پیشین این خودرو را میتوانست بیروح توصیف کرد اما کمپانی نیسان در این زمینه تلاش کرده تا هندلینگ پرانرژیتر و پویایی چابکتری را به مدل جدید خود تزریق کند.
روی هم رفته در مدل آلتیما بیشتر بر راحتی تمرکز شده تا گذر از مسیرهای پرپیچ و خم، اما با این وجود در این خودرو شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم. هوندا آکورد در زمینهی شتاب به راحتی نیم قدم از رقیب جلوتر خود است.
این خودرو در حین حفظ یک سواری نرم و آرام همچنان امکان حمله به پیچ و خمهای جاده را در اختیار شما قرار میدهد.
عملکرد در جادههای لغزنده
برنده: نیسان آلتیما 2019
نیسان آلتیما به لطف این حقیقت که این خودرو اکنون سیستم سواری دو دیفرانسیل را ارائه میدهد (اگرچه این سیستم تنها به همراه موتور پایه عرضه میشود) پیروزی در این بخش را به نام خود به ثبت میرساند.
این موضوع برای خریدارانی که در مکانهایی با تغییرات ناگهانی آب و هوایی زندگی میکنند و این تغییرات رانندگی روزمره را به امری پرخطر برای آنها تبدیل میکنند، میتواند بسیار گران بها باشد.
ایمنی
برنده: مساوی
هر دو مدل نیسان آلتیما و هوندا آکورد از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) موفق به کسب عنوان انتخاب ایمنی برتر شدهاند.
در همین حین سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) نیز امتیاز کلی پنج ستاره کامل را در نتایج آزمایش تصادف به هوندا آکورد 2019 اعطا کرده اما هنوز امتیازی برای مدل جدید آلتیما از سوی این سازمان منتشر نشده است.
هر دو خودرو همچنین به همراه امکانات ایمنی پیش فرضی از جمله ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهندهی برخورد از جلو، و یک دوربین دید عقب به مشتریان عرضه میگردند.
هوندا آکورد تجهیزاتی مانند سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، کروز کنترل منطبق شونده، و سیستم تشخیص علائم ترافیکی را نیز به لیست امکانات پیش فرض خود اضافه میکند.
این در حالیست که مدل آلتیما تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار کمپانی نیسان یعنی تکنولوژی ProPilot را نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.
برنده …
هوندا آکورد 2019
مدل آلتیمای 2019 در مقایسه با مدل قبلی خود خودرو بسیار بهتری بوده و بسیاری از خریداران ممکن است از آنجاییکه این خودرو به سیستم سواری دو دیفرانسیل مجهز است آن را به مدل آکورد که به طور سختگیرانهای در تمامی ورژنهای خود سیستم سواری دیفرانسیل جلو را ارائه میدهد، ترجیح دهند.
با این وجود هوندا آکورد همچنان در تعدادی از بخشها برتری خود را نسبت به رقیب خود به اثبات رسانده است.
این خودرو از اتاقی سطح بالا برخوردار بوده و علاوه بر ارائهی فضای بیشتر در صندلیهای پشتی خود، موتورهای چهار سیلندر این خودرو راندمان سوخت بهتری را در مقایسه با نیسان آلتیما به ارمغان خواهند آورد.
هر دو مدل خودروهایی ارزشمند محسوب شده و امکانات ایمنی پیش فرض و آپشنی فراوانی را نیز در اختیار خریداران قرار میدهند.
مدل آلتیما همچنین دارای لیست بلندی از امکانات رفاهی پیش فرض بوده در حالیکه مدل آکورد از سابقهای فوق العاده در زمینهی قابلیت اطمینان برخوردار میباشد.
هر دو مدل خودروهای بسیار مناسبی به شمار میروند و ثابت میکنند که در هنگام خرید یک اتومبیل جدید خودروهای شاسی بلند نباید به عنوان انتخاب پیش فرض در نظر گرفته شوند.