معاون بهداشت وزارت بهداشت:

نیاز به مشارکت بین‌بخشی برای حل مشکل ریزگردها

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه بهداشت استان خوزستان دو مشکل عمده وجود دارد،گفت: یکی موضوع ریزگردها و دیگری ورود فاصلاب به کارون است که باید همه دستگاه‌های مرتبط به این موضوعات ورود کنند و مشارکت بین بخشی تقویت شود

نیاز به مشارکت بین‌بخشی برای حل مشکل ریزگردها

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه بهداشت استان خوزستان دو مشکل عمده وجود دارد،گفت: یکی موضوع ریزگردها و دیگری ورود فاصلاب به کارون است که باید همه دستگاه‌های مرتبط به این موضوعات ورود کنند و مشارکت بین بخشی تقویت شود.

به گزارش به نقل از ایسنا دکتر علیرضا رئیسی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خوزستان که با حضور سعید نمکی - وزیر بهداشت - در ستاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، گفت: در حوزه بهداشت در چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه در توسعه زیرساخت‌ها در سطح استان خوزستان انجام شده و روند بهبود شاخص‌های بهداشتی این استان در طول 5 سال گذشته بسیار قابل قبول بوده است.

وی اضافه کرد: تفاهمنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان خوزستان بین استانداری خوزستان، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امضا شد که هنوز به‌طور کامل اجرایی نشده است البته سهم وزارت بهداشت در این تفاهم نامه به طور کامل پرداخت شده است و باز هم اعلام آمادگی می‌کنیم که پروژه‌هایی که در این تفاهم نامه سه جانبه ذکر نشده را دوباره در تفاهم نامه ساخته یا تکمیل کنیم.

رئیسی با اشاره به تردد تعداد بالای زائران اربعین حسینی از مرزهای استان خوزستان به عراق گفت: اگر بتوانیم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین حسینی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان، ردیف بودجه‌ای در نظر بگیریم، کمک بزرگی به این دانشگاه‌ها در کاهش فشار کاری کرده‌ایم.

دو پایگاه اورژانس هوایی در ایذه و بهبهان راه اندازی می‌شود

قاسم جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت - گفت: سند توسعه درمان استان خوزستان تدوین شده و آماده اجرا است اما بخشی از این سند به اجرا درآمده است.

وی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خوزستان که با حضور وزیر بهداشت در ستاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهارکرد: در شهرستان اندیمشک با مساعدت وزیر بهداشت، منابع مورد نیاز برای اجرای فاز دوم بیمارستان این شهرستان پرداخت شده است و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پروژه‌های درمانی شهرستان دزفول افزود: در این شهرستان بیمارستان زنان و یک بخش اورژانس در حال ساخت و تجهیز است و برای شهرستان شوش نیز منابعی برای توسعه بخش اورژانس بیمارستان پرداخت شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه کلینیک ویژه شهرستان شوشتر تکمیل می‌شود، گفت: این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به‌سرعت تکمیل و تجهیز شود. در شهرستان باغملک نیز یک بیمارستان جایگزین در حال ساخت است که احتمالاً تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

جان بابایی از شهرستان ایذه به عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق استان خوزستان یاد کرد و اظهارکرد: در شهرستان ایذه یکی از بهترین بخش‌های اورژانس استان خوزستان و بخش‌های مراقبت‌های ویژه امسال به بهره برداری رسید. در این شهرستان پروژه توسعه 60 تخت بیمارستانی، بهسازی و ساخت اتاق عمل و تکمیل کلینیک ویژه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان مادر رامهرمز، پروژه توسعه بخش پست پارتوم (بخش پس از زایمان)، اورژانس و اتاق عمل و در شهرستان رامشیر نیز پروژه توسعه اورژانس همچنین پروژه‌های محل اسکان پزشکان برای ماندگاری آنان در این دو شهرستان در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در شهرستان آغاجاری تکمیل پروژه نیمه ساخته درمانی را پیگیری می‌کنیم اما در شهرستان ماهشهر سه بخش بیمارستان دولتی باید بازسازی و بهسازی شوند البته در این شهرستان یک بیمارستان صنعت نفت نیز با ظرفیت 200 تخت مصوب و 50 تخت فعال وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این بیمارستان نیز استفاده کرد. در شهرستان امیدیه نیز بیمارستان دولتی کیفیت چندان بالایی ندارد. در این شهرستان نیز یک بیمارستان صنعت نفت وجود دارد که از ظرفیت آن می‌توان استفاده بیشتری کرد. کلینیک ویژه شهرستان امیدیه نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید با سرعت تکمیل شود.

جان بابایی با اشاره به ساخت بیمارستان جایگزین بهبهان نیز گفت: این بیمارستان با 220 تخت بیمارستانی در سه بلوک در حال ساخت است که برای تکمیل این بیمارستان باید 60 میلیارد تومان منابع تأمین شود و ظرف دو سال آینده با کمک استاندار خوزستان این پروژه را نیز تکمیل کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز از نظر تأسیسات بیمارستانی نیازمند توجه و عنایت ویژه است و در یک مرحله 4 میلیارد تومان برای آن پرداخت شده است البته فاز دوم بخش اورژانس این بیمارستان نیز باید تکمیل شود.

وی افزود: در بیمارستان سینا اهواز نیز باید پروژه ساخت بخش اورژانس به‌سرعت تکمیل شود. سازه این بخش 4 طبقه در نظر گرفته شده است و این پروژه یکی از ضروری‌ترین پروژه‌ها است چون در منطقه‌ای که این بیمارستان واقع شده بیش از 200 هزار نفر جمعیت ساکن هستند.

جان بابایی با بیان اینکه نیاز به بیمارستان جایگزین رازی اهواز وجود دارد، گفت: با کمک استاندار می‌توان ساخت بیمارستان جایگزین رازی را در منطقه دیگری از شهر اهواز آغاز کرد اما مهمترین مشکل حوزه سلامت استان خوزستان، کمبود نیروی انسانی به‌ویژه در بخش پرستاری است.

به گزارش وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: در استان خوزستان باید دو پایگاه اورژانس هوایی در ایذه و بهبهان راه اندازی شود چون دسترسی آن‌ها به مرکز استان دشوار است و امیدواریم که پایگاه‌های اورژانس هوایی این دو منطقه نیز به‌زودی افتتاح شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان