اپل شکست در آلمان را پذیرفت؛ از سرگیری فروش آیفون با مودم کوالکام

دعوای حقوقی اپل و کوالکام در آلمان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد زمان زیادی تا پایان رسمی آن باقی مانده است

اپل شکست در آلمان را پذیرفت؛ از سرگیری فروش آیفون با مودم کوالکام

دعوای حقوقی اپل و کوالکام در آلمان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد زمان زیادی تا پایان رسمی آن باقی مانده است. غول تولید کننده‌ی چیپست‌ها یعنی کوالکام موفق شد پیروزی‌های حقوقی زیادی در کشور‌های چین و آلمان به دست آورد. حالا به نظر می‌رسد که کوالکام موفقیت بزرگ دیگری را به دست آورده و توانسته اپل را مجبور کند تا آیفون‌های قدیمی تر در آلمان را با مودم کوالکام به فروش برساند.

اپل در تلاش بود تا بتواند فروش آیفون 7، 7 پلاس، آیفون 8 و 8 پلاس را در با تغییرات اساسی در سخت افزار در آلمان به فروش برساند و به جای مودم‌های تولید شده توسط کوالکام از محصول دیگر رقیب آمریکایی یعنی اینتل بهره ببرد. اما بنابر گزارشات منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال به نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی چاره‌ای جز قبول فروش آیفون‌ها بدون تغییر سخت افزاری برایش باقی نمانده است.

مودم کوالکام

در حال حاضر دوگانه‌های آیفون 7 و آیفون 8 مجددا در وبسایت اپل در دسترس قرار گرفته‌اند، البته هنوز امکان خرید از مغازه‌ها در آن‌ها فعال نشده. واضح است که در بخش فروش اشاره‌ای به تولید کننده مودم‌ها نمی‌شود اما شرکت آمریکایی رسما اعلام کرده که گوشی‌هایی که وارد آلمان می‌شوند از مودم‌های تولید شده توسط کوالکام استفاده می‌کنند.

اپل در آیفون 7 و آیفون 8 از هر دو مودم‌های اینتل و کوالکام استفاده می‌کرد. اتفاقی که به طور قابل توجهی نشان داد آیفون‌هایی که از مودم کوالکام استفاده می‌کنند سرعت به مراتب بالاتری را ارائه می‌دهند.

بعد از آن بود که اپل برای آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون XS، آیفون XS‌ مکس و آیفون XR تنها از مودم اینتل استفاده کرد. لازم به ذکر است که آیفون‌های جدید حتی در آلمان هم با مودم‌های اینتل به فروش خواهند رسید و مودم‌های کوالکام تنها روی آیفون‌های قدیمی تر یعنی آیفون 7 و آیفون 8 و مدل‌های پلاسشان موجود خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان