ماهان شبکه ایرانیان

نجات جان ۹ دریانورد گرفتار شناور‌های به گل نشسته +عکس

خبرگزاری ایسنا: ‌مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان 9 نفر دریانوردان گرفتار بر روی شناور‌های به گل نشسته در پی طوفان شدید بامداد امروز (سه شنبه، 23 بهمن) در بندرعباس خبر داد.

" اله مراد عفیفی پور" ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت پیام اضطرار شناور‌های به گل نشسته در ساحل شهر بندرعباس با مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان (MRCC) تیمی متشکل از اداره کل بنادر و دریانوردی، آتش نشانی شهرداری بندرعباس و اورژانس در محل حاضر شد.

نجات جان 9 دریانورد گرفتار شناور‌های به گل نشسته +عکس

وی افزود: با انجام موفقیت‌آمیز عملیات به موقع تیم امداد خشکی و دریایی، 2 نفر خدمه شناور یدک کش "اطلس" در موقعیت غرب بندر شهید حقانی و 7 نفر از خدمه شناور یدک کش صیادی "لیان" در موقعیت غرب بندر صیادی پشت شهر بندرعباس نجات یافتند و هم اکنون در سلامت کامل هستند.

عفیفی پور گفت: با توجه به هشدار‌های مکرر نسبت به وقوع طوفان دریایی و اعلام پی در پی مبنی بر عدم تردد و ایمن سازی شناور‌های در موقعیت لنگرگاه، به گل نشستن این شناور‌ها در اثر بی توجهی به هشدارها، اخطاریه‌ها و مکاتبات در خصوص آمادگی شرایط اضطرار، در محدوده دریایی بنادر مرکزی هرمزگان، رخ داده است.

نجات جان 9 دریانورد گرفتار شناور‌های به گل نشسته +عکس

لازم به ذکر است، از نخستین ساعات بامداد امروز سه‌شنبه 23 بهمن 97، خلیج فارس و تنگه هرمز با یکی از شدیدترین طوفان‌های زمستانی همراه با بارش باران و رعد و برق مواجه شده است؛ بر همین اساس، بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم، هرمز، لارک و اسکله‌های گردشگری قشم در مرکز استان، همچنین بنادر چارک، آفتاب و کیش در غرب استان تا زمان مساعد شدن آب و هوا تعطیل شده‌اند و تنها بنادر پل و لافت برای ترابری مسافران دریایی و خودرو‌های آن‌ها فعال است.

بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، سرعت باد‌های شمال غربی تا جنوب غربی در مناطق بحرانی به فراتر از 40 نات و ارتفاع موج به بیش از 3 متر خواهد رسید.

این طوفان تا بامداد فردا (روز چهارشنبه)، تمامی مناطق و بنادر خلیج فارس و بخصوص تنگه هرمز و همچنین مسیر‌های دریایی به بنادر کشور‌های جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بعد از فروکش نمودن باد‌های شدید جنوب شرقی و بارندگی شدید، فاز اصلی طوفان با باد‌های شدید شمال غربی تا جنوب غربی، فاز اصلی طوفان در حال حرکت و تثبیت در تنگه هرمز و بخصوص در بنادر مرکزی و غربی هرمزگان است.

در ساعات پیش رو، با تلاطم شدید دریا و عدم ایمنی سفر در این مناطق بخصوص در محدوده دریایی کیش، چارک، آفتاب، هندورابی، لاوان، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، فارور، قشم، بندرعباس، هرمز، لارک و سیری و همچنین تمامی مسیر‌های منتهی به بنادر کشور‌های جنوبی و غرب دریای عمان، مواجه خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان