دادستان کرمان در گفت‌وگو با میزان:

دادستانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کنار تولیدکنندگان قرار دارد

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: دادستان کرمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کنار تولید کنندگان قرار گرفته است و هر زمان که مشاهده شود تولید کننده‌ای با مشکل مواجه شده است به کمک او خواهد آمد تا جلوی خط تولید گرفته نشود.

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی دادستان در کنار جامعه در دفاع از مردم قرار دارد و در رخداد‌هایی که به جامعه و مردم خسارتی وارد شود حتی اگرشاکی هم وجود نداشته باشد، دادستان ورود پیدا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: علاوه بر نظارت بر شرکت‌های دولتی، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و نظارت بر فضای مجازی و ... از جمله مواردی است که دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و مسائل و مشکلات را رصد و با هر گونه اقدامی که امنیت جامعه و امر تولید را مخدوش سازد برخورد خواهد کرد.

سالاری به اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد و بیان داشت: طی بخشنامه‌ای در خصوص انعقاد قرار داد بین بانک‌ها و تولیدکنندگان، بانک‌ها موظف به ارائه یک نسخه از قرارداد به تولید کنندگان شد و همچنین در بحث مالیات‌ها به عنوان دغدغه دیگر تولید کنندگان نیز امور مالیاتی موظف به شفاف سازی مالیات برای تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل تولیدی شده اند.

وی گفت: در استان کرمان شرکت‌های تولیدی و اقتصادی وجود دارد که به عنوان مصطلح خصولتی در حال فعالیت هستند و دادستان به عنوان مدعی العموم بر اقدامات انان نظارت نموده تا اگر تخلف قانونی صورت گیرد، حقوق عمومی لحاظ نشود و یا اموال بیت المال در معرض تضییع قرار گیرد به موقع به موضوع ورود و جلوی تضییع اموال عمومی گرفته شود.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمان همچنین اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده در دادسرای استان کرمان تشکیل معاونت فضای مجازی است که با رصد فضای مجازی با افرادی که در فضای مجازی مرتکب جرم می‌شوند برخورد و امنیت را در فضای مجازی برای مردم ایجاد نمایند.

سالاری افزود: استان کرمان پهناورترین استان خاکی کشور با اقلیم‌های متفاوت است که این گستردگی می‌توانست سبب بروز مشکلات متفاوتی شود که خوشبختانه با درایت، همدلی و اقتدار دستگاه قضایی و عوامل ذیمدخل در تحقق امنیت از جمله نیرو‌های انتظامی، نظامی و مامورین اداره کل اطلاعات اوضاع و احوال امنیتی استان مطلوب و امیدوار کنند می‌باشد.

این مقام قضایی در استان بیان داشت: یکی از مشکلات ما همجواری با مرز‌های شرقی و نزدیکی به کشور‌های افغانستان و پاکستان است که این مجاورت مشکلاتی را برای استان سیستان و بلوچستان ایجاد و استان کرمان هم به دلیل همجواری با این استان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ولی بحمداله در این خصوص دغدغه جدی وجود نداشته و احساس امنیت در مردم مطلوب می‌باشد.

سالاری با بیان این مطلب که باید به سمتی حرکت کنیم که در همه‌ی زمینه‌ها پیش بینی و پیشگیری کنیم، گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که در مسیر عبور مواد مخدر قرار گرفته است و بیش از 60 درصد مواد مخدر از پهنای این استان عبور تبعاتی نیز برای استان دارند، ولی خوشبختانه با اقدامات مقابله‌ای که دستگاه قضایی، مجموعه عوامل پلیسی و نیرو‌های اطلاعاتی و نظارتی در سطح استان انجام گرفته علی رغم عبور باند‌ها و کاروان‌های موادمخدر غیربومی از پهنای این استان با کم‌ترین مشکل امنیتی روبه رو می‌باشیم.

سالاری تاکید کرد: باور در دستگاه قضایی این است که دادستان و مدعی العموم باید همواره صدای رسای مظلومان بوده و ما هم بر این مبنا و خط سیر حرکت خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان